جنگ از آر.کیو صفر تا آر.کیو.۱۷۰

د, 09/21/1390 - 12:54
جنگ از آر.کیو صفر تا آر.کیو.۱۷۰

 ماجرای تسخیر هواپیمای جاسوسی RQ170 آمریکا توسط سپاه پاسداران تنها یکی از برگه‌های قطور پرونده جنگ تکنولوژیک ایران و آمریکا در عرصه‌های آفند و پدافند است. این رویارویی صفحات پر افتخار دیگری را نیز در خود به ثبت رسانده است.
هواپیمای جاسوسی RQ170 کاخ سفید و سازمان سیا در هفته گذشته با برتری تکنولوژیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران تسخیر شد و در خاک ایران بر زمین نشست.

این پیروزی مهم اگر چه بخش زیادی از حواس رسانه‌های داخل و خارج از کشور را به خود معطوف کرد و دشمنان جمهوری اسلامی را وادار به اعتراف در زمینه ابرقدرتی جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های الکترونیک کرد اما خوب است که این ماجرا سرآغازی باشد بر توضیح و تبیین پرونده قطور توطئه‌های تکنولوژیک کاخ سفید و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران که طی 32 سال گذشته به انحاء مختلف رخ نموده‌اند.

این یادداشت حاوی اشاراتی گذراست به برخی از توطئه‌ها در جنگی نابرابر به نام "جنگ سایه‌ها" که در تمامی آنها دست قدرت الهی و خون شهیدان به یاری سربازان انقلاب اسلامی ایران شتافت و پرونده تمام این تهاجمات را با پیروزی فرزندان حضرت روح الله (ره) مُهر زد.

1- حمایت اطلاعاتی آمریکا از عراق به وسیله ماهواره‌های جاسوسی
حمایت‌های ماهواره‌ای آمریکا از صدام و ارتش عراق تنها بخش کوچکی از حمایت‌های استکبار از متجاوزان به خاک ایران است در تاریخ دفاع مقدس است.

حمایت‌هایی که البته شامل پیچیده‌ترین فناوری‌های در اختیار آمریکا یعنی فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ای بود.

بر طبق گواهی نهادهای رسمی ایالات متحده، دولت این کشور از زمان آغاز جنگ تحمیلی همواره تصاویر و اطلاعاتی که توسط ماهواره‌های جاسوسی خود از آرایش و استعداد نیروی‌های نظامی ایران و مقوله‌های دیگری مثل تاسیسات شهری و نفتی به دست آورده بود را در اختیار عراق قرار می‌داد.

در واقع ارتش عراق در عمده عملیات‌های رزمندگان ایران، اطلاعات نسبتاً دقیقی از نحوه آرایش و برخی از استعدادهای تجهیزاتی نیروهای ایرانی داشته است. اطلاعاتی که توانستند در بخش‌هایی از جنگ تحمیلی موانع جدی را بر سر راه لشکر اسلام ایجاد کنند و در واقع اگر توانمندی، شجاعت و زکاوت نیروهای سپاه اسلام نبود چه بسا ایران اسلامی در جنگ تحمیلی دچار چالش‌های جدی می‌شد.

اما تمام این کمک‌های ماهواره‌ای نتوانست عزم فرزندان امام روح الله (ره) را در مقابله با دشمن بشکند و دست الهی سرانجام پیروزی مجاهدان راه حق را رقم زد.

پیروزی بزرگی که البته نه تنها تمام نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد بلکه ثمرات دیگری نیز با خود به همراه داشت که سال‌ها بعد از آن آشکار شد.

2- تهاجم و شکستی گسترده در ماجرای استاکس نت
استکبار جهانی در پرونده مشهور "ویروس استاکس نت" تمام توان نرم افزاری خود را به کار گرفت تا از طریق این کرم رایانه‌ای آسیب‌های جدی و مختلفی را به تاسیسات صنعتی جمهوری اسلامی ایران و در صدر آنها به تاسیسات اتمی ما وارد کند.

