سرلشكر صفوي:

چ, 09/09/1390 - 06:26
سرلشكر صفوي:

سازماندهي بسيجيان دنيا "اسلام" را فاتح جهان مي كند
 دستيار و مشاور عالي فرماندهي كل قوا گفت: بايد باور داشت كه مي توان با تعميم الگوي بسيج و سازماندهي بسيجيان جهان اسلام، به قدرت بسيج جهان اسلام دست يافت و اسلام را فاتح جهان كرد.
سردار سرلشكر سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي كل قوا در مراسمي كه با عنوان بصيرت عاشورايي، به همت مركز مقاومت بسيج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، گفت: تفكر بسيجي مختص به زمان و مكان خاص نيست و بسيج برگرفته از فرهنگ ناب اسلام محمدي است.

وي افزود: امروز در نقاط مختلف جهان شاهد بسط و گسترش اين تفكر هستيم. بيداري اسلامي تنها يك حرف نيست. بلكه امروز نهضتها و قيامهاي مردم براي بدست گرفتن سرنوشت سياسي خود، از الگوي بسيج مردمي ايران بهره مي گيردند. امروز حضور تفكر و انديشه بسيجي برگرفته از آرمان هاي انقلاب اسلامي مي تواند به عنوان يك الگو كارآمد در ساير كشورهاي آزادي خواه كه بدنبال استقلال سياسي خود هستند، نقش اساسي داشته باشد.

صفوي در ادامه تصريح كرد: بايد باور داشت كه مي توان با تعميم الگوي بسيج و سازماندهي بسيجيان جهان اسلام، به قدرت بسيج جهان اسلام دست يافت و اسلام را فاتح جهان كرد. بسيج با عظيم ترين تشكل مردمي، بزرگترين پشتوانه و از اركان قدرت ملي جمهوري اسلامي ايران است و فرهنگ بسيج يك نياز هميشگي است و بايد در متن زندگي جريان داشته باشد.

وي ادامه داد: بايد بكوشيم تا فرهنگ و تفكر بسيجي را در متن جامعه نهادينه كنيم. امروز دشمنان با هدف قرار دادن فرهنگ بسيج، بدنبال سست كردن اركان نظام اسلامي ايران و تغيير در ساختارهاي قدرت جمهوري اسلامي ايران مي باشند.

صفوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم تبيين بصيرت عاشورايي، ادامه داد: نزديك به چهارده قرن است و هنوز نداي " هل من ناصر ينصرني " "كيست مرا ياري كند" امام حسين (ع) بگوش مي رسد و امام حسين (ع) براي هميشه تاريخ، بزرگترين آموزگار مكتب آزادي ايثار و شهادت است و هنوز درس آزادگي او در دل و جان انسانهاي آزاده جهان تبلور عيني دارد و مسلمانان و غير مسلمانان امام حسين (ع) را الگوي برجسته از رشادت و از خود گذشتگي مي دانند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي كل قوا تاكيد كرد: پس از گذشت چهارده قرن قيام امام حسين (ع) چرا اين واقعه فراموش نشده است و حادثه عاشورا چه نقشي در انقلاب اسلامي ايران دارد و هم اكنون اين قيام چه نقشي در بيداري مسلمان جهان مي تواند داشته باشد.

وي افزود: قدرت طلبي و غفلت از ويژگي ها و جزء ساختار و مباني حاكميت و جامعه اموي بود تا مردم حقيقت امامت و ولايت را نبينند. ويژگي و راز كربلا و نهضت عاشورايي اين است كه در وراي اين حادثه غمبار دنياي ديگري موج مي زند كه براي شناختن و راه يافتن به آن چشمه حقيقت و نوشيدن از آن بايد از خود گذشت و تمام رنج هاي رفتن را به جان خريد. وقتي انسان مرگ را سكوي پرواز دانست، دو واژه ياس و شكست كه در زندگي معمولي انسانها و ملت ها و جنگ ها مفهوم پيدا مي كند، ديگر معنا و مفهومي نخواهد داشت.

مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قيام هاي مردمي و نهضت بيداري اسلامي كشورهاي منطقه، گفت: شرايط بگونه اي است كه ملت هاي كشورهاي اسلامي اسير حاكماني ظالم، فاسد و سرسپرده مي باشند و امروز بهترين راه رهايي ملت هاي منطقه آزاديخواه، تمسك به قيام و فرهنگ عاشورا است و تبيين فرهنگ عاشورا مي تواند نقش موثري در بيداري ملتهاي اسلامي ايفاء كند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.