مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف برگزار شد/ حمله وهابی ها به عزادارن حسینی در مصر

چ, 09/16/1390 - 06:23
مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف برگزار شد/ حمله وهابی ها به عزادارن حسینی در مصر

مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان (ع) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا مراسم عزاداری عاشورا و به شهادت رسیدن سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با حضور گسترده سوگواران در کشورهای مختلف برگزار شد.

بیش از 5 میلیون عزادار از شهرهای مختلف عراق و خارج از کشور با حضور در شهر مقدس کربلا عاشورای حسینی را گرامی داشته و به سوگواری پرداختند.

عزاداران حسینی با برافراشتن پرچم بحرین همبستگی خود با ملت مظلوم این کشور اعلام داشته و جنایت آل خلیفه را به شدت محکوم کردند.

حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کربلا و مشارکت در مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) از نکات جالب مراسم سوگواری عاشورا بود.

جمعی از صابئین عراق نیز با تشکیل هیئت عزاداری در بصره، در غم جانکاه شهادت فرزند رسول خدا شرکت کرده و به خدمت گزاری به سایر هیئت های عزاداری پرداختند.

شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در تونس نیز در شهر قابس حضور یافته و با تشکیل هیئت های عزاداری، سالروز به شهادت رسیدن اباعبدالله (ع) را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با ابراز خرسندی از آزادی که پس از سرنگونی نظام زین العابدین بن علی در این کشور بدست آوردند، مراسم عزاداری را نمونه ای از وحدت اسلامی توصیف کردند.

شیعیان مصر نیز برای اولین بار پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری حسنی مبارک موفق شدند در غم شهادت سرور و سالار شهیدان به عزاداری بپردازند.

شیعیان مصر که به دلیل سیاسیت های ضد تشیع حسنی مبارک از برگزاری عزاداری برای اهل بیت (ع) محروم شدند بودند، روز گذشته در مسجد امام حسین (ع) قاهره تجمع کرده و سوگواری کردند.

وهابی ها که در ماه های گذشته به آزار و اذیت پیروان سایر مذاهب اسلامی و مسیحیان مشغول بودند در این مراسم نیز حضور یافته و در این مراسم اختلال بوجود آوردند.

جمعی از پیروان این گروه افراطی با حضور در مسجد امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه مذهب تشیع هیچ جایی در مصر ندارد لغو این مراسم را خواستار شدند، پاسخ آرام رهبران شیعه مصر فایده ای نداشت و این افراد به سوی عزادارن حمله کرده و به پاره کردن عکس و پرچم های سیاه کردند.

این درگیری با دخالت پلیس به پایان رسید و محمد الدرینی، رئیس مرکز اعلای آل بیت به مرکز پلیس فراخوانده شد و پس از ارائه توضیحات لازم آزاد شد.

همچنین مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران باوفایش در کشورهای مختلف پنج قاره جهان برگزار شد./980/ب901/گ

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.