آیت‌الله مصباح یزدی

ش, 09/26/1390 - 09:34
آیت‌الله مصباح یزدی

  با روحیه بسیجی به تولید علم بپردازیم
   خدایی که در جبهه توانست ما را پیروز کند در دانشگاه هم به ما کمک می کند و در زمینه علم هم مانند بسیجیانی که آستین بالا زدند و به جبهه رفتند، پیروز خواهیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت‌الله مصباح یزدی، در مراسم تجلیل از ممتازین عرصه پژوهش و تحقیق آموزش و پرورش استان قم که در تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله پژوهش، گفتند: پژوهش و تحقیق موضوعی نیست که نیاز به آن  بحث و استدلال داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که جهان در حال تحولات بی‌سابقه و پیش‌بینی نشده است، افزودند: این پیشرفت‌ها، تکامل در تحول ابزاری است و اگر تنها تماشاگر بود و دید در دنیا چه می‌سازند و برای ما می‌فرستند، این عقب ماندگی ننگ است.

ایشان با بیان این که تاکنون فکر می‌کردیم، جوانان ما می توانند، تحول‌گرا باشند، اما امروز این برتری را اثبات کرده ایم، تصریح کردند: اگر ملتی زنده باشیم، باید خودمان را بسازیم؛ در سال‌های اخیر جوانان ما نشان دادند نه تنها از دیگران کمتر نیستند، بلکه برتری هم دارند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) ادامه دادند: ملت ما علاوه بر اسباب عادی چیزهایی دارد و آن کمک‌های غیبی و امدادهای الهی است که نمونه آن، در جبهه‌ها مشاهده کردیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که خدای جبهه و دانشگاه یکی است، گفتند: خدایی که در جبهه توانست ما را پیروز کند در دانشگاه هم به ما کمک می کند و در زمینه علم هم مانند بسیجیانی که آستین بالا زدند و به جبهه رفتند، پیروز خواهیم شد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که مقام معظم رهبری 20 سال است با عناوین مختلف بر امر تحقیق و پژوهش تاکید دارند: یادآور شدند: همه تحولات یکسان نیستند، تحول در ابزار خود به خود بار ارزشی ندارد، بلکه خنثی است و بستگی به استفاده انسان دارد، اما تحولات در علوم انسانی بار ارزشی دارند، هرچند صد در صد نیستند.

ایشان تصریح کردند: تحول فرهنگی صد درصد ارزش دارد که در مسیر باورها و ارزش‌های دینی باشد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) تحول ارزش‌های دینی را صد در صد کمال دانستند و بهترین خدمت را تحول فرهنگی بیان داشته و گفتند: هر چه به اسم دین باشد، درست نیست؛ بلکه باید در مسیر دین، اخلاقیات را بشناسیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که دایره پژوهش بسیار گسترده است و پژوهش در سطح عالی کار هر شخصی نیست، اظهار داشتند: کسی که در حوزه علمیه می‌خواهد رساله‌ای ارائه دهد، باید شبانه روزی تلاش نماید.

ایشان به ویژگی‌های یک پژوهش خوب اشاره کرده و افزودند: حسن انتخاب و تنظیم، توجه به سطح مخاطب، جاذبه، نظم منطقی، عمق و محتوا و ... از جمله ویژگی های یک پژوهش است.

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: باید به خود بباورانیم که کمبود علمی داریم و باید هر روز بر علم خود بیفزاییم و به داشته‌های خود بسنده نکنیم تا پیشرفت کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با توصیه به معلمان، مدیران و دبیران آموزش و پرورش گفتند: روز به روز با شبهات جدید مواجه هستیم و سایت‌های کفر آمیز این شبهات را بمباران می‌کنند، باید دائماً آنها را رصد کنیم و بدانیم که چه خطرهایی پیش‌روی جوانان قرار دارد.

ایشان تصریح کردند: خدمت معلم در عصر جمهوری اسلامی این است که بفهمد در ذهن جوانان چه می‌گذرد و متناسب با آن جوابی تهیه کند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در پایان خاطرنشان ساختند: این کارها کمتر از تحقیقات انرژی اتمی نیست، البته برای این که عزت اسلامی حفظ شود، انرژی هسته ای لازم است، اما این انرژی نه انسان را به بهشت و نه به جهنم می‌برد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.