آیت الله استادی:

ی, 09/13/1390 - 06:23
آیت الله استادی:

حل مشکلات جوانان نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از تمامی نهادهای فعال و دست اندرکار در امور مربوط به جوانان، خواست برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشند تا نسل جوان کشور نسلی با تقوا و متدین باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شنبه شب، در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، ابراز داشت: شهدای ما با همه عظمت و ارزشی که پیش خدای متعال دارند تفاوت شان با جوان امام حسین حضرت علی اکبر(ع) بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) اشبه الناس به پیامبر گرامی اسلام بودند، یادآور شد: وقتی آن حضرت به میدان رفت امام حسین(ع) مطالبی را به زبان آورد و در برخی زیارتنامه ها نیز جملاتی هست که آن بزرگوار را مشمول آیه تطهیر دانسته اند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه مقام حضرت علی اکبر(ع) بسیار برجسته و بالا است، تاکید کرد: جامعه به ویژه نسل جوان باید از این جوان بزرگوار امام حسین الگو بگیرند و در راستای ارتقای اخلاقی خود بکوشند.

وی در ادامه دوره جوانی را از مهم ترین دوره ها دانست و با بیان اینکه برنامه ریزی نسبت به جوانان، نیازمند درنظر گرفتن جوانب مختلف کار است، افزود: یکی از خصوصیات جوان این است که به سرعت تحت تاثیر قرار می گیرد و غرور خاصی دارد.

این عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: اگر ما بتوانیم حق را به جوانان منتقل کنیم تا آنها تحت تاثیر حرف های باطل قرار نگیرند بُرد با ما خواهد بود.

آیت الله استادی آینده کشور را از آن جوانان دانست و با بیان اینکه نسل جوان باید در کارهای علمی و تحقیقاتی و دینی جدیت خاصی داشته باشند، تاکید کرد: اگر امروز نسل جوان ما متدین باشند نسبت به آینده امیدواری وجود دارد، عکس این قضیه نیز صادق است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نهادهای مختلفی در خصوص جوانان مسؤولیت دارند، بیان داشت: امیدواریم همه نهادها به وظایف خود آشنا باشند و برنامه ریزی های صحیحی داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

آیت الله استادی تاکید کرد: اگر نسبت به مسائل و امور مربوط به جوانان غفلت شود در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد، از این رو رسانه ها، مطبوعات، صدا و سیما و تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که خلاها پرشود.

وی تصریح کرد: نسل جوان به تفریح و ورزش سالم نیاز دارد، اگر خدایی ناکرده مراکز ذیربط به فکر تربیت، آگاهی و ارائه راه درست به نسل جوان نباشند و تنها به یک جنبه توجه کنیم در همین ورزش و مراکز تفریحی در گوشه و کنار مطالبی شنیده شده و به گوش می رسد.

آیت الله استادی با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت درست جوانان، خاطرنشان کرد: یکی ازمشکلات خانواده های ما این است که جوانان را در محیط منزل چندان تحویل نمی گیرند، از این رو جوان امیدی به خانه ندارد و اوقات خود را در بیرون از خانه و منزل می گذراند.

وی ابراز داشت: دولت در تمام نهادها کانون جوانان دارد که اینها کارهای خوبی است و به هر میزان تقویت شود و برنامه های سازنده و سالم برای آنان درنظر گرفته شود بجا و مناسب است.

آیت الله استادی وظیفه علما، روحانیان و حوزه های علمیه را در قبال جوانان حساس و مهم ارزیابی و تاکید کرد: متاسفانه در برنامه ریزی های برخی از مساجد جاذبه ای برای حضور جوانان وجود ندارد که باید برای حل آن فکری کرد. البته خود جوانان نیز باید بدانند که بایستی جوانی خود را در راه خدا و طاعت معبود به کار گیرند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.