در برنامه "پارک ملت" عنوان شد

ج, 09/04/1390 - 09:21
در برنامه "پارک ملت" عنوان شد

روایت سردار نقدی از 500 جراحی رایگان یک گروه فوق تخصص بسیجی در مناطق محروم
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین روایت جالبی را از 500 جراحی رایگان یک گروه فوق تخصص بسیجی در مناطق محروم اعلام کرد.
 روایت سردار نقدی از 500 جراحی رایگان یک گروه فوق تخصص بسیجی در مناطق محروم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان شب گذشته به مناسبت هفته بسیج، میهمان برنامه "پارک ملت" شبکه اول سیما بود.

وی در ابتدا با تبریک هفته بسیج، این هفته را هفته خود مردم دانست و گفت: در حقیقت بسیج متعلق به مردم و برای دفاع از انقلاب اسلامی، خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در پاسخ به سئوال مجری برنامه که پرسید؛ چرا نام سازمان بسیج تغییر کرد؟ توضیح داد: در این تغییر نام، هم تغییرات تشکیلاتی وجود داشت و هم بیانی از تغییراتی که باید در ماموریت‌های روز بسیج اتفاق می‌افتاد، بود.

نقدی ادامه داد: بسیج در دوره تهدیدهای جدی نظامی قبل و حین جنگ و دوره ضدانقلاب متولد شد. بسیج که تشکیلی از همه طرفداران به انقلاب است، به دلیل شرایط آن دوران هویت نظامی و رزمی‌اش برجسته‌تر شد؛ تهدیدات بعد از جنگ هم چند سال ادامه داشت و لذا لازم بود از این به بعد همچنان استمرار پیدا کند، اما کم‌کم عرصه‌های دیگر بسیج به حسب نیازکشور خود را نشان داد.
 
وی افزود: این عرصه‌ها شامل، عرصه‌های سازندگی کشور، فرهنگی، علمی و غیره بود که حضور بسیج در آنها احساس شد و همانطور که بسیج در دوره دفاع مقدس درخشید و محوریت دفاع از کشور را برعهده داشت احساس شد در عرصه‌های جدید نیز بسیج و تفکر بسیجی باید محوریت پیدا کند لذا ضمن حفظ آمادگی‌های رزمی بسیج وارد میادین دیگر نیز شد و به صحنه آمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج یک نیروی همه جانبه است، گفت: رهبر معظم انقلاب در تعریف هویت بسیجی می‌فرمایند که بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام است. علی(ع) در حقیقت جمع اضداد بود، مثلا در ادبیات نهج‌البلاغه، در عرفان و جنگ و رزم‌آوری سرآمد است. بنابراین علی(ع) به عنوان قله کمال و نماد بسیجی در طول تاریخ است و بسیجیان نیز همینگونه باید دارای ابعاد مختلف باشند.

در ادامه برنامه مجری از سردار نقدی سوال کرد؛ اینکه از فردی معمولی انتظار داشته باشیم هم عالم باشد، هم فرهنگی باشد و هم رزمنده باشد،... آیا این جامع بودن فقط مختص به اولیا‌الله نیست؟ که نقدی جواب داد: ‌اولیا‌الله قله هستند و درست است همه به قله نمی‌رسند، ولی سایر افراد در مراتب پائین، ابعادی از آن را دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با یادآوری تعابیر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان امام حاضر درباره بسیج، تاکید کرد: ما باید از نیروی بسیجی توقع بالا داشته باشیم. هر چند همه در حرکت به سمت تعالی و تکامل به اوج و قله نمی‌رسند، اما مراتب افراد در بسیجی بودن دارای مراتب است. قلعه ترسیم می‌شود که همه به سمت آن حرکت کنیم.

