امام جمعه قم:

ش, 09/12/1390 - 06:26
امام جمعه قم:

انگلیس حقیرتر از آن است که بخواهد ملت ایران را تهدید کند
 تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در کاهش رابطه با انگلیس را اقدامی شجاعانه از سوی نمایندگان دانست و ضمن اعلام حمایت از آن، گفت: دولت استعمارگر انگلیس امروز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و حقیرتر از آن است که بخواهد با تحریم و تهدید ملت ایران را بترساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه عزای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، تاکید کرد: بحمدلله اقامه عزاداری برای امام حسین(ع) در این دهه جزو فرهنگ شیعیان شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه از ابتدا تاکنون این سنت بزرگ به صورت ریشه ای و اصولی حفظ شده و هر خطر و تهدیدی که در برابر این عزاداری قیام کرده ما در برابر آن مقاومت کرده ایم و به برکت این عزادای ها مردم با اهداف امام حسین آشنا شدند و اعتقادات و باورهای دینی خود را استحکام بخشیده اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون نهضت عاشورا است، توصیه هایی به عزاداران و برگزار کنندگان مراسم های مذهبی ارائه کرد و گفت: در این فضای عاطفی و احساسی بجا است مسائلی که به اعتقادات و باورهای دینی مردم برمی گردد از سوی مداحان، خطبا و سخنرانان تبیین و برنامه ها به صورتی تنظیم شود که جامعه ارتقای اخلاقی و اجتماعی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: خروجی مجالس عزای امام حسین(ع) باید حساب شده باشد به نحوی که بر اعتقادات شرک کنندگان در این محالفل افزوده شود و آنها متناسب با زمان بتوانند به ندای هل من ناصر امام حسین(ع) پاسخ مثبت دهند.

خطیب جمعه قم، حمایت از ولایت فقیه در عصر غیبت را از مصادیق لبیک گفتن به هل من ناصر امام حسین(ع) دانست و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از برجسته ترین وجوه نهضت سرور و سالار شهیدان به شمار می آید، گفت: باید در بحث معروف و نهی از منکر مراقب باشیم جای فرع و اصل را عوض نکنیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) ضمن تحلیل کوتاه حادثه عاشورا، بیان داشت: هرچند مردم کوفه بی وفایی کردند اما امام حسین(ع) دعوت آنها را لبیک گفتند و نهضت عاشورا سرمایه ای شد برای تمام نهضت های که بعد از ایشان شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با گرامی داشت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس، یادآورشد: این شهید بزرگوار یک تنه در مقابل روس و انگلیس استعمارگر و رضا خان قلدر ایستاد و شجاعانه از حقوق ملت دفاع و در این راه جان خود را تقدیم کرد.

وی افزود: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی نسبت به بازسازی آرامگاه ایشان تاکید کردند و خوشبختانه راه ایشان دستمایه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

تولیت آستانه مقدسه با اشاره به تصویب کاهش روابط با دولت انگلیس و اخراج سفیر این کشور از جمهوری اسلامی، ابرازداشت: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس طرح کاهش روابط با دولت استمعارگر انگلیس را تصویب کردند و به سفیر این کشور دستور دادند که خاک میهن ما را ترک کند.

وی با بیان اینکه این تصمیم مجلس شورای اسلامی در پی اقدام خصمانه دولت انگلستان صورت گرفت، اظهار داشت: در دنیا معمولا کمتر دولت و ملتی هستند که این گونه موضع گیری شجاعانه ای در مقابل دولت استعماری انگلیس اتخاذ کنند. این اقدام درسی است که نمایندگان از مکتب عاشورا و تجربه ای است که از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) گرفته اند.

ملت ایران راه پر عزت خود را با صلابت ادامه می دهد

امام جمعه قم بیان داشت: در روزهای اخیر عده ای از مردم نیز که از دخالت ها و سیاست های خصمانه دولت انگلیس به ستوه آمده اند از پلیس و موانع عبور کرده و وارد سفارت خانه این کشور در تهران شدند.

وی افزود: این حرکت ربطی به موضع رسمی نظام ندارد، ما بدون آنکه بخواهیم توجیه کنیم با صراحت اعلام می نماییم دولت متکبر و مغرور انگلیس بداند ملت ایران بیش از سی سال است که تحریم است و می داند چگونه با تاسی از فرمایشات امام راحل و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مسیر پر صلابت خود ادامه دهد.

خطیب جمعه قم خطاب به دولت استعمارگر انگلیس، اضافه کرد: علی رغم تحریم ها شما و دولت مزدورتان حقیرتر از آن هستید که بخواهید با تحریم و تهدید ما را بترسانید، شما عوامل و مزدوران تان را در منطقه از دست داده اید، مهره های دیگر شما نیز در معرض سقوط هستند و از سوی در داخل کشورتان نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید و به شدت منفور هستید و برای فرافکنی دست به هر اقدامی می زنید.

وی افزود: شما جز برای رژیم صهیونیستی برای کشوری ارزش قایل نیستید، کسی می تواند توقع رفتار مؤدبانه داشته باشد که خود به این مساله ملتزم باشد، ملت ایران از موضع ایمان و قدرت خود ملتزم به همه مسائل و تعهدات بین المللی است و با دولت و کسانی که با ما متکبرانه و مغرورانه و ظالمانه بخواهند رفتار کنند با شدت برخورد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: ما ضمن توصیه و تذکر به کسانی که به سیاست های دولت انگلیس معترض هستند که باید اعتراضات را در چارچوب شرع و قانون انجام دهند تا دشمن مظلوم نمایی نکند، از هر اقدامی که در چارچوب قانون و شرع و مبتنی بر عزت ایران و اسلام باشد دفاع می کنیم و با کسانی که بخواهند مقابل عزت و شرف و دین ما بایستند قطع رابطه می کنیم و از هیچ کس هم واهمه ای نداریم. /924/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.