عضو جامعه مدرسین:

ی, 09/27/1390 - 08:37
عضو جامعه مدرسین:

 هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، ادغام یکی در دیگری نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه بی شک، هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، ادغام یکی در دیگری نیست، افزود: از جمله بایسته‌های وحدت این است که روحانیت بتواند ...

حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم علیدوست در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  در قم، با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه به دور از نگاه سیاسی، آسیب‌شناسی شود، گفت: پس از گذشت سه دهه از طرح بحث چنین وحدتی، لازم است که آسیب شناسی دقیقی در این خصوص صورت گیرد تا مشخص شود دستاوردها و موفقیت‌ها کجا بوده و همچنین نقاط ضعف در کجاها مشهودتر بوده و برای رفع نقاط ضعف و کمبودها چه باید کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه بی شک، هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، ادغام یکی در دیگری نیست، افزود: از جمله بایسته‌های وحدت این است که روحانیت بسط کمی و کیفی پیدا کرده و در راستای تعامل هر چه بیشتر با دانشگاه و دانشگاهیان بتواند پاسخ‌گوی نیازهای روز جامعه باشد و در ضمن به رفع کمبودهای معنوی و فرهنگی در دانشگاه‌ها نيز کمک کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصريح كرد: جای بسی امیدواری است که غالب مسئولان کشور به ویژه در حیطه‌های فرهنگی و اجتماعی، دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه را دارند؛ چرا که بدون تردید رشد و پیشرفت معنوی و مادی جامعه اسلامی ما در گرو این اتحاد است؛ هر چند که باید این دغدغه ها نمود بیشتر و عینی تری یافته تا ما از نتایج و دستاوردهای چنین وحدتی بیشتر و بهتر بهره مند شویم.
 
علیدوست در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آیت‌الله مفتح، حقیقتا نماد وحدت حوزه و دانشگاه می باشد، خاطر نشان كرد: این عالم بزرگ و اندیشمند تاثیرگذار در زمان حیات پربرکت خویش به دنبال این بود که وحدت میان دو نهاد حوزه و دانشگاه به عنوان یک ضرورت ملی و محوری استراتژیک در مناسبات علمی و فرهنگی کشور مطرح شود؛ اما اینکه به واقع آیا این هدف محقق شده یا خیر نیاز به یک بررسی و آسیب شناسی علمی دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.