حجت الاسلام پناهیان:

ی, 09/13/1390 - 06:15
حجت الاسلام پناهیان:

سیاسیون باید بالاترین درجه ایمان را داشته باشند/ با تقواترین ها را به مجلس بفرستیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید در انتخابات اتقی الناس را انتخاب کنیم و به مجلس بفرستیم، گفت: کسی که می خواهد وارد عالم سیاست شود باید بالاترین درجه ایمان را داشته باشند و الا یا خطا می کند و یا مرتکب خیانت می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه  در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در دبیرستان امام صادق(ع) قم برگزار شد، با اشاره به عواملی که موجب تزلزل ایمان می شود، بی صبری را از این دسته عوامل ذکر کرد.

وی توکل به خداوند تبارک و تعالی را یکی از عوامل تقویت ایمان انسان ارزیابی و تصریح کرد: برای صبر دو چیز بسیار مهم است، نخست ایمان و دوم محبت. ایمان و محبت با هم عجین هستند و جداشدنی نیستند.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: کسی که دچار بی صبری شد زود از کوره در می رود، اما کسانی که صبور هستند شدیدترین محبت را به خداوند تبارک و تعالی پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند صبر انقلابی بالایی داشته باشند باید ایمان فوق العاده ای داشته باشند، یادآور شد: در دین مبین اسلام ملاک هایی از جمله ایمان، معرفت حقیقی و تقوا وجود دارد که ارزش های کلیدی و حیاتی هستند و کاربردهای فردی و اجتماعی دارند.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: مسائل اجتماعی ویژگی های خاص خود را می طلبد، وقتی در امتحانات الهی دقیق می شویم می بینیم که در نهایت اینها یکی می شوند و همان ایمانی که خدا در بلایا و مسائل شخصی از ما طلب می کند، کارکرد جهانی و بین المللی پیدا می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه تاکید می کردند که سیاست اسلام بیشتر از معنویات فردی آن است، الان عموم مردم بخواهند نماینده مجلس انتخاب کنند چند درصد به تقوا و ایمان شان در کنار کارایی شان توجه می کنند؟

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: مردم عموما به دنبال انتخاب های خوب هستند، اما در انتخابات میزان این مساله تفاوت می کند ما باید به جایی برسیم که ملاکات عرصه سیاست و معنویت یکی شود.

وی ابراز داشت: ممکن است برخی ایمان شان بالا باشد اما به دلیل عدم توانایی به درد سیاست نخورند، اما به طور کلی کسی که می خواهد وارد عالم سیاست شود باید بالاترین درجه ایمان را داشته باشند و الا یا خطا می کند و یا خیانت، متاسفانه ما این نگاه را به صورت عمیق نداریم و به حداقل ها در این عرصه بسنده می کنیم.

اسلام ترکیه ای، نتیجه بسنده کردن به حداقل ها است

حجت الاسلام پناهیان گفت: ما نباید اسلام گرایی مان شبیه اسلام گرایی کشورهای دیگر باشد، در کشورهای دیگر مردم را با چند امر اغفال می کنند، از جمله در کشور ترکیه که این گونه بود، الان وضع به گونه ای شده که می گویند می خواهند به سوریه حمله کنند و آلت دست استکبار شده اند.

این خطیب حوزه علمیه قم بیان داشت: این نتیجه بسنده کردن به حداقل ها از اسلام است، ما در این سی سال خیلی پیشرفت کرده ایم، من کاری به گروه ها و جریان های سیاسی ندارم اما نگاه ما در عرصه سیاست باید از وضعی که در منطقه هست پیشرفته تر باشد.

وی بیان داشت: روزی اسلام منطقه و جهان را می گیرد که مردم اتقی و اورع الناس را به میدان بفرستند.

باید اتقی الناس را برای مجلس برگزینیم

این خطیب حوزه تاکید کرد: شورای نگهبان جلوی بی تقواها را می گیرد اما نمی آید اتقی الناس ها را معرفی کند، از این رو ما باید در انتخابات آینده اتقی الناس را برگزینیم و بهترین ها را به مجلس بفرستیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عرصه سیاست عرصه ای است که اتقی الناس باید در آن حضور داشته باشند، چون ملاک های ارزش و تقوا که در قرآن و آموزه های دینی وجود دارد در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز کارایی دارد و متاسفانه ما در این عرصه با خلاهایی مواجه هستیم.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: در جامعه صابر لازم نیست که همه صابر باشند بلکه اگر نخبگان و خواص آنها صبور باشند کفایت می کند، در آیه شریفه تصریح شده است اگر در جمع شما بیست نفر صابر باشند بر دویست نفر غلبه پیدا می کنند، امیدوارم روزی برسد که بگوییم اتقی الناس جزو مسؤولان کشور ما هستند و این را باید از همین محافل و مجالس شروع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج اعتراض آمیز مردم آمریکا و غرب در برابر حاکمان و دولتمردان، خاطرنشان کرد: حتی دیکتاتوری صدام هم مثل دیکتاتوری آمریکایی ها نبود، در آمریکا یک درصد بر 99 درصد حکومت می کنند و این بسیار عقب ماندگی است. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.