رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

چ, 09/16/1390 - 06:19
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

عبور از دنیا و مطامع شخصی مهم ترین ویژگی یاران عاشورا است 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی،گفت: کسی که به دنبال بهشت باشد از راه های دیگر هم می تواند به خواسته خود برسد اما اصحاب امام حسین(ع) در کنار امام خود بدون طمع می جنگیدند و خود حضرت را می خواستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) که در مدرسه فیضیه برگزار شد، به تبیین ویژگی های اصحاب امام حسین(ع) پرداخت و گفت: یاران ایشان با همه عذر های موجه و تهدید خانواده خود توسط دشمن باز هم دست از فداکاری نکشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، به شبهات سنگین دشمن علیه امام حسین(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: شریح قاضی فتوا به ارتداد امام(ع) و کسانی که به یاری ایشان علیه یزید قیام کنند، داده بود، اما اصحاب و اهل بیت امام حسین(ع) همه این موانع را کنار زدند و خود را به ایشان سپردند.

وی نخستین قدم یاران امام حسین(ع) را راضی نبودن به دنیا و بیش از دنیا را خواستن دانست و افزود: دنیا در نگاه آنها کوچک و اندک بود و انسان تا وقتی دل از دنیا برندارد نمی تواند همراه با اولیای خدا حرکت کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، به روایتی مبنی بر اینکه، مومن وقتی از دنیا و عالم مُلک خالی شد ملکوتی می شود، اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که انسان از دنیا جدا شد همراهانش عوض می شود و شیرینی محبت خدا در ذائقه کسانی جلوه می کند که تعلق به دنیا نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر کسی از دنیا بزرگ تر شد و بیش از دنیا را خواست، کمترین پاداش او بهشت است، خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین(ع) این گونه بودند که همنشینی با اولیا و خود خدا در بهشت را می خواستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اضافه کرد: اصحاب امام حسین(ع) کسانی بودند که کنار ایشان ایستادند و از بهشت هم عبور کردند و وجود خود امام (ع) که بالاتر از بهشت است و بهشت نازله امام و از نور ایشان آفریده شده است به آنها ارائه شد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در ادامه دومین قدم یاران امام حسین(ع) را عبور از مطامع عنوان کرد و ابراز داشت: کسی که به دنبال بهشت باشد از راه های دیگر هم می تواند به خواسته خود برسد اما آنها در کنار امام خود بدون طمع می جنگیدند و خود حضرت را می خواستند.

وی به تفاوت محبان اهل بیت(ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عده ای در فداکاری هنوز خالص نشده اند و خود را طلبکار می دانند، اما محبان کسانی هستند که بدهکار خدا و اولیا او هستند و جانشان را می دهند اما نگرانند که مبادا پذیرفته نشود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، عنوان کرد: امام حسین(ع) هر چه به ظهر عاشورا نزدیک تر می شد برافروخته تر می شد و جاذبه های محبت خدا را در این بلا احساس می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، امام حسین(ع) را سرسلسله محبان خواند و اظهار داشت: ایشان در روز عاشورا به گونه ای عمل کرد که همه پیغمبران اولوالعزم متحیر شدند و دنیا را به تلاطم کشاند، با این حال در گودی قتلگاه فریاد می زد خدایا دستم را بگیر و مرا رها مکن./927/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.