آیت‌الله صافی گلپایگانی‌:

ی, 09/27/1390 - 11:36
آیت‌الله صافی گلپایگانی‌:

انوار و برکات علم، تبلیغ و هدایت علما و فقها در هر عصری درخشان بوده و هست 

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش بزرگداشت علامه آیت‌الله محمد تقی نجفی اصفهانی‌ تصریح کرد: بزرگداشت چنین شخصیت و بیت بزرگی، بزرگداشت فضیلت و جهاد و علم و فقاهت است.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی به همایش بزرگداشت علامه آیت‌الله محمد تقی نجفی اصفهانی‌ تصریح کرد: به راستی انوار و برکات علم و تبلیغ و هدایت علما و فقهای عالیقدر در هر عصری، در لمعان و درخشان بوده و هست.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ/مجادله،11.

مدرسه تشیّع و مکتب اهل بیت‌ علیهم‌السلام در طول تاریخ و مرور اعصار، فرزانگان و رجال عظیم‌الشأن و علمای عالی‌مقامی پرورش ‌داده که هر کدام در عصر خود، از نوابغ و بزرگان عالم انسانیت و خادمان حقیقی دانش و معرفت و اساتید علوم و معارف، و پاسداران دعوت انبیا و راهنمایان بشریت به سوی خدا بوده‌اند.

این شخصیت‌های دین و استوانه‌های ایمان، پاسدار ارزش‌های والا و حافظ حدود و ثغور صراط مستقیم و مانع از نفوذ شیاطین و ابطال مبطلین بوده‌اند و بشارت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حق آنان صادق بوده و هست که فرمود: یحمل هذا الدین فی کل قرن عدول ینفون عنه تأویل المبطلین و تحریف الغالین و انتحال الجاهلین.

به راستی انوار و برکات علم و تبلیغ و هدایت علما و فقهای عالیقدر در هر عصری، در لمعان و درخشان بوده و هست.

یکی از این بزرگ‌مردان - که در سپهر علم و فقاهت و معارف قرآن و مکتب اهل بیت‌علیهم السلام مانند آفتاب درخشید و مدرسه علم مخصوصاً اصول فقه را بازسازی و تجدید نمود-، بزرگ‌فقیه عالیقدر و محقق یگانه عصر، مؤلف کتاب وزین مشحون به تحقیقات عالیه هدایة ‌المسترشدین فی شرح معالم الدین است که از آثار گران‌بها و مورد استفاده اعاظم و اساتید بزرگ و حلال مشکلات علمی عمیق شد.

در بین تلامذه‌ فقیه نامدار و با عظمت و افتخار جهان معرفت و حقیقت، شیخ جعفر کاشف الغطاء به چنان موقعیت و مقامی در علم و فقه رسید که استاد، او را به شرف مصاهرت خود برگزید.

آری! ابوالاعاظم و الاکابر و المراجع شیخ محمدتقی نجفی قدس سره در شهر ایوانکی متولد شد و در جوار روضه مقدسه علویه علی من ثاوی فیه آلاف السلام و التحیة تحت عنایات حضرت مولا علیه السلام به مقامات بلند علم و تحقیق نایل گردید و سپس در خطه اصفهان و کشور ایران مسکن گزید و در مدرسه‌ خود، علمای بزرگ که از شمار مفاخر بودند تربیت کرد و بیت علم و فقاهت و جهاد و هدایتی را افتتاح نمود که در آن فرزندان او خلفاً‌ عن سلف، پرچم‌دار زعامت و مرجعیت و دفاع از دین بودند.

اعاظم و اجلاء و نامدارانی که همه در عصر خود پرچم اعلاء تشیع را به دوش گرفته و منشأ خدمات بزرگ و آثار علمی و خیرات و صدقات شدند.

آیات الله العظام آقای شیخ محمد باقر نجفی فرزند بلاواسطه و آقای شیخ محمدحسین و آقای شیخ محمدتقی آقانجفی و آقای شیخ محمد علی ثقة‌الاسلام و آقای حاج آقا نورالله و حاج آقا جمال و آقا شیخ محمدرضا صاحب وقایة و حاج شیخ مهدی همگان خلفاً ‌عن سلف از مشاهیر طائفه حقه و زعماء ‌ملت بودند. برادر بزرگوار او آیت اللّه آقای حاج شیخ محمدحسین نیز در علم و مقام با او همطراز بود، و کتاب فصول او نیز در ردیف هدایة المسترشدین است اعلی الهد مقامهم و رفع درجاتهم.

بزرگداشت چنین شخصیت و بیت بزرگی، بزرگداشت فضیلت و جهاد و علم و فقاهت است. اینجانب از همه عزیزانی که افتخار برگزاری این همایش با عظمت را دارند تشکر و تقدیر می‌نمایم و امیدوارم که جامعه اسلامی ما و مردم متدین ایوان‌کی و نواحی آن با الگوگرفتن از زندگی سراسر افتخار این بزرگان دین، راه و اندیشه آنان را ادامه دهند و میراث بزرگ دانشمندان را نگهداری و به آیندگان ابلاغ نمایند.
والسلام علیکم و رحمة الله
لطف الله صافی
19 محرم الحرام 1433
/917/د102/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.