عضو جامعه مدرسین:

چ, 09/16/1390 - 06:17
عضو جامعه مدرسین:

بزرگ نمایی مشکلات ناشی از خصومت با نظام است/ یاری رساندن حق، درس بزرگ عاشورا است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به برخی از مشکلات در کشور، بزرگ نمایی مشکلات و نقاط ضعف را خواسته دشمنان و بدخواهان نظام دانست و از کسانی که مبلغ سوء شده و تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار می گیرند انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در شام غریبان امام حسین(ع) در جمع عزاداران و سوگواران در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: حادثه کربلا دو قسمت دارد، یک بخش شهادت امام حسین و یاران با وفای ایشان است، یک بخش نیز موضوع اسارت خاندان حسین بن علی(ع) است.

وی با بیان اینکه همان گونه که خود امام حسین چراغ هدایت است، تاریخ زندگی ایشان نیز این گونه هست، ابراز داشت: درس های بسیاری در حادثه عاشورا و کربلا نهفته است که باید از آن درس عبرت گرفت و رسالت خود را به درستی انجام داد.

آیت الله استادی افزود: یکی از درس هایی که می توان از کربلا گرفت این است که این واقعه مردم را به دو دسته سعادتمند و شقی تقسیم کرد. در کربلا بودند افرادی که نه می خواستند با امام حسین(ع) باشند و نه بر علیه ایشان، امام با سخنان خود آنها را روشن و هدایت کردند، اما عده ای پذیرفتند و عده ای هم نپذیرفتند.

وی تاکید کرد: ما باید از این حادثه درس بگیریم و هر کجا حق را شناختیم از آن پیروی کنیم و دین خدا را یاری نماییم.

آیت الله استادی گفت: با وجود اینکه عمر سعد و امثال این فرد می دانستند امام حسین(ع) حق است و رویارویی با ایشان چه گناهی دارد، اما به خاطر حکومت و دنیا در مقابل امام معصوم ایستاندند و آن جنایت ها را به وجود آوردند.

این استاد حوزه یادآورشد: ما باید سر دو راهی های گناه و خوبی ها همچون حُر فکر کنیم و راه درست را برگزینیم، حُر با اختیار خود به یزیدیان پشت کرد و راه سعادت که همان پیروی از امام حسین(ع) بود را برگزید و سعادت دنیا و آخرت و رضایت خدا را به دست آورد.

وی تاکید کرد: ما امروز باید بدانیم در چه مسیری هستیم، هر کس در مورد زندگی خود مطالعه کند و ببیند راهی که رفته، اگر درست نیست برگردد و به صراط مستقیم درآید و اگر در جبهه حق هست دچار شک و تردید نشود.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه باید حسینی باشیم و همواره در جبهه حق قرار داشته باشیم، اضافه کرد: آنهایی که با امام حسین(ع) جنگ کردند نماز می خواندند، اما این نماز سود و فایده ای برای آنها نداشت.

وی با اشاره به جمله معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» اظهار داشت: هر روز حوادثی پیش می آید، ما باید سعی کنیم همواره حامی دین خدا و اسلام باشیم و تنها نظاره گر و تماشاچی نباشیم.

آیت الله استادی تصریح کرد: الان مساله امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما گرفتار این مساله است که مردم متاسفانه تبدیل به تماشاچی شده اند، با وجود اینکه می دانند فلان عمل و ناهنجاری خلاف است بی تفاوت از کنار آن عبور می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شود باید از خصلت بی تفاوتی و تماشاچی بودن درآییم، خیلی از افراد این گونه نیست که نسبت به فلان ناهنجاری رضایت داشته باشند، اما متاسفانه عکس العملی نشان نمی دهند.

آیت الله استادی تصریح کرد: اگر در مساله انقلاب و پیروی از امام امت تماشاچی می شدیم، نظام اسلامی شکل نمی گرفت، در آن مقطع زمانی همه احساس مسؤولیت کرده و به میدان آمدند و نقش آفرینی کردند.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: باعث تاسف و تاثر است که مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد و کسی در مقابل منکرات چیزی نمی گوید، ما اگر می خواهیم سعادتمند شویم باید حسینی باشیم و تماشاچی حوادث نباشیم در غیر این صورت در آینده مذمت خواهیم شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اهمیت ندادن به احکام دینی را مذموم دانست و یادآور شد: اگر خدایی ناکرده بفهمیم فلان عمل برخلاف موازین شرعی است، اما مرتکب آن کار شویم، پیداست که به دین بی توجهی کرده ایم.

وی حمایت از نظام و رهبری را یک اصل بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: هیچ کس انکار نمی کند که مشکلی در کشور نیست، چرا در گوشه و کنار مشکلاتی وجود دارد که باید در صدد حل آن باشیم، اما باید توجه داشت که دشمنان به دنبال بزرگ جلوه دادن مشکلات هستند.

آیت الله استادی افزود: کسی که نظام اسلامی و رهبری را شناخت باید توجه داشته باشد که تخریب ها و بزرگ نمایی ها به خاطر خصومت و دشمنی با نظام است، خوشختانه اکثر مردم ما هوشیار هستند و اعتنایی به این بزرگ نمایی ها و تبلیغات سوء دشمنان و بدخواهان که اساس نظام و دین را هدف قرار داده، نمی کنند، اما متاسفانه هستند عده کمی که خود تبدیل به مبلغ سوء تبدیل می شوند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.