سردار نقدي در جلسه كارگروه اشتغال استان همدان عنوان كرد:

ی, 09/20/1390 - 07:38
سردار نقدي در جلسه كارگروه اشتغال استان همدان عنوان كرد:

 ايجاد 200 هزار شغل به ازاي هر 1 ميليارد دلار كاهش واردات

 رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ميزان واردات كالاهاي خارجي به كشورمان سالانه حدود 55 ميليارد دلار است كه به ازاي هر 1 ميليارد كاهش واردات، 200 هزار شغل ايجاد مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  سردار بسيجي محمد رضا نقدي در جلسه كارگروه اشتغال استان همدان كه با حضور استاندار، فرمانداران و شوراي اداري و اشتغال استان همدان برگزار شد، از آمادگي بسيج براي فرهنگ سازي در خصوص استفاده از كالاهاي ساخت داخل در صورت پشتيباني دستگاه هاي متولي خبر داد و عنوان كرد: كارگران خارجي بيش از 1/5 ميليون شغل را در كشور اشغال كرده اند و اين در حالي است كه اگر آنان را به كشورشان برگردانيم به دليل نبود فرهنگ صحيح و ديني كار و ميل به پشت ميز نشيني، بسياري از فعاليت ها با مشكل و ركود مواجه مي شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه بازار كشور ما واردات محور است، اظهار داشت: لازمه اينكه بازار بتواند از واردات محوري به صادرات محوري تغيير رويكرد بدهد؛ آگاهي از قوانين و مقررات حقوق بين الملل است كه در اين رابطه بسيج اصناف مي تواند با آموزش هايي كه به اصناف و بازاريان مي دهد آنها را نسبت به بازارهاي بين المللي آگاه سازد.

وي در ادامه با انتقاد از نظام آموزش عالي كه بر پايه مباحث نظري استوار است، تصريح كرد: معماري آموزش عالي ما بر اساس مباحث نظري است در صورتي كه فارغ التحصيلان آموزش عالي بايد آموزش هاي نظري را در كنار آموزش هاي عملي فرا بگيرند بنابراين بايد محور آموزش عالي را به سوي آموزش هاي علمي كاربردي ببريم كه مصوبه آن توسط كارگروه اشتغال كشور به تصويب رسيده است.

وي با بيان اينكه در صورت حمايت، بسيج مي تواند چرخه دانشگاه، صنعت و بازار را به يكديگر متصل كند، گفت: در كشوري مثل چين زنان بدون اينكه براي كار به بيرون از منزل بروند كارهايي را در منزل انجام مي دهند كه هم موجب اشتغالزايي مي شود و هم در كاهش هزينه هاي تمام شده توليد كالا موثر است اما متأسفانه هنوز در كشور ما توسعه و ترويج نيافته است.

وي يكي ديگر از عرصه هاي فعاليت بسيج در امر اشتغال زايي را مشاركت در عرصه هاي كليدي اشتغال اعلام كرد و افزود: حدود 2-3 ميليون هكتار زمين در زير سدها داريم كه از آبياري ديم براي كشت و زرع استفاده مي كنند حال اگر شبكه هاي آبياري را به پاي مزرعه برسانيم، تحول بزرگي در كشاورزي ايجاد مي شود به نحوي كه مي توان به بزرگترين توليد كننده گندم در دنيا تبديل شد.

سردار نقدي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه از ويژگي هاي استثنايي كشورمان يكي بودن مردم و دولت است، گفت: ما 86 هزار شهيد بسيجي داريم كه تكليف نظامي نداشتند و اگر بسيجي ها در جنگ مشاركت نميكردند، پيروز نمي شديم. به همين جهت امروز هم هوشمندي نظام ايجاب مي كند از توانمندي بسيج در عرصه هاي مختلف بهينه استفاده كرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.