نقدی یادآور شد: در نگاه کلان، هر کسی که حداقل انقلاب اسلامی را دوست دارد و به ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار است بسیجی است که می‌تواند در اقشار مختلف مردمی حضور داشته باشد. ترسیم این قله‌ها و اینکه توقع از نیروهای بسیجی بالا است، به نفع ماست، زیرا موجب می‌شود ما به آن سمت حرکت کرده و بیشتر بتوانیم خودسازی کرده و مواظب رفتار خودمان باشیم. از اینکه عنوان بسیجی را گرفته‌ایم مواظب رفتار خودمان باشیم. لذا گمان اینکه فرد بسیجی ممکن است هر کاری بکند موجب حرکت تکاملی نمی‌شود.

وی متذکر شد: در قله بسیج، ولایت قرار دارد، ولی در مراتب پائین‌تر افرادی به مراتب دیگر بسیجی هستند که به سمت قله در حال حرکتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با تاکید بر اینکه اساس کار در بسیج تولی و تبری است، افزود: اگر این موضوع که ستون فقران کار است درست شود، مسئله حل است. ممکن است فردی در مسیر حق باشد و خطایی کند و از طرفی ممکن است فردی در جهت غلط است و خطا می‌کند. خطای کسی که در مسیر حق است، قابل بخشش است. لذا بسیجی بودن یعنی در مسیر حق قرار گرفتن. حال ممکن است طبیعتا خطایی هم از او سر بزند.

شهیدی فر مجری برنامه، به تلقی عوام از متدینین اشاره کرد و گفت که‌ برخی دین را با افراد مذهبی می‌سنجند و تعریف درستی از اصل دین نمی‌کنند. در حالیکه افراد ممکن است خطا کنند؛ که سردار نقدی جواب داد: باید اصل و اساس تعریف بسیج و شاخصه‌های یک فرد بسیجی با همه زیبایی‌هایش در جای خود محفوظ بماند، لذا اگر رفتار فردی باعنوان بسیجی در جایی نادرست بود به مردم بگوئیم، اصل ایمان آن است ولی ممکن است خط از فرد سر بزند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: در بسیج عرصه‌های فعالیت متنوع و در حوزه‌های مختلفی هنری - علمی، پزشکی و مهندسی و... جاری است لذا لازم بود؛ محور فعالیت‌های بسیج با توجه به نیازها و شرایط روز باشد. هنر کار آنجاست که ضمن حفظ آمادگی‌های دفاعی و رزمی، بعدهای دیگر فعالیت‌ها نیز ادامه یابد.

نقدی در پاسخ به سئوال دیگر مجری برنامه که پرسید آیا شما فرمانده بسیج هستید یا رئیس بسیج؟ گفت: در تعاریف نظامی، ملاحظاتی امنیتی وجود دارد که نمی‌توان در آن فضل مثلا از ابزار اینترنتی، رسانه‌ای، وسایل ارتباط جمعی به راحتی استفاده شود. محیط نظامی قواعد و اساس لازم خود را دارد که در جای خود درست است. ولی در کارها و ماموریت‌های جدید بسیج لازم که ارتباط با اقشار مختلف مردمی آنها بیشتر باشد، لذا تغییرات ساختاری بر همین اساس بود که در همه عرصه‌ها فراگیر شود و تفاوت کارهای فرهنگ بسیجی با سایر نهادهای فرهنگیف همین است. یعنی انجام کارهای فرهنگی در عین حال فقط آمادگی‌های رزمی.

وی افزود: مطالب فرهنگی و عقیدتی برای جوانانی در قالب کارهای رزمی، جذاب‌تر و خوش‌آیندتر است. مثلا وقتی یک فرمانده موضوع معرفت‌الله در حین اجرای رزمایش رزمی بیان می‌کند، این موضوع بر جان جوان بسیجی می‌نشیند.

