آیت‌الله العظمی صافی

پ, 09/03/1390 - 07:35
آیت‌الله العظمی صافی

  حضور روحانیت ضامن حفظ هویت دین و نظام است
  به برکت انقلاب، اسلام در مملکت حاکم شده و حضور روحانیت در میان اقشار مختلف جامعه موجب حفظ هویت دینی و ضامن بقای نظام اسلامی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حوزه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار روحانیون و مبلغان اعزامی به رده‌های  مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که نهضت حسینی حقیقتی است که خداوند حافظ آن است گفتند: دستگاه امام حسین(ع) مکتب و دانشگاهی است که اول محرم کلاس های آن خود به خود برگزار می‌شود.

ایشان افزودند: هر چه دشمن بخواهد نور عاشورا، قرآن و اسلام را خاموش کند نمی‌تواند؛ چرا که نهضت عاشورا حقیقتی است که خداوند حافظ آن است و رشته ولایت تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

معظم‌له با بیان این که استقبال از ماه محرم و حضرت سیدالشهدا باعث شده برکات به روی شیعه و حتی سایر ملت‌ها باز شود به حضور روحانیت در جامعه اشاره کرده و آن را بسیار با اهمیت دانستند و خاطرنشان کردند: حضور روحانیت در نهادها از جمله نیروهای مسلح بسیار با اهمیت است چرا که آنچه حیات معنوی و امید ایجاد می‌کند روحانیت است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: حضور روحانیت در میان نیروهای مسلح موجب می‌‌شود قدرت ایمانی و روحی آنان بالا برود.

حضرت آیت‌الله صافی با بیان اینکه اگر خود را با گذشته مقایسه کنیم پیشرفت‌های روبه جلو بسیار زیادی داشته‌ایم اظهار داشتند: حضور روحانیت موجب می‌شود، نیروهای مسلح خود را لشگر امام زمان(عج) و اسلام معرفی کنند و با افتخار بگویند ما از اسلام دفاع می‌کنیم و بر دل دشمن رعب و وحشت بیندازند.

ایشان اذعان داشتند: استقلالی که فراهم شده به برکت انقلاب و حرکت‌های اسلامی است و این استقلال اسباب افتخار شده که امروز آثارش هر روز نمایان‌تر می‌شود.

معظم‌له یادآور شدند: مردم دنیا با نگاه به استقلال و عظمت جمهوری اسلامی آگاه‌تر شده و حکومت‌های خود را بررسی می‌کنند و می‌بینند که در استضعاف و در سیطره استکبار هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس ایمان، اعتقاد برخدا و ولایت امام زمان (عج) تشکیل شده است گفتند: شخص امام زمان (عج) عنایت دارند که پرچم اسلام در این مملکت برقرار باشد.

حضرت آیت‌الله صافی با توصیه به روحانیون اظهار داشتند: اصل حضور روحانیت باید موجب قوت قلب و مانع بسیاری از ضعف‌ها شود و با حضور شما در میان مردم معایب از بین می‌رود و مشکلات برطرف می‌شود.

ایشان تصریح کردند: نیروهای مسلح ما لشکر اسلام هستند که از مقدسات، نوامیس و مرزها محافظت می‌کنند روحانیون باید طوری عمل کنند که محبت آنها را جلب نمایند و آنها از حضور روحانیون خرسند شوند.

معظم‌له با بیان این که باید با اخلاق خوب مردم را شیفته روحانیت کنید اظهار داشتند: پیامبر اسلام (ص) با اخلاق خود مردم جاهل را شیفته خود کردند و آنان را ملزم به نظامات دینی نمودند.

ایشان در پایان تاکید کردند: روحانیون و مبلغان باید با برادری، تواضع، در نیروهای مسلح خدمت صادقانه انجام دهند و آنها را به گونه‌ای تربیت نمایند که برای اسلام مفید باشند و نباید کاری انجام دهند که به روحانیت بدبین شوند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.