آیت الله طبرسی:

پ, 09/10/1390 - 07:01
آیت الله طبرسی:

 ذوب‌شدن در ظواهر عزاداری‌ها سد راه کسب معرفت حسینی است

آیت الله طبرسی، عدالت و آزادگی را بهترین وجه عاشورا دانست و ادامه داد: امروز شاهد فراگیرشدن آرمان های نهضت حسینی در همه دنیا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در جمع فرهنگیان بسیجی استان در ساری با اشاره ایام ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه غم، اندوه و عذا یاد کرد و با بیان این که باید همه اعمال و رفتاره جامعه اسلامی حسینی شود، افزود: امام حسین(ع) الگوی همه انسان‌های آزاده دنیا محسوب می شود.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام حسینی یاد کرد و افزود: سید و سالار شهیدان با هدف زنده نگه داشتن دین رسول خدا قیام کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در عزاداری ها به دنبال کسب معرفت حسینی باشند و از توجه به ظواهر دوری کنند.

آیت الله طبرسی، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است، بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه به گونه تأثیر‌گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره‌گیری مناسب از آن شود.

وی، بسیج را یک تفکر ناب دانست و با بیان این که بسیج امروز یک تفکراست و این تفکرناب باید در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: بسیج امروز مظهر صبر و استقامت، ایثار و عشق به انقلاب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقویت بسیج را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید در جهت تقویت این نیروی مردمی تلاش کنیم.

آیت الله طبرسی، کسب بصیرت و آگاهی را برای سطوح مختلف جامعه به ویژه بسیجیان ضروری دانست و تصریح کرد: بسیج امروز باید با بصیرت و آمادگی کامل از انقلاب و حریم ولایت دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب برای مقابله با انقلاب اسلامی جنگ نرم را در پیش گرفته اند.

امام جمعه ساری، نقش بسیجیان برای مقابله با جنگ نرم دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز بسیج باید با تقویت قدرت نرم افزاری خود، در مقابل جنگ نرم دشمنان انقلاب ایستادگی و ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کند.

وی در ادامه سخنان خود به وظیفه فرهنگیان بسیجی در مقابله با استعمار فکری دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: اگراستعمار فکری را مهار نکنیم تا مدت ها باقی خواهد ماند.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی با ترفندهای مختلف از جمله عرفان‌های کاذب در پی تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان هستند، خاطرنشان کرد: ترویج شیطان‌پرستی و عرفان‌های نوظهور از نوع استعمار فکری است که از سوی انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم در جهان در پیش گرفته شد.

آیت الله طبرسی، حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین هر روز تقویت می شود./950/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.