دبیر كل كنگره شهدای روحانی كشور:

ی, 09/13/1390 - 06:37
دبیر كل كنگره شهدای روحانی كشور:

كربلا، چشمه جوشان شهادت است
دبیر كل كنگره شهدای روحانی كشور گفت: حادثه بزرگ كربلا ، چشمه جوشان مسیر سرخ شهادت است.

حجت الاسلام 'مجتبی ذوالنوری' در اولین یادواره 132 شهید شهرستان عنبرآباد افزود: شیعه امتیازاتی دارد كه سایر مذاهب و مكاتب از آن بی بهره اند.

وی اظهار داشت: حركت شیعه بین دو خط سبز انتظار و خط سرخ شهادت قرار دارد.

وی ادامه داد: خط سبز انتظار افقی روشن و نمایان پیش روی ما قرار داده و آینده را روشن جلوه می دهد.

حجت الاسلام ذوالنور، بیان داشت: شیعه خود را در سر درگمی بی هدفی و پوچی نمی بیند، چرا كه خط سرخ شهادت حركت آفرین است.

دبیر كل كنگره شهدای روحانی كشور با تاكید بر اینكه ما هرچه داریم از این دو خط و این دو فرهنگ متعالی است، گفت: خط سبز انتظار خط موعود گرایی ، مهدویت و اعتقاد به منجی است و خط سرخ شهادت با قیام امام حسین (ع) امتداد پیدا كرد.

وی در ادامه با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان كرد: دشمن با هدف سقوط كامل نظام اسلامی و تسخیر پایتخت ایران اسلامی و تجزیه كشور یك نبرد نابرابر را علیه ما آغاز كرد.

وی افزود: دنیای استكبار همه امكانات خود را برای رسیدن دشمن به این اهداف بسیج كردند و تمام استانهای مرزی ما را با شعار های ناسیونالیسم ، قومی و تجزیه طلبانه نا امن و بحرانی كردند، چنانكه جنوب ، شرق و شمال و شمال كشور را دستخوش حوادث تجزیه طلبانه قرار دادند.

وی با بیان اینكه استكبار همه تمهیدات و ابزار لازم و پشتیبانی های سیاسی و مالی را برای پیروزی دشمن فراهم كرد ، گفت : ما طی هشت سال دفاع مقدس با یك كشور نجنگیدیم، بلكه ما با دنیای استكبار جنگیدیم به طوریكه در جنگ تحمیلی ما از 23 كشور دنیا در قالب ارتش بعث عراق، اسیر گرفتیم .

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینكه در عملیات والفجر 8 آسمان منطقه عملیات به یك نمایشگاه از انواع هواپیما های مدرن و فوق مدرن دنیا كه مواضع ما را بمباران می كردند، تبدیل شده بود، گفت: این مواضع كه بمباران شدند، عقبه های ما بود كه توسط هواپیما های غربی ، شرقی و آمریكایی كنار بمباران می شد.

وی خاطرنشان كرد: اگر امروز شما مردم در دنیا سر بلند هستید به بركت شهادت طلبی ، ایثار گری و ایمان و معنویت مردم و رزمندگانی است كه بر جبین تاریخ برای ایران اسلامی رقم زدند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در علوم مختلف چون پزشكی، نانو و سلولهای بنیادی افزود: امروز مركز رصد گری تحقیقات و تولید علم دنیا مجبورند، اقرار كنند كه بهره ایران در تولید علم بیش از سه درصد تولید علمی است.

دبیر كل كنگره شهدای روحانی كشور با بیان اینكه امروز مظهر اقتدار ما شهدای ما هستند خطاب به جوانان و نوجوانان گفت : اگر تمامی دنیا را زیر و رو كنید، الگوهای كاملی از ایثار ، مقاومت ، ارزشهای انسانی و اخلاقی چون شهداء نمی توانید پیدا كنید .

وی با بیان این مطلب كه روحیه ولایت مداری شهدا بود كه استكبار و دشمن را شكست داد، افزود: رمز موفقیت ما معنویت بود و استكبار امروز می خواهد همین را از ما بگیرد.

حجت الاسلام ذوالنوری، با اشاره به فرمان امام راحل (ره) در زمان آزاد سازی مهران، اظهار داشت: امام راحل (ره) با پیام خود تكلیف آفرینی و جنگ را عاشورایی كرد.

وی گفت: اگر به جای حضرت امام راحل (ره)، یك رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامی، رئیس خبرگان رهبری، رئیس قوه مجریه، قضائیه و مقننه ای می گفت كه مهران به هر قیمتی كه هست باید آزاد شود، لابد ما هم می گفتیم ، چشم قربان! اما فرمان ولی فقیه بود كه تكلیف آفرین بود و امروز دنیا می داند كجا را باید هدف قرار دهد.

وی با ارزیابی عملكرد برخی نمایندگان در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و از زمان قرارداد ننگین تنباكو ، گفت: اگر وجود ولایت فقیه نبود، عده ای تا امروز هزار بار انقلاب را از مسیر خود خارج كرده بودند.

وی افزود: ' وقتی نماینده هایی بنیه ندارند و انگیزه اصلی شان خدمت نیست و با زد و بندهای حزبی نه ملی وارد مجلس می شوند و با پول خرج كردن و رای خریدن و با اشرار و دزدان و مخالفین نظام و با هر كسی زد و بند كردند و رفتند مجلس، در چنین وضعیتی مجلس می لرزد.'

وی با بیان اینكه امام راحل (ره) فرمودند مثل مدرس ها را به مجلس بفرستید، گفت: رهبر انقلاب فرمودند، وامدار كسی نشوید چرا كه اگر فرد وامدار دیگران شد، نمی تواند منافع ملی را تامین كند و منافع ملی قربانی می شود.

وی خاطرنشان كرد : امام راحل (ره) نیز فرمودند، مجلس جای مدرس ها است، باید امتحان پس داده باشند ، آدم هایی كه هر روز رنگ عوض كنند نمی توانند مشكل مردم را حل كنند امروز مشكل ما خیلی سنگین است.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان مطلبی درباره مجلس ششم گفت: در آن زمان آمریكا آمده بود در افغانستان و نمایندگان اصلاح طلب ما در مجلس می لرزیدند و نامه صد و سی و چند امضاء سر گشاده نوشتند به رهبری كه امام راحل (ره) دیر كاسه زهر را سر كشید، شما شجاعت و شهامت به خرج بدهید و زودتر جام زهر را سر بكشید ! این مجلس ما بود ! كه اگر وجود ولی فقیه نبود این اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: عده ای نیز اطلاعات هسته ای كشور را یا با تهدید و یا با تطمیع به هیچ فروختند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.