آیت‌الله مقتدایی:

پ, 09/03/1390 - 07:17
آیت‌الله مقتدایی:

تعلیم و تبلیغ معارف دین تکلیف طلاب علوم دینی است / مبلغان آثار انقلاب اسلامی ایران را به درستی برای مردم تشریح کنند
 مدیر حوزه‌های علمیه تعلیم و تبلیغ معارف دین را تکلیف طلاب علوم دینی دانست و با اشاره به رخداد بیداری اسلامی در منطقه از مبلغان خواست تا آثار انقلاب اسلامی ایران را به درستی برای مردم تشریح کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، در گردهمایی بزرگ مبلغان ویژه محرم الحرام 1390 با اشاره به تکلیف حوزویان در تبلیغ معارف دین اظهار داشت: کسانی که تفقه در دین می‌کنند و آموزه‌های اسلامی و علوم اهل بیت‌(ع) را فرا می‌گیرند به تعلیم و تبلیغ تکلیف شده‌اند.
 
وی با بیان این‌که امر تبلیغ دین سختی‌ها و خطرهای بسیاری دارد، افزود: امر عظیم تبلیغ وظیفه انبیای الهی دانسته شده است، اما در روایت برای کسانی غیر از انبیا که در این مرحله وارد شوند و بر تبلیغ دین همت گمارند، ثواب چندین پیامبر تعیین شده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بر مبلغان واجب است مردمی را که نیازمند شناخت دین و کسب معارف اهل بیت‌(ع) هستند اما امکان دست‌یابی به آن را ندارند، نجات دهند و بخشی از منبر خود را به تعلیم احکام دین، اعتقادات و اخلاق اختصاص دهند.
 
وی همچنین به جایگاه برجسته مبلغان دین اشاره کرد و با بیان این‌که تحمل یک مبلغ دین برای ابلیس از هزار عابد سخت‌تر است، گفت: عابد تنها می‌خواهد خود را نجات دهد اما یک مبلغ افزون بر این‌که خود را نجات می‌دهد، برای نجات مردم از دسیسه‌های ابلیس نیز تلاش می‌کند.
 
آیت‌الله مقتدایی افزود:‌ مبلغان پیش از آن‌که به بیان معارف دین، اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر بپردازند به آن عمل کنند و مردم را از وسوسه شیطان و شیطان‌صفتان نجات دهند؛ کسانی که از دین مردم دفاع کنند و در مقابل شیاطین بایستند که از هزار هزار عابد و هزار هزار مجاهد و مبارز افضل‌تر است.
 
وی نیازسنجی در منطقه تبلیغی را ضروری دانست و با بیان این‌که وظیفه مبلغان تبلیغ دین برای رضای خدا و بیان نکاتی است که به درد مردم بخورد، گفت: مبلغان معارف دین با ارزیابی صحیح وضعیت منطقه به سنجش نیاز مردم پرداخته و تبلیغ دین را بر اساس این نیازسنجی انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برخی مردم نسبت به مسایل ابتدایی دین آشنایی ندارند که باید این مسایل آموزش داده شود و برخی نیز این مراحل را گذرانده‌اند که باید مسایل اعتقادی و اخلاقی برای آنها بیان شود؛ از این‌رو مبلغان باید اهتمام ویژه‌ای به این نکات داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رخداد بیداری اسلامی در منطقه را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مانند خورشیدی در سطح بین‌الملل می‌درخشد، از مبلغان خواست آثار انقلاب اسلامی را به درستی برای مردم تشریح کنند.
 
آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: امام راحل فرمودند «ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را نه در ایران بلکه در کشورهای اسلامی می‌شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی‌ (ص) است به سیطره، سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می‌دهیم».
 
وی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج، ابراز داشت: بسیجیان با روحیه فداکاری و گذشت در راه خدا سبب پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی شدند و امروز هم با روحیه تبعیت از مقام ولایت و رهبری سبب اقتدار، استقرار، افتخار و سربلندی نظام در جهان شده است. /920/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.