خطیب جمعه قم:

ش, 09/26/1390 - 09:09
خطیب جمعه قم:

مراقب فتنه دشمنان در انتخابات باشیم / دشمن به دنبال انزوا حوزه است

  امام جمعه قم به برخی ناکامی‌های اخیر استکبار جهانی نظیرحادثه 9 دی و سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا اشاره کرد و گفت: به یقین دشمن سیلی خورده برای انتخابات آینده برنامه‌هایی دارد، باید مراقب باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، در خطبه های نماز جمعه بیست پنجم آذر ماه به برخی ناکامی های اخیر استکبار جهانی نظیرحادثه 9 دی و سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا اشاره کرد وگفت: قطعا دشمن سیلی خورده برای انتخابات آینده برنامه هایی دارد باید مراقب باشیم.

انتخابات مجلس باید حس رقابت را در گروه ها واحزاب معتقد نظام فعال کند

وی افزود: انتخابات مجلس باید حس رقابت را در گروه ها واحزاب معتقد نظام فعال کند و منجر به مشارکت حد اکثری مردم شود.

امام جمعه قم به مسئولان نظام توصیه کرد که هرچه بیشتر در جهت تضمین سلامت انتخابات مجلس برای مردم بکوشند و ادامه داد: باید با تامین امنیت وسلامت انتخابات دهان یاوه گویان را بست و از شایعه افکنی دشمن جلوگیر کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون جریان 9 دی گفت: دوعنصر کلیدی در این جریان ایمان و حضور گسترده مردم دین باور در صحنه بود که منجر به ختم فتنه 88 شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در بخش دیگر از سخنان خود به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح، اظهار داشت: وجود چنین شخصیت هایی در حوزه و دانشگاه و ایجاد وحدت یکپارچه در این دو مجموعه مهم وتاثیر گذار بر اجتماع، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد به همین دلیل ، این روز را به حق به نام وحدت حوزه و دانشگاه مزین کردند.

جلسات درس امام صادق علیه السلام تفکیکی نبود

وی با رد نظر غربی ها که دانشگاه را علم گرا و حوزه را دین گرا می دانند تصریح کرد: در اسلام، علم غیر دینی نداریم ، جلسات درس امام صادق علیه السلام تفکیکی نبود بلکه ایشان همیشه علم فقه را در کنار دیگر علوم تدریس می فرمودند.

دشمن به دنبال انزوا حوزه است

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن می خواهد حوزه در انزوا باشد و دانشگاه همواره در عرصه های اجتماعی وارد شود، گفت: علم و دین دو نیروی مکمل هم هستند و مانند دوبال اند که عدم هریک موجب نقصان می شود؛ من از فعالان حوزه و دانشگاه می خواهم که با تمام قوا راه شهیدان مفتح، مطهری ، شهریاری و دیگران را ادامه دهند./928/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.