عضو جامعه مدرسین:

چ, 09/02/1390 - 07:08
عضو جامعه مدرسین:

بسیج نماد رهروی راه امام حسین است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه ملت ایران با تمسک به فرهنگ عاشورایی و رهروی از راه امام حسین، مسیر خود را با صلابت و اقتدار تمام ادامه می دهند، جامعه برخوردار از فرهنگ عاشواریی را زنده، پویا و بالنده توصیف کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  در آغاز آخرین جلسه درس خارج فقه خود که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم با حضور طلاب و روحانیان در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام، این مناسبت را فرصتی طلایی برای نشر معارف اهل بیت(ع) دانست و خواستار استفاده بهینه طلاب و مبلغان از این فرصت شد.

آیت الله کعبی با اشاره به روایتی، اقامه عزای امام حسین(ع) و گریه بر آن حضرت را دارای ثواب و اجر فراوان ذکر کرد و افزود: در روایات دینی نسبت به احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تاکید ویژه ای شده است و کسی که در مصیبت این بزرگواران گریه کند، خداوند تبارک وتعالی تمام گناهان او را می بخشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخن معروف امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: یکی از فلسفه های مجالس عزای امام حسین احیای امر اهل بیت(ع) است، این مهم یعنی زنده نگاه داشتن دین و باورهای ارزشی و معارف اهل بیت و شعائر اسلامی و مناسک عبادی.

آیت الله کعبی اضافه کرد: در راس امور اهل بیت علیهم السلام مساله امامت و ولایت است و یکی از شعب مهم امور اهل بیت در ولایت تلاش برای تحقق حکومت دینی و اینکه حکومت جزو لاینفک امر اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با فرهنگ عاشورایی و به رهبری امام راحل امر اهل بیت(ع) را از طریق تشکیل حکومت دینی احیا کردند، یادآور شد: ملت ما با این فرهنگ زنده است و به طور قطع ملتی که چنین فرهنگی دارد همیشه زنده، مقاوم، پیشرو و با استفامت است و هرگز نمی میرد.

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه عزاداری سنتی اسلام را نگه داشته است، بر ضرورت خرافه زدایی از مراسم های مذهبی تاکید کرد و گفت: تبیین درست معارف اسلامی توسط علمای دین اثرگذار شده است و در بیشتر مجالس مذهبی در مسیر درست حرکت می شود و از این بابت خدا را شاکریم.

بسیج نماد رهروی راه امام حسین(ع) است

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه محوریت مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید با خطبا و روحانیان باشد، اظهار داشت: ما خدا را شاکریم که در این زمانه ملت متعهد ایران اسلامی با اقتدار به راه سیدالشهدا(ع) و تمسک به رهبری الهی در عصر غیبت و ولایت فقیه در مقابل دشمنان اسلام و معاندان نظام یکپارچه ایستاده اند و با صلابت تمام این راه پرافتخار را ادامه می دهند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با گرامی داشته هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج نماد رهروی راه سیدالشهدا و امام حسین(ع) است و بسیجیان به عشق امام حسین(ع) فداکاری های بسیاری در عرصه های مختلف به ویژه دفاع مقدس داشته اند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.