رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

ش, 09/12/1390 - 06:32
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

برخی کشورهای اسلامی غرب را قبله خود قرار داده‌اند

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، گفت: امروز غرب قبله برخی از کشورهای اسلامی شده است و سبک زندگی خود را شبیه آنها کرده اند که این امر برابر با قبله قرار دادن حاکمان جور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هیات که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به اینگه مظاهر یک جامعه تاثیر گرفته از فرهنگ و اندیشه امام آن جامعه است، خاطرنشان کرد: جامعه انعکاس روحی و درونی امام است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، پرداختن به نیازهای اجتماعی و عقلانیت را در شکل گیری یک جامعه موثر دانست و افزود: نیازها، ظرفیت دانشی و عقلانیت مردم، ظاهر یک شهر را می سازد، اگر یک کشتی محصول وارد یک شهر شود فرهنگ، اخلاق، تفکر و سبک زندگی جدیدی را به همراه خواهد آورد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، ادامه داد: ارایه محصولات یکی از راه های جهانی شدن غرب است که سبک زندگی و فرهنگ جوامع را متناسب با خواسته خود تغییر می دهد.

وی تغییرات در فکر و فرهنگ یک جامعه را ناشی از تدبیر و اراده ولات جامعه خواند و ابراز کرد: در یک امت و جامعه روح جمعی بر محور امام آن جامعه شکل می گیرد و تجسم روح امام در یک امت ظهور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، عنوان کرد: وقتی روح امام در یک امت جریان پیدا کرد بر محور این اجتماع یک شهر امن به وجود خواهد آمد که مردم را از آتش و بلایا ایمن نگاه خواهد داشت.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، با اشاره به روایات ولایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را بلد امن دانست و اظهار کرد: وقتی امتی حول محور ولایت ایشان تجمع کنند یک امت تاریخی تشکیل خواهد شد که پر از خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه انحراف در صدر اسلام این بود که عده ای محور جامعه را از حول نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دور کردند، خاطرنشان کرد: بر طبق آیات قرآن چون دست دشمن به پیامبر اعظم نمی رسد آنها شهر و امت ایشان را به فساد کشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) بر مبنای شکل گیری شهر امن بود، عنوان کرد: ایشان به دنبال این بودند که امتی واحد حول محور وصایت و امامت تشکیل دهند و در پی ایجاد شهری جدید در راستای شهر پیامبر(ص) بودند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، خاطرنشان کرد: بلد امنی که در ادامه شهر پیامبر(ص) توسط ائمه می خواست شکل بگیرد و مردم سبقه رسول(ص) را داشتند، بوسیله حاکمان جور و عناصر آنها در حال تغییر بود.

وی در پایان گفت: امروز غرب قبله برخی از کشورهای اسلامی شده است و سبک زندگی خود را شبیه آنها کرده اند که این امر برابر با قبله قرار دادن حاکمان جور است./927/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.