ایران اسلامی سیاه پوش در عاشورا؛

چ, 09/16/1390 - 06:21
ایران اسلامی سیاه پوش در عاشورا؛

شور حسینی در عاشورای امام حسین به اوج رسید

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، ملت ولایتمدار ایران اسلامی به صورت سیاه پوش در مجالس عزاداری حضور یافتند و جلوه های زیبایی از عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ایران اسلامی دیروز در عاشورای امام حسین(ع) یکپارچه غرق در ماتم و اندوه بود و مردم به صورت سیاه پوش بر سر و سینه می زنند.

عزداران حسینی با چشمانی اشک بار و حزن آلود با حضور پرشور و حماسی خود در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان کنگره عظیمی از عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برپا کردند و نشان دادند با وجود گذشت سالیان طولانی از واقعه عاشورا راه امام حسین(ع) را رها نکرده اند و هنوز داغ این مصیبت برای آنها تازه است.

از صبح عاشورای حسینی، هیات ها و دستجات عزاداری در حرم های مطهر، اماکن متبرکه، امامزادگان، مساجد، تکایا، و خیابان های شهرها مشغول عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی هستند و سوگواری آنان همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش عزاداران، سوگواران و دستجات و هیات های عزاداری حسینی همزمان با فرا رسیدن اذان ظهر عاشورا برنامه های خود را متوقف کرده و به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان در عاشورا نماز را در خیابان ها و مساجد به صورت جماعت اقامه کردند.

شهر مقدس قم نیز در عاشورای حسینی غرق در اندوه و ماتم است و هیات های عزاداری با نظم خاصی گرداگرد حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، اماکن متبرکه، مساجد و تکایا مشغول عزاداری و سوگواری هستند.

همچنین در عاشورای امام حسین(ع) در دفاتر مراجع تقلید و علما نیز مراسم عزاداری و سوگواری با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و سخنرانان به تبیین اهداف قیام عاشورا و مداحان به مداحی و روضه خوانی پرداختند.

آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی به همراه شمار دیگری از مسؤولان کشور در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در بیوت مراجع تقلید برگزار شد، حضور یافتند.

گفتنی است، نماز ظهر عاشورا در شهر مقدس قم به امامت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در حرم کریمه اهل بیت(ع)، صحن های حرم و خیابان های منتهی به این مکان مقدس با شکوه خاصی برگزار شد. /924/پ201/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.