رییس مجلس:

پ, 09/24/1390 - 10:49
رییس مجلس:

 رییس مجلس:
ماموریت پهپاد آمریکا جاسوسی از برخی مراکز ایران بود/ مصوبه مجلس در کاهش رابطه با انگلیس اقدامی انقلابی و بجا بود
رییس مجلس شورای اسلامی، با محکوم کردن تجاوز آمریکا به حریم هوایی کشورمان، تناقض گویی مسؤولان این کشور را ناشی از درک نادرست آنان از واقعیات دانست و تاکید کرد: آقای اوباما رسما باید بگوید برای چه پرنده جاسوسی خود را به آسمان ایران فرستاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، در جمع طلاب و فضلای قمی در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی، با اشاره به شکار هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا توسط نیروهای مسلح کشورمان، خاطرنشان کرد: در پی اینکه پرنده جاسوسی بدون سرنشین آمریکا به چنگال نیروهای ایرانی درآمد، آقای اوباما و وزیر امور خارجه اش در اظهار نظری می گویند ما از ایران می خواهیم که این هواپیما را به ما تحویل دهد.

وی با انتقاد از رفتار و اظهار نظرهای مسؤولان آمریکایی در این خصوص، ابراز داشت: شما ابتدا باید رسما به جمهوری اسلامی ایران پاسخ دهید که چرا به حریم هوایی ما تجاوز کردید؟ پرنده شما در آسمان ایران چه می کرد؟

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است بگویید که این هواپیمای جاسوسی اشتباهی از افغانستان وارد حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران شده است، کما اینکه ناتو نیز چنین ادعایی را مطرح کرد اما باید بدانید کسی فریب نمی خورد.

علی لاریجانی تصریح کرد: ما می دانیم که این هواپیمای جاسوسی به کدام حریم هوایی تجاوز کرده و از چه مراکزی از ایران جاسوسی می کرده و از چه فضاهایی عبور کرده است.

وی تاکید کرد: آقای اوباما باید رسما بگوید برای چه و به چه علت پرنده جاسوسی خود را به آسمان ایران فرستاده بود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نوع حرف زدن آمریکایی ها و مسؤولان این کشور حاکی از این است که درک درستی از واقعیات ندارند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور در ادامه مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با انگیس را یک اقدام انقلابی، بجا، معقول و به موقع ارزیابی کرد و با بیان اینکه نباید کاری کنیم که بهانه به دست دشمنان ملت ایران بیفتد، خاطرنشان کرد: انگلیسی ها دچار توهم شده بودند و در توهم بریتانیای کبیر به سر می بردند.

وی خطاب به انگلیسی ها تاکید کرد: شما از سویی با ملت ایران خصومت و دشمنی می کنید و از سویی دیگر سرویس می خواهید، مجلس در پی این رفتارها تصمیمی انقلابی اتخاذ کرد و البته آنها به دنبال این بودند که این مساله را در لفافه جدیدی بپیچند.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: من به احساسات جوانان و دانشجویان که به سمت سفارت حرکت و در آنجا تجمع کردند احترام می گذارم، چراکه اینها به قدری جفا کرده اند که باید اعتراض خود را به آنها نشان می دادیم، اما دلیلی نداشت که به سفارت ورود کنند تا بهانه به دست آنها بیفتد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.