آیت الله طبرسی:

ی, 09/27/1390 - 11:35
آیت الله طبرسی:

اندیشه‌های امام راحل فرهنگ تقابل میان حوزه و دانشگاه را به تعامل تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که امام خمینی(ره) فرهنگ تقابل حوزه و دانشگاه در آن دوران را به تعامل و وحدت تبدیل کردند، بیان داشت: امام راحل با دوراندیشی خاص خود توانستند یک وحدت رویه را میان حوزیان و دانشگاهیان ایجاد کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه که در محمودآباد برگزار شد، به ایام ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که پیام این قیام عظیم از سوی امام سجاد(ع) به خوبی برای جامعه آن دوران تبیین شد، گفت: آن امام همام با همراهی حضرت زینب(س) توانستند کتاب سرخ حسینی را به خوبی تفسیر کنند.

وی با بیان این که امروز جامعه اسلامی عزت و عظمت پیام نهضت عاشورا را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دانست وافزود: امروز پیام عاشورا به یک فرهنگ اصیل جهانی تبدیل شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری ازسخنان خود به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان این که استکبار جهانی همواره تلاش کرد تا میان حوزه و دانشگاه اختلاف و تفرقه بیاندازد، بیان داشت: باوجود همه تلاش های دشمنان در این خصوص امروز شاهد تعامل مناسب میان این دو قطب علمی کشور هستیم.

وی با اشاره به این که امام راحل با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه درپی شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، ادامه داد: امام راحل می دانستند دشمنان در پی تفرقه میان حوزه و دانشگاه هستند به همین دلیل پیشنهاد تعامل و وحدت میان این قطب علمی را مطرح کردند.

آیت الله طبرسی، نابودی ارزش ها و ایجاد تفرقه میان ملت را مهم ترین هدف دشمنان نظام اسلامی در شرایط فعلی دانست و با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه همراهی با امام در پیروزی آن نهضت عظیم نقشی ارزنده ایفا کردند، تصریح کرد: حضور این دو قشر تأثیر‌گذار در هشت سال جنگ تحمیلی نیزحائز اهمیت است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه در گذشته جامعه دانشگاهی را افراد متمدن و حوزویان را متجر می خواندند، گفت: در آن دوران هیچ شخصیت روحانی اجازه حضور در دانشگاه ها را نداشت و دانشجویان نیز نمی توانستند درحوزه حاضر شوند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امام خمینی(ره) فرهنگ تقابل حوزه و دانشگاه در آن دوران را به تعامل و وحدت تبدیل کردند، بیان داشت: امام راحل با دوراندیشی خاص خود توانستند یک وحدت رویه را میان حوزیان و دانشگاهیان ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب وتلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری امروز حوزه  و دانشگاه از یک وحدت رویه مناسبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: البته باید تلاش کرد تا این وحدت تقویت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به دانشجویان کشور دارند، ادامه داد: ایشان همواره بر تعامل بیشتر حوزویان و دانشگاهیان تأکید دارند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز دشمنان با همه توان به جنگ با نظام اسلامی آمده اند، گفت: دراین مسیر باید همه توان و تلاش آحاد جامعه اسلامی حفظ ارزش های اسلام، انقلاب وجامعه دینی باشد.

وی با تأکید براین که حوزویان ودانشگاهیان باید با درک شرایط موجود و بصیرت لازم در جهت شکوفایی نظام گام بردارند، خاطرنشان کرد: این دو قشر مهم کشور باید رهنمودهای رهبری مبنای عملشان باشد.

آیت الله طبرسی همچنین به فتنه 88 و تلاش رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خاموش کردن آتش آن فتنه ها اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت با روشنگری‌های به موقع خود کشور را خطرات بسیاری نجات دادند.

وی، حفظ این وحدت را منوط به قرارگرفتن در زیر پرچم ولی فقیه دانست و ادامه داد: امروز تبعیت از ولی فقیه زمان یک تکلیف مهم است که بر گردن همه ما قرار دارد.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود به خیزش‌های به وجود آمده در خاورمیانه و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و گفت: امروز جنبش وال استریت سبب ایجاد یک بحران عظیمی در آمریکا شده است./950/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.