در ادامه برنامه مجری پرسید که بسیج به دلیل فداکاری‌ها محبوب‌ترین نیرو در عرصه دفاع مقدس بود بعد از جنگ، بسیجی‌ها مورد اتهام بودند که از امتیازات ویژه استفاده می‌کنند که البته خیلی از آنها واقعیت ندارد، لذا سئوال اینجاست. چه باید کرد که محبوبیت و اصالت بسیج را حفظ کرد و کسی نتواند شائبه‌ای ایجاد کند؟ که رئیس سازمان بسیج مستضعفان پاسخ داد: بسیج و بسیجی باید مرد دوره و زمان خودش باشد و در اقتضائات زمان خودش حاضر در میدان باشد. امروز عرصه‌های حضور با دوران دفاع مقدس متفاوت است. امروز هم در میدان‌های مورد نیاز کشور بسیج در خط مقدم است، البته عرصه‌های دفاعی و فداکارای هم همچنان باقی است.

نقدی یادآور شد: "مثلاً در سیستان و بلوچستان، گروهک تروریستی که قصد بمب‌گذاری در میان جمعیت نمازگزار را داشتند، توسط یک نوجوان بسیجی شناسایی شدند. او فرد بمب‌گذار را در بغل خود گرفت تا او نتواند بمب را به میان مردم ببرد، در حقیقت این نوجوان شهید، همان کار شهید فهمیده را تکرار کرد.

وی بیان اینکه در این درگیری‌های اخیر در شمال غرب کشور، سردار بسیجی محمود احمدی‌تبار که بازنشسته شده بود و در کارهای خیر و مردمی شرکت می‌کرد. با مشاهده آغاز نبرد با دشمن، مجددا لباس بسیجی به تن کرد و با عنوان بسیجی به سمت منطقه حرکت کرد و در همانجا نیز شهید شد، یعنی در هر کجا فضا برای فداکارای و حمله دانسته باشد، بسیجیان حاضر هستند".

وی ادامه داد: امروز حجم بسیار بالایی از انواع فعالیت‌ها در بسیج انجام می‌شود. مثلا یک میلیون بسیجی امسال به مناطق محروم اعزام شدند و به مردم در سازندگی خدمت کردند. حجم این نوع فعالیت‌ها آنقدر زیاد است که رسانه کشش پرداختن به همه آنها را ندارد؛ به عنوان مثال، یک گروه پزشکی بسیجی، توسط دکتر کلانتر هرمزی که یک بسیجی فوق تخصصی جراحی پلاستیک است، تا امروز پانصد عمل جراحی پلاستیک در مناطق محروم به طور رایگان انجام داده‌اند که میلیاردها ارزش مادی است ولی این عزیزان رایگان انجام داده‌آند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان اظهار داشت: آمار فعالیت‌های بسیج بسیار بالاست، مثلا که در هفته دفاع امسال 150 رزمایش رزمی - تبلیغی در استانهای مختلف برگزار کردیم که میلیونها بازدید کننده داشتند؛ نمایشگاه مختلف از جمله نمایشگاه ملی دفاع مقدس با چهار هزار و پانصد عنوان کتاب برگزار شده است. برگزاری جشنواره شعر بسیج با 7600 شعر در زاهدان از 2700 شاعر بسیجی از عناوین دیگر است. جشنواره فیلم مقاومت با 1200 فیلم، نمایشگاه هنرهای تجسمی که تا آخر آذرماه در معرض دید عموم است از جمله فعالیت‌هاست، لذا زمان برای بیان آمار فعالیت‌ها بسیار کم است.

