آیت الله حسینی بوشهری:

ش, 09/19/1390 - 07:08
آیت الله حسینی بوشهری:

غنیمت گرفتن هواپیمای جاسوسی، ضربه ای بزرگ به آمریکا بود

امام جمعه قم با اشاره به غنمیت گرفتن هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح کشورمان، تاکید کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ضربه بزرگی به ارتش آمریکا و سازمان سیا و نشانه امدادهای غیبی الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با تسلیت ایام حزن و اندوه امام حسین(ع) از برگزاری باشکوه مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در سراسر کشور قدردانی کرد.

وی در ادامه به بیان پیام های قیام عاشورا پرداخت و با بیان اینکه نباید فکر کنیم عاشورا به پایان رسیده، است، تاکید کرد: جبهه عاشورائیان و اردوگاه کفر همواره در مقابل خط ابی عبدالله الحسین(ع) توطئه می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با محکوم کردن کشتار عزاداران حسینی در کشورهای افغانستان و عراق یادآورشد: آنچه در افغانستان و عراق اتفاق افتاد بازماندگانی اردویی هستند که در برابر حسین بن علی(ع) صف کشیده بودند.

وی در ادامه با اشاره به رشادت های ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: در جنگ تحمیلی تمام دنیا با چشم خود دید در برابر ملت ایران هیچ قدرتی یارای برابری و ایستادگی ندارد.

این عضو جامعه مدرسین بیان داشت: ملت رشید ما هشت سال شجاعانه جنگیدند و سازمان ملل را که در خواب خرگوشی فرو رفته بود را بیدار کردند و صدام به عنوان آغازگر جنگ محکوم شد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: ما از این تریبون به تمام ابرقدرت ها اعلام می کنیم نتیجه تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را در هشت سال دفاع مقدس دیدند و هر تجاوزی به خاک ایران اسلامی نتیجه اش شکست مفتضحانه خواهد بود.

انتظار بیشتری از شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد

وی با اشاره به نوزدهم آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی،خاطرنشان کرد: این شورا قرارگاه مهندسی فرهنگی کشور به شمار می آید و خوشبختانه این شورا خدمات ارزشمندی را از جمله طراحی نقشه جامعه فرهنگی کشور انجام داده است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: انتظاراتی که از این شورا وجود دارد این است که بیشتر به مباحث فرهنگ عمومی جامعه بپردازد، گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیاز به طراحی دارد، فرهنگ کار، ارتقای فرهنگ بسیجی و مقوله علوم انسانی که اگر بومی نشود خدای ناکرده این روند تهدید کننده اصل انقلاب خواهد بود نیازمند طراحی و اتخاذ سازوکار مناسب است.

وی تصریح کرد: باید از تولیدات فرهنگی بیشتر استفاده شود، از ضررهای فضای اینترنت جامعه را پرهیز داد و از منافع آن استفاده کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند با برنامه ریزی و طراحی های مناسب در این راستا اقدام کند.

عضو جامعه مدرسین، همچنین سالروز شهادت آیت الله دستغیب اسوه تقوا و مجاهدت و شهید تندگویان را گرامی داشت و از خدمات و تلاش های آنان تجلیل کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سرنگونی هواپیمای مدرن و فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا توسط نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران و در اختیار گرفتن آن، تاکید کرد: این اقدام در سطح جهانی بازتاب های گسترده ای داشت، در پی این اقدام آمریکایی ها ابتدا سکوت کردند، اما رسانه های آنها اذعان کردند که جمهوری اسلامی ایران چه اقدام بزرگی را صورت داده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: این هواپیمای جاسوسی دارای پیچیده ترین امکانات فنی و اطلاعات طبقه بندی شده است، این اقدام جمهوری اسلامی ضربه بزرگی به ارتش آمریکا و سازمان سیا و نشانه امدادهای غیبی الهی است.

خطیب جمعه قم افزود: در پی این اقدام آمریکایی ها دچار تحیر شده اند که این هواپیمای جاسوسی به دست چه کسی می افتد، برخی شبکه‌های خارجی گفته اند امنیت ملی آمریکا با این اقدام به خطر افتاده است.

وی بیان داشت: ملتی که به حسین بن علی(ع) عشق می ورزد خداوند امدادهای الهی را در چنین روزهایی به سراغ شان خواهد فرستاد.

ستایش مصوبه مجلس در کاهش روابط با استعمار پیر

آیت الله حسینی بوشهری همچنین اقدام مجلس در مصوبه کاهش رابطه با انگیس را ستود و گفت: ما بیش از صد سال است که شاهد جنایت های استعمار پیر هستیم، اگر سفارتی به محل توطئه و تهدید برای یک ملت تبدیل شد ما این رابطه را نمی خواهیم.

وی با اشاره به حرکت دانشجویان در مقابل سفارت انگلستان نیز خاطرنشان کرد: ما حرکت دانشجویان را تا جلوی سفارت می ستاییم، این اقدام نشانه هوشمندی آنان و نماد خواست ملی ملت رشید ایران بود که خشم خود را نسبت به دشمنان ابرازداشتند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت معترضان علیه نظام سرمایه داری در آمریکا، ابرازداشت: معترضان وال استریت در آمریکا ساختمان کنگره را اشغال و خطاب به نمایندگان اعلام کردند با ما همراهی کنید راه همین است که ما انتخاب کرده ایم.

وی بیان داشت: ما در زمان خودمان شاهد سقوط بلوک شرق بودیم و امیدواریم شاهد سقوط بلوک سرمایه داری غرب نیز باشیم، بودجه سالانه آمریکا 15 تریلیون دلار است و به همین مقدار این دولت که ادعای سروری و قدرت می کند کسری بودجه دارد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اینها برخوردی که با ملت شان داشتند بسیار عجیب بود، چهار میلیون خانه دار را از طریق دریافت وام اقدام به خرید خانه کرده بودند را آواره کردند و این نشان می دهد که ادعای مهد تمدن شان چقدر صحت دارد. اینها اگر در ظاهر ابراز قدرت می کنند درواقع دچار چنین بحرانی هستند. /924/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.