جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه

ی, 09/20/1390 - 07:25
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه

  تقسیم اوامر رهبری به مولوی وارشادی معنا ندارد
  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، دیروز در جمع فرماندهان، مدیران و پایوران سپاه علی بن ابی طالب(ع) در حسینیه ثارالله با اشاره به این که بعضی‌ها با چانه زنی می‌خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند، اظهار داشت: حسینی بودن یعنی نسبت به ولایت، وابستگی فکری و عملی داشتن و به دنبال تحمیل نظر نبودن، ولایت را برای خود نخواستن، بلکه خود را برای ولایت خواستن.

وی با بیان این که در 1372 سال قبل یعنی در دهه محرم سال 61 هجری قمری نهضتی با عنوان نهضت حسینی شروع شد که هرگز خاتمه نمی یابد، افزود: شاید جمله "کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا" نکته ای بر همین امر داشته باشد و شاید اصرار خداوند متعال و رسولش و ائمه معصومین(ع) بر این که نهضت کربلا همواره زنده بماند، به همین جهت باشد که می‌دانستند با زنده نگهداشتن جریان کربلا، اسلام زنده می‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با اشاره به سخنان آیت الله مشکینی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه، خاطرنشان ساخت: ایشان تمام مستحبات اسلام را بررسی کردند و اعلام داشتند، راس تمام مستحبات زیارت امام حسین(ع) و بعد آن خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) می‌دانست که عامل مبقیه اسلام قیام امام حسین(ع) است و به همین جهت در همان خردسالی امام حسین(ع)، فرمودند « حسین منی و انا من حسین».

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی تاکید کرد: یکی از راه‌های زنده ماندن نهضت حسینی برپایی مجالس عزاداری برای است که دشمن با توجه به همین امر نیز در تلاش است این مجالس را بی خاصیت و کم اهمیت نماید.

وی با بیان این که در بین دشمن مطرح شده که عاشورا و مجالس عزاداری امام حسین(ع) را نمی توان از شیعه گرفت، اما می‌توان بی خاصیت و یا کم خاصیتش کرد، اظهار داشت: شیوه دشمن در برابر این مساله به این صورت است که تلاش می‌کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ کند و بعد حماسی عاشورا را کمرنگ نماید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اقتضای پاسداری از نهضت حسینی این است که به بعد حماسی عاشورا پرداخته شود.

* شاخصه‌ها ی جبهه نهضت حسینی

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی به برشمردن شاخصه‌های جبهه نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: اولین شاخصه جبهه نهضت حسینی این است که حق تقدم دادن به دین خدا بر همه چیز که همین امر نیز باعث شد که حسین زنده بماند؛ زیرا که همه چیزش را فدای دین اسلام کرد.

وی با اشاره به این که بعضی‌ها تا زمانی پیرو دین هستند که خرج و هزینه نداشته باشد، گفت: اگر قبول داریم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تولد جدید اسلام ناب بوده است، امروز هزینه انقلاب ، هزینه دین شدن است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که ولایتمداری دومین شاخص جبهه نهضت حسینی است، اظهار داشت: حسینیان می‌دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می‌کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در ادامه با اشاره به ولیتمداری قمربنی‌هاشم ، گفت: ولایتمداری حضرت ابوالفضل(ع) باعث شد به درجه ای برسد که امام حسین(ع) خطاب به ایشان می‌فرماید "جانم به فدای تو ابوالفضل"، همچنین هیچ کجا سراغ نداریم که حضرت ابوالفضل سوالی از امام حسین (ع) کرده باشد.

وی با بیان این که سومین شاخص مقام تسلیم در برابر خداست، افزود: جبهه حسینی می‌گوید من اقدام می‌کنم، اما نتیجه هر آنچه خدا بخواهد، این جبهه خود را تسلیم امر الهی می‌داند و هیچ‌گاه طلب کار خدا نمی بیند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی یادآورشد: امام حسین(ع) و یارانش یک کلمه هم شکایت و گله از خدا نکردند؛ براین اساس انسان حسینی هرگز خودش را طلبکار خدا نمی داند، هر چقدر هم که اعمال صالح انجام داده باشد.

وی خطاب به پرسنل سپاه علی بن ابیطالب(ع) اظهار داشت: مراقب باشید که به واسطه عمل صالح خود دچار غرور و تکبر نشوید، شیطان خود عمل صالح را موجب سقوط انسان قرار می‌دهد. همواره خود را بدهکار خدا و دین و انقلاب بدانید.

*ارتباط سپاه با حوزه بیشتر می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی همچنین در مراسم تودیع و معارفه جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم گفت: یکی از کارهای سنگینی که در گذشته به آن کمتر توجه شده است، ارتباط سپاه با حوزه علمیه قم است که با تدبیر نماینده ولی فقیه و فرمانده کل سپاه از این پس بیشتر خواهد شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: با تدبیر نماینده ولی فقیه در سپاه مقرر شد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری با حفظ سمت مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع)، مسئولیت ارتباط سپاه با حوزه علمیه قم را نیز برعهده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه همین امر نیز در ساختار نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان عنوان جانشینی را که در هیچ کجا قرار داده نشده، قرار دادیم تا بخشی از اقدامات داخلی سپاه استان قم از سوی جانشین صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در پایان تاکید کرد: وظایف بسیار خطیر و سترگی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سطح سپاه است که همه باید در راستای انجام این وظایف به نحو احسن تلاش و مجاهدت نمایند.

براساس اعلام روابط عمومی سپاه قم، در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت الاسلام سیداحمد حسینی دانشور، حجت الاسلام احمد ولی زاده، طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه علی بن ابیطالب(ع) معرفی شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.