نقدی خاطرنشان کرد: امروز باید بدانیم، تمرکز و هدف دشمن به وسیله رسانه‌هایش، بعداز رهبر معظم انقلاب بسیج است، تا چهره بسیج را تخریب کند. برخی گمان می‌کنند، این تخریب‌ها اثرگذار نبوده است و مردم بسیج را دوست ندارند ولی با نظرسنجی بسیار علمی که از جامعه آماری 166000 هزار نفری که تاکنون در ایران بی سابقه بوده، توسط افراد متخصص انجام شده است، 87.3 مردم اعلام کرده‌اند که علاقه‌مند به عضوت در بسیج هستند و این با وجود همه این تبلیغات دشمن علیه بسیج است و این آمار نسبت به سال گذشته 4.2 پیشرفت داشته‌ایم. یعین علاقه‌مندی مردم نسبت به سال گذشته 4.2 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مردم علاقه‌مند به بسیج هستند، بسیجی‌ها جوانان، زنان و اقشار مختلف از همین مردم هستند. ما تمام وفاداران به انقلاب را جزو مجموعه بسیجی می‌دانیم. حتی بارویکردهای جدیدی که در دستور کار قرار داده ایم ما از همه مجموعه‌های مردم نهادی که خط و مشی بسیجی دارند جزو بسیج محسوب می‌کنیم و الزاما نمی‌گوییم که حتی باید در پایگاه‌های بسیج فعال باشند و یا نخبگانی که شاید علاقه‌مند باشند فراتر از تشکیلات بسیج فعالیت کنند، آنها را جزو بسیج می‌دانیم و آنهایی که تحت پوشش و تعهد سازمان مقدس بسیج قرار می‌گیرند بیش از 25.6 میلیون نفر هستند، این تشکیلات در دنیا بی‌نظیر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان متذکر شد: بسیج در دوره جدید فراگیرتر به عرصه‌ها نگاه می‌کند، لذا تازه در حال پیدا کردن خود است ما در حال دوره تحول هستیم. در عرصه‌ةای فرهنگی - سازندگی باید قبلا کار می‌‌کردیم و شاید برای ورود دیر هم کرده باشیم، چشم‌اندازها و افق‌های روشن و خوبی ترسیم شده است. گامها در این محورها بسیار امیدوار کننده است.

نقدی افزود: مثلا امسال 200 عنوان کتاب جدید در عرصه‌های مختلف به چاپ رسانده است. بسیج در عرصه فیلمسازی وارد شده و آثار آن در آینده نزدیک اکران خواهد شد. عرصه انیمیشن، هنر، تئاتر از آ» جمله است. امروز 86 تئاتر نمایشی در بالاترین سطح در حال نمایش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان، از عرصه‌های دیگر حضور بسیج در فضای مجازی و سایبری عنوان کرد و گفت: که حضوری گسترده و خیره کننده نسبت به سال گذشته داشته‌اند. امسال در نمایشگاه محصولات دیجیتال شاهد تفاوت چشمگیر نسبت به سال گذشته بودیم، زیرا بسیج وارد این شده بود و این ابتدای راه است. لذا جنجالی را که این حضور بسیج در دل دشمن ایجاد کرده است، مقدمه راه است.

نقدی با اشاره به اظهار نگرانی وزارت دفاع آمریکا از حضور سایبری بسیج، تصریح کرد:‌ آنها باید نگران‌تر باشند. آنها شرایط سخت‌افزاری حضور بسیج را فراهم کردند. پیام بسیج پیامی برخواسته از فطرتاست و با رسیدن بخش کوچکی از آن پیام جذاب و دلنشین است.

وی خاطرنشان کرد: حرف دشمنان ما برخلاف فطرت انسانهاست. مردم را قانع نمی‌کند. امروز بزرگترین اجتماع بشر در یک روز واحد که 8 مییون انسان در یک جا جمع شوند حرم‌ امام حسین(ع) است و این در حالیست که خطرات و بمب‌گذاری‌ غیر مومنین را تهدید می‌کند.
در محافل شیطان اگر بگویند قرار است خطری باشد هیچ کس حاضر نمی‌شود. ولی جاذبه حقیقت طوری است که دشمنان سعی می‌کنند با زور بمب‌گذاری و انفجار مردم را از آن دور کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در پایان تصریح کرد: حضور بسیج در عرصه سیاسی، آگاهانه و برای دفاع از حقیقت است. ما وارد جناح‌بندی‌های داخل انقلاب نمی‌شویم، ما کاری به جناح‌بندی‌های درون انقلاب نباید داشته باشیم. اما بسیجیان در میان انقلاب و ضد انقلاب، جریان اصیل ارزشی و ضد ارزش‌ها، حضور جدی دارند و حرف‌شان را جدی، رک و راست بیان می‌کنند و از هیچ چیز نمی‌ترسند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.