50 هزار مبلغ شیعه وسنی ویژه محرم به سراسر كشور اعزام می شوند

د, 08/30/1390 - 08:15
50 هزار مبلغ شیعه وسنی ویژه محرم به سراