در جمع عزاداران حسینی مطرح شد؛

ش, 09/12/1390 - 06:28
در جمع عزاداران حسینی مطرح شد؛

ابراز تاسف آیت الله استادی از بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از بی توجهی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز تاسف و انتقاد کرد و از رسانه ها، نویسندگان و روحانیان و افرادی که تاثیرگذار هستند خواست در راستای فرهنگ سازی برای این دو فریضه الهی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، یکی از مهم ترین اهداف امام قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، از بی توجهی به این دو فریضه الهی انتقاد و ابراز تاسف کرد و گفت: اگر همه تصور کنیم که در قبال این دو فریضه وظیفه ای نداریم و دیگران باید وظیفه خود را انجام دهند، این مساله عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: اگر تک تک مردم و شهروندان نسبت به ناهنجاری هایی که در جامعه مشاهده می شود حساسیت لازم را داشته باشند، فردی که منکر را مرتکب می شود به طور یقین از انجام آن سر باز خواهد زد.

وی افزود: متاسفانه ما می بینیم همه تنها تماشا می کنند و طرف هم جرات پیدا می کند و وقتی چشم باز می کنیم می بینیم یک خیابان که یک زمان محل کسب های سالم بود دیگر این گونه نیست.

این عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مرد و زن مکلف است، تصریح کرد: کسانی که مخاطبان زیادی دارند از جمله روحانیان، خطبا، اساتید حوزه و دانشگاه، رسانه ها و رادیو و تلوزیون وظیفه و رسالت به مراتب سنگین تری دارند.

آیت الله استادی تاکید کرد: یک رسانه و روزنامه که ادعا می کند مخاطبان و تیراژ فراوانی دارد وظیفه مهم تری در راستای امر به معروف و نهی از منکر دارد و باید به صورت روزانه مطالبی را راجع به این مساله بنویسند و منعکس نماید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: خوشبختانه رسانه ها از جمله رسانه ملی برنامه های خوبی دارند، اما اگر بعضی از رسانه ها خود به فساد دامن بزنند و به جای اینکه جلوی بدحجابی و فسق و فجور را بگیرند چیزهایی بنویسند که نسل جوان را به سمت منکر ببرند درست نیست و تاثیر سوء آن بیشتر خواهد بود.

آیت الله استادی تاکید کرد: اگر خدایی ناکرده در جامعه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت، متاسفانه به غلط گفته می شود «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» این ضرب المثل در کارهای خوب است نه در کارهای زشت.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) راه سلامت جوامع را در سایه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: امیدواریم در نظام اسلامی روز به روز اگر گناه و فسادی هم هست کمتر شود و برنامه های مورد نظر و خواست اسلام اجرایی گردد.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه سعی همه باید حرکت جامعه به سوی امر به معروف و نهی از منکر و سلامت باشد، ابراز داشت: بعضی کارهای بسیار خوب را بد می دانند و بر عکس کارهای زشت را بد می پندارند.

وی مهریه های زیاد را یک نمونه از این دست عنوان و اضافه کرد: متاسفانه امروز در جامعه وضعیت به گونه ای شده که برخی از مردم مهریه کم را بد و مهریه زیاد را خوب می پندارند در حالی که باید برعکس باشد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.