آیت الله مصباح یزدی:

س, 09/08/1390 - 06:26
آیت الله مصباح یزدی:

منفعت بزرگداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت به خود جامعه می‌رسد

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) حفظ دستاوردهای پیشکسوتان جهاد و شهادت برای جامعه و نسلهای آینده را وظیفه مسئولان دانست و تصریح کرد: آحاد مردم نیز باید به این افراد احترام بگذارند و از مقام ایشان تجلیل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صبح امروز در جمع پیشکسوتان بسیج گفت: شهدا و ایثارگران برای حفظ اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند از این رو برهمه اقشار جامعه لازم است قدر آنها را بدانند و به ایشان احترام بگذارند.

وی با اشاره به آیه شریفه « السّابِقون السّابِقون اولئک المُقَرَبون » اظهار داشت: پیش گامی در کارهای خیر ارزش خاصی دارد، ما انسانها طوری آفریده شدیم که اگر کسی در یک راهی قدم بگذارد و خط‌شکنی کند، دیگران راحت‌تر از آن مسیر عبور می کنند؛ همیشه اولین اشخاص جرأت و شهامت بیشتری باید بکار گیرند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که یشکسوتان عرصه جهاد باید خدا را شکر کنید که ما را هدایت کرد و رهبری همچون امام(ره) به ما عطا کرد، گفت: بدانید که شیطان در کمین مقربان درگاه الهی است و می‌خواهد افتخارات آنها را از بین ببرد پس باید مراقب باشید که دچار عُجب نشوید.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: مومن حتی اگر از انبیای الهی باشد خود را از همه موجودات پست‌تر می‌داند و از عاقبت خود بیمناک است.

آیت الله مصباح یزدی در بیان وظایف پیشکسوتان نسبت به دیگران گفت: شما دارای تجربیات زیادی هستید باید اینها را به نسل جدیدی که سختی های قبل انقلاب و زمان جنگ را ندیدند منتقل کنید و کاری کنید که جوانان بفهمند شهدا با رفتن خود چه خدمتی به اسلام، ارزش‌های آن و آیندگان کرده‌اند.

وی حفظ دستاوردهای پیشکسوتان جهاد و شهادت برای جامعه و نسلهای آینده و شناساندن آنها به مجامع مختلف و بیان نقش ایشان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را از وظایف مسؤولان دانست و تصریح کرد: آحاد مردم نیز باید به این افراد احترام بگذارند و از مقام ایشان تجلیل کنند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان آیه مودت گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هیچ مزدی برای ابلاغ رسالت خود از مردم نخواست مگر محبت اهل بیت علیهم السلام؛ و در آیه دیگر آمده است که این منفعت هم به خود شما می‌رسد چرا که تنها راه رسیدن به سعادت در گرو ابراز محبت و اطاعت از ایشان است.

آیت الله مصباح یزدی قدردانی از اهل بیت پیامبر را منوط به حفظ مجالس عزاداری دانست و تاکید کرد: مجلس عزای اباعبدالله علیه السلام دین را حفظ می کند و به نسل های آینده منتقل می سازد؛ اگر یک سال محرم خبری نباشد آن روز مرگ مومنین و عاشقان سید الشهداست.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: حفظ احترام و بزرگداشت پیشکسوتان جهاد نیز منفعت زیادی برای خود جامعه دارد زیرا ارزش مجاهدت در راه خدا و اطاعت خدا و پیروی از رهبری و خدمت به خلق خدا زنده می‌ماند و برای ادامه دهندگان این راه الگو خواهند بود.

آیت الله مصباح یزدی استفاده از تجربیات دیگران را ضروری خواند و گفت: پایه همه امور مادی و معنوی ما تجربیات دیگران است؛ مجالس عزاداری برای سیدالشهداء یک نوع انتقال تجربه معنوی به نسلهای جدید است؛ اگر از کودکی پدرانمان ما را به مجالس روضه نمی بردند اصلا با دین آشنا نمی شدیم.

وی حفظ ارزش ها و عمل به آنها را برهمگان واجب دانست و گفت: باید سعی کنیم به اعتقاداتمان خدشه ای وارد نشود و در پی پیدا کردن راههایی برای حفظ ایمان جوانان باشیم./928/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.