آیت الله مکارم شیرازی:

س, 09/22/1390 - 08:51
آیت الله مکارم شیرازی:

عاشورا نظام و اسلام را در جهان بیمه می کند/ برگزاری مراسم عاشورا واجب کفایی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن قدردانی از حضور با شکوه مردم در مراسم عاشورای سال جاری، برپایی این مراسم معنوی را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: عاشورا نظام و اسلام را در جهان بیمه می کند و گاهی این مراسم واجب کفایی است.

به گزارش ایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید،  در درس خارج فقه خود که با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد اعظم برگزار شد گفت: مراسم عاشورای امسال نسبت به سالهای گذشته از نظر کمی و کیفی برتری خاصی داشت الحمدلله شور عاشورایی هر سال در حال افزایش است.

وی افزود: ما معتقدیم فرهنگ عاشورا، نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام را در جهان بیمه می کند از این رو به سهم خودم از عزاداران حسینی تشکر می کنم هرچند نیازی به تشکر امثال بنده نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات یکی از سیاستمداران انگلستان گفت: این سیاست مداران بر این اعتقادند که تحریم و فشارها بر مردم ایران تاثیری ندارند، آنها می دانند مردم ایران با عاشورا خود را بیمه می کنند و هرگز مغلوب نمی شوند از دیدگاه آنها تا زمانی که عاشورا وجود دارد آنها نمی توانند با تحریم ها بر ایران فشاری وارد کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم دشمنان کور دل از خواب غفلت بیدار شوند و گمان اینکه با نور آفتاب مبارزه کنند را از سر بیرون کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به قتل عام شماری از عزاداران در کشور افغانستان و عراق گفت: متاسفانه دشمنان در عاشورای امسال به صفوف عزاداران حمله کردند و جمعی از عزادران را شهید کردند که این حرکت ننگین باعث تاسف و ناراحتی همگان شد و تمام دنیا آنها را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: این کوردلان وهابی و خونخواران تکفیری می خواهند مانع فراگیری فرهنگ عاشورا در جهان شوند غافل از اینکه شور عاشورا با این حرکات غلط آنها بیشتر می شود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به حضور گسترده عزاداران حسینی در کربلای معلی گفت: خوشبختانه امسال عزاداران حسینی در عراق حضور با شکوهی داشتند و با وجود اینکه قربانیان زیادی در این راه دادند اما خم به ابرو نیاوردند.

این مرجع تقلید گفت: نمی دانیم این کوردلان کی می خواهند از خواب غفلت بیدار شده و دست از جنایت بردارند، اینان بدانند که هرگز نمی توانند شور حسینی را خاموش کنند و نمی توانند شور عاشورا را کمرنگ جلوه دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم همیشه عاشورا و فرهنگ عاشورا در جهان پایدار بماند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان سخنان خود با اشاره به استفتایی از سوی جمعی از مسلمانان پاکستان گفت: این گروه در استفتای خود آورده بودند که ما اگر بخواهیم مراسم عاشورایی را در این کشور برگزار کنیم ممکن است تلفات بدهیم که من در پاسخ گفتم باید دسته جات و مراسمات عزاداری خود را برگزار کنید و هرگز این مراسم تعطیل نشود و بدانید اگر کسی در این راه کشته شود شهید است و همین حرکت ها است که دشمن را عصبانی کرده است؛ امروز به گونه ای شده است که فرهنگ عاشورا به عنوان یک واجب کفایی به حساب می آید./917/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.