امام جمعه قم در جمع مبلغان اوقاف:

س, 09/01/1390 - 07:08
امام جمعه قم در جمع مبلغان اوقاف:

مبلغان مراقب سوء استفاده سیاست بازان باشند
 امام جمعه قم در گردهمایی مبلغان اوقاف گفت: مبلغان باید مواظب برخی جریان‌ها و گروه‌هایی باشند که درصدد استفاده از آنها به نفع خود هستند بلکه محبوبیت آنها باید تنها در راستای دین و نظام صرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌محمد سعیدی، امام جمعه قم، در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از عناصر مهم در امر تبلیغ، محبوبیت مبلغ در محل ماموریت است.

وی در ادامه افزود: علم حضرت امام خمینی(ره) به تنهایی قادر نبود تاثیری به این گستردگی در ایران و سراسر جهان بگذارد بلکه محبوبیت او در میان مردم از عوامل این موفقیت بود.

امام جمعه قم با اشاره به محبوبیت مقام معظم رهبری در میان اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: ریزش کسانی که به غیر از حبل الله چنگ زده بودند ناشی از محبوبیتی است که رهبری در سایه عنایت خدا و ولی عصر(عج) در میان مردم دارد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه مبلغی فاقد محبوبیت در میان مردم باشد، باید در صدد تحصیل آن برآید و اگر نقص یا انحرافی در این امر وجود دارد باید در راستای تکمیل یا تصحیح آن گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی یادآور شد: روحانی بدون محبوبیت امکان حضور در جامعه را ندارد زیرا مسؤولیت این قشر ایجاب می‌کند که در دل‌ها نفوذ کرده و تاثیر خود را بر جان مردم بگذارند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به حوصله رهبری نظام در مواجه با برخی حوادث تأکید کرد: برخی این صبر زیاد را بر نمی‌تابند و خواستار برخوردهای شدید هستند اما آنها از مسأله محبوبیت در نزد مردم غافل هستند زیرا ولی و رهبر و در دید کلان‌تر، یک مبلغ دینی باید راهی به سوی دل‌ها باز کند و این امر تنها از طریق محبوبیت در میان مردم امکان‌پذیر است و خشونت در این میان جایی ندارد.

وی ادامه داد: اشخاصی در اطراف پیامبر اسلام(ص) حضور داشتند که بعدها عامل فجایع بزرگی شدند اما رسول اکرم آنها را تحمل می‌کرد و همین صبر و تحمل در وجود حضرت علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) نیز وجود داشت و تمام آن به این دلیل بود که محبوبیت، این عنصر تاثیرگذار تبلیغ خدشه‌دار نشود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به توصیه علما و مراجع به طلاب در زمینه حفظ خود از برخی مسائل تصریح کرد: حضرت علی(ع) به یاران خود سفارش می‌کرد که بر سر هر سفره‌ای ننشینند و در برخی روایات نیز از معاشرت با بعضی اشخاص نهی شده است و همه این موارد برای خدشه وارد نشدن به عنصر محبوبیت است.

امام جمعه قم ابراز داشت: مبلغان باید در کنار فعالیت‌های علمی خود به مسأله محبوبت نیز توجه کنند اما این مطلب زمانی ارزشمند است که از خداوند طلب شود وگرنه محبوبیتی که از مردم درخواست شود مذموم شمرده می‌شود.

وی با اشاره به درخواست حضرت ابراهیم(ع) از خداوند برای افزایش محبوبت خود در میان اجتماع بیان داشت: مبلغان نیز باید با تاسی به آن بزرگوار محبوبیت خود را از خدا طلب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه به یکی از افراد بسیار محبوب دوران صدر اسلام به نام زید بن سوهان اشاره کرد و افزود: زمانی که این شخص در جنگ جمل زخمی شد امیرمومنان(ع) بر سر بالین او حاضر شده و به او فرمود «تو برای ولایت کم هزینه اما بسیار پرفایده بودی» و او نیز در پاسخ گفت که این کار یعنی مبارزه در رکاب حضرت علی(ع) را بدون بصیرت انجام نداده است.

وی تصریح کرد: مطلوب است که انسان برای نظام اسلامی کم هزینه بوده اما در مقابل خدمت و رحمت زیادی از سوی او عاید نظام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: برخی افراد در جامعه حضور دارند که وقتی در عصر غیبت از ولایت فقیه صحبت می‌شود مورد پسندشان واقع نمی‌شود و با اینکه خود را در خط امام می‌دانند اما از ولی فقیه زمان تبعیت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه عنصر محبوبیت در عین ارزشمندی بسیار برای مبلغان دارای خطراتی نیز هست، افزود: سیاست بازان و فرصت طلبان در افراد محبوب طمع کرده و خواستار کشاندن آنها به سوی خود و جدایی آنان از رهبری هستند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغین مذهبی باید محبوبیت خود را از خداوند بخواهند و مراقب باشند که دشمنان نتوانند از آنها سوء استفاده کنند و نیز باید مواظب برخی سازمان‌ها، طوایف و گروه‌هایی نیز باشند که درصدد استفاده از آنها به نفع خود هستند بلکه محبوبیت آنها باید تنها در راستای دین و نظام صرف شود./919/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.