تلاشی مذبوحانه که دشمن خواب‌های خوشی را برای آن دیده بود اما در تور امنیتی متخصصان و کارشناسان ایرانی گرفتار آمد و به موقع منهدم شد.

در واقع باید گفت اهمیت پرونده استاکس نت شاید هنوز هم آشکار نشده باشد اما اهمیت بالاتر که البته بیش از هر کسی دشمن متوجه آن شد توانایی ایران در جنگ سایبری و مقابله با تهدیدات از راه دور دشمن بود که تنها بخش کوچکی از آن در ماجرای ویروس جاسوسی استاکس نت هویدا شد.

3- هجمه تکنولوژیک آمریکا برای پیشبرد بهتر شبیخون فرهنگی از طریق افغانستان
در سال‌های آغازین اشغال افغانستان توسط دولت و نظامیان آمریکایی، جنگی تکنولوژیک بین آمریکا و ایران رخ داد که امروز که چندین سال از این حادثه مهم می‌گذرد شاید آشکارسازی آن بلااشکال و بیانگر همت بلند فرزندان امام روح الله (ره) باشد.

ماجرا از این قرار بود که آمریکا با ایجاد تاسیسات الکترونیک و ارسال امواج در قسمت‌هایی از کشور افغانستان که نزدیک به مرزهای ایران بودند قصد داشت در ادامه پروژه هجمه فرهنگی خود، برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را برای تمام گیرنده‌های تلویزیونی در ایران قابل دستیابی کند.

اما این حمله شوم با انجام یک پروژه علمی بزرگ توسط کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و با ایجاد تاسیسات مقابله کننده با امواج قوی‌شده در مرز ایران و افغانستان که در ظرف مدت کوتاهی انجام شد، به شکست انجامید و تمام تلاش‌های آمریکا در این زمینه نقش بر آب شد.

این حمله و ضد حمله اگر چه آنطور که باید و شاید به عرصه رسانه‌ها آورده نشد اما خاطره‌ای تلخ را برای همیشه در ذهن آمریکا و کاخ سفید ثبت کرد و از حدود 10 سال قبل به آنها ثابت کرد که شاید ایران در عرصه جنگ‌های سایبری و الکترونیکی از ابرقدرت‌ جهان نیز قوی‌تر و توانمندتر باشد.

4- 32 سال تلاش برای تجهیز دشمنان ایران به انواع سلاح‌ها و امکانات پیشرفته
آمریکا در زمینه تجهیز منافقین، اشرار و معارضان مسلح جمهوری اسلامی ایران به انواع سلاح‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته هیچ کوتاهی نکرده است.
 
کوتاهی نکردنی که البته تماماً فقط به شکست او منجر شد و قدرت بلامنازع ایران را بیش از پیش به همه ثابت کرد.
 
استکبار جهانی از سال‌ها قبل با تکنولوژی‌های پیشرفته جاسوسی از قبیل خطوط اینترنت غیر قابل رصد، سیستم عامل جاسوسی موسوم به "ویندوز قرمز"، خطوط تلفنی غیر قابل ردیابی و دستگاه‌های پیشرفته ارسال اطلاعات؛ خدمات شایانی را به تروریست‌ها و جاسوس‌ها در داخل خاک ایران ارائه کرده است.

دشمن همچنین با تجهیز گروه‌های مسلح اشرار به انواع تجهیزات پیشرفته ارتباطی از قبیل بیسیم‌های هزار کاناله و بیش از هزار کاناله و نیز انواع سلاح‌های پیشرفته سبک و بمب‌های کنترل از راه دور نیز در راه هدف خود که شکست دادن جمهوری اسلامی ایران حتی در عرصه‌های کوچک؛ بزرگترین کمک‌ها و حمایت‌ها را انجام داد اما آنچه که بر جای ماند اسناد پی در پی پیروزی و مهابت نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بود.
 
پرونده‌ای که ماجرای تسخیر RQ170 مهر دیگری را بر پیشانی آن به ثبت رساند و به دشمن فهماند که توانمندی جمهوری اسلامی ایران فراتر از آن است که در تصور دشمن بیاید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.