معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

پ, 09/17/1390 - 07:19
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

 بصیرت یاران امام حسین (ع) بهترین الگو برای ماست
  معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: درسی که یاران عاشورایی امام حسین (ع) با بصیرت خود به ما دادند، بهترین الگوی فراروی زندگی ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی، طی سخنانی در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در دفتر امام جمعه رشت برگزار شد ، با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: بزرگمردانی در عاشورای سال 61 هجری به شهادت رسیدند که قبل از شهادت، خود را برای رضای خدا و در مسیر اهل بیت (ع) خالص کرده بودند و لذا لیاقت بزرگ شهادت در رکاب امام حسین (ع) نصیب آنان شد.

وی همچنین با بیان این که شهدای روز عاشورا در نزد خداوند دارای ارزش و جایگاه بسیار رفیعی هستند ، افزود: امام حسین (ع) و یاران باوفایش به همه ما نشان دادند که برای رسیدن به قله کمال، عزت و کرامت باید از معبر بصیرت عاشورایی عبور کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: این که می بینیم پس از گذشت این همه سال از واقعه عاشورا این حادثه همچنان تازگی و طراوت دارد و روز به روز تاثیرگذاری آن هم بیشتر می‌شود، حکایت از عظمت جان فشانی شهیدان کربلا در مسیر احیای دین خدا و سنت نبی اکرم (ص) است.

وی خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام انسان‌های با بصیرت و با معرفتی بودند که این راه را آگاهانه و هوشمندانه انتخاب کرده بودند و پای آن ایستادند و جان خود را در این راه عزتمندانه فدا کردند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به جایگاه بسیار رفیع حضرت ابوالفضل (ع) در میان شهدای کربلا گفت: امام سجاد (ع) می‌فرماید عمویم عباس در بهشت دارای چنان مقامی است که تمام شهدا به آن غبطه می‌خورند.

وی اضافه کرد: ادب و اخلاص حضرت عباس (ع) نسبت به وجود مقدس امام حسین (ع) به گونه‌ای بود که هرگز به ایشان برادر نمی‌گفت و از کلمه مولا، امام و رهبر من استفاده می‌کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.