وضعیت کنونی طلاب برای رسیدگی به درخواست رهبر انقلاب

س, 09/01/1390 - 11:27
وضعیت کنونی طلاب برای رسیدگی به درخواست رهبر انقلاب

پس از انتشار خبر تاسیس مرکزی در قم برای بررسی تمام موضوعاتی که می‌تواند منشا فقهی داشته باشد به سراغ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد رفتیم تا از جزئیات این طرح و هم چنین وجود افراد متخصص در این زمینه با خبر شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سید علی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در رابطه با این اتفاق معتقد است: فقهایی که مشغول تدریس و تحصیل علوم مختلف دینی در حوزه‌های علمیه هستند وظیفه تطبیق مسائل روز با احکام و دستورات فقهی را دارند .
حجت الاسلام حسین ابراهیمی وجود مرکزی برای تبیین فقه اسلام با مسائل روز مره سیاسی ،اجتماعی و... را لازمه یک جامعه اسلامی می‌داند.
 
وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی "سید علی " به توضیحات بیشتر در رابطه با برنامه‌های پیش روی این مرکز پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام، دینی همه گیر و همه جانبه است باید همه‌ی برنامه‌های یک جامعه اسلامی بر اساس دستورات و فقه دین، پیشروی کند که وظیفه تبیین و ریز کردن آن با چنین مراکزی است .

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه تشریح کرد: بایستی گروه‌های مختلف فقهی - علمی در حوزه های علمیه تشکیل شود تا با ارائه راهکارهای اساسی در زمینه‌های فقهی نظیر جهاد و امر به معروف و ... نیاز های امروزی جامعه و نظام اسلامی را بر طرف سازد .

ابراهیمی راه اندازی چنین مراکزی را برای از بین بردن تشکیک در فقه اسلامی در ذهن مردم و علمای علوم دینی مفید ارزیابی کرد و افزود: نیاز لازم و حیاتی برای جامعه امروزی پیاده سازی فقه و اندیشه‌های اهل بیت(ع) از کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد این مرکز بتواند در جهت اولویت بندی در مسائل فقهی اسلام گامی موثر بردارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : همان طور که مقام معظم رهبری بارها عنوان کرده اند که برنامه اصلی انقلاب ما  حفظ و پیاده سازی فقه اسلامی در کشور بوده است باید بگوییم، حفظ مبانی و عقاید فقهی در جامعه از اوجب واجبات است و نتایج مثبتی را در جامعه در بر دارد.

ابراهیمی وضعیت کنونی طلاب علوم دینی را در آمادگی کامل برای رسیدگی به امور فقهی مناسب دانست و گفت: امروز حوزه‌های علوم دینی به بالاترین سطح از توانایی برای اجرای برنامه‌های منطبق با فقه اسلامی در جامعه رسیده‌اند .


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در رابطه با به وجود آمدن برخی انحرافات در تفسیر فقه اسلامی، عنوان کرد: آنچه مهم جلوه می‌کند،  ملاک‌های حق و فقه واقعی اسلامی است که باید به درستی تبیین و تحلیل شود و باطل زدایی از مقدمات این عملیات سخت است .

وی افزود : علمای اسلام به عنوان حافظین مرزهای دین  باید از ورود انحراف و جریان باطل به درون فقه اسلامی جلو گیری کنند .

ابراهیمی ایجاد جبهه باطل را در گرو تقابل با  جبهه حق معرفی کرد و اظهار داشت : باطل از خود هیچ هویتی ندارد و هر چه دارد از تقابل با حق است ، لذا طبیعی است که حول حق و برای نابودی آن تلاش کند.

این کارشناس مسائل فقهی، خاطر نشان کرد: اگر حق نبود باطل معنی نداشت و سرچشمه آن لایه ایست که روی حق کشیده می شود.

وی در پایان افزود: آنچه مهم جلوه می‌کند این است که ملاک‌های حق و فقه واقعی اسلام  به درستی در بین مسلمانان تبیین شود که باطل زدایی از مقدمات اصلی آن است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.