حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

چ, 09/09/1390 - 06:19
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

مقابله با منکر فراگیر و جهانی به استقامت و اراده تاریخی نیاز دارد

  رییس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کسانی در جهان غرب به دنبال اقامه تاریخ هستند که مانند ابلیس عمل می کنند و اعتقاد دارند یا باید در جامعه نقش محوری داشته باشند یا ملت‌ها را گمراه و تباه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در سومین شب از مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مدرسه فیضیه قم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: گاهی دشمنان سعی می‌کنند در مقیاس جامعه جهانی منکری را ایجاد کنند که برخورد ما نیز باید فراگیر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این مطلب که کسانی که می خواهند برای تاریخ و تحول در آینده برنامه‌ریزی کنند باید دارای ظرفیت فرا تاریخی باشند، افزود: در قصه سید الشهدا(ع) همینطور است و امام حسین(ع) و یارانش به دنبال نگرش و تفکری پایدار هستند که در تاریخ ماندگار شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: روزی که پیامبر اکرم(ص) مردم جزیره العرب را به اسلام دعوت کردند به دنبال تغییر رفتار آنها و ایجاد الگویی برای آیندگان بودند، زیرا بنا بر آیات قرآن هدف ایشان جهانی و فرا تاریخی بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: امروز کسانی در جهان غرب به دنبال اقامه تاریخ هستند که مانند ابلیس عمل می کنند و اعتقاد دارند که یا در جامعه نقش محوری داشته باشند و یا ملت ها را گمراه و تباه کنند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف در مقیاس تاریخی کاری امام گونه را می طلبد، ابراز کرد: در جبهه منکر یک دستگاه با برنامه ریزی و تفکر، اهداف خود را دنبال می کند و کسی که به مقابله با این دستگاه برخاسته به استقامت و اراده تاریخی نیاز دارد تا بتواند محور اصلی جامعه شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: انسانی که در جامعه خیری را انجام می دهد خودش از آن خیر بهتر است و اراده ای که بر محور خدا عمل می کند محور خیر در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری غرب را وارد کننده اندیشه، فرهنگ و زندگی مادی در دنیا خواند و اظهار کرد: انسانی که با کسب معرفت می تواند به مقامات عالیه دست پیدا کند غرق در شهوات و دنیا پرستی شده و از جایگاه اصلی خود تنزل پیدا کرده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: امام حسین(ع) با خلق حماسه عاشورا راه روشنایی و ظلمت را برای همیشه مشخص کرد و انسانی که در این مسیر قدم بردارد گمراه نخواهد شد.

وی به روایتی مبنی بر اینکه اگر مردم بر ولایت امام علی(ع) تجمع می کردند جهنم آفریده نمی شد، اشاره کرد و ابراز داشت: فکر نکنیم وارد جزیره امن شده ایم و با دو عالم نور و ظلمت که قابل تشخیص‌اند رو به رو هستیم. تنها اگر وارد ولایت حق شویم به مکان امن رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان منکرات و برخورد با آنها را متفاوت دانست و افزود: تفکری که یک فلسفه باطل را اقامه می کند و با مقیاسی فراگیر جامعه ای را به سمت تباهی سوق می دهد برخورد متمایزی از دیگر منکرها را طلب می کند./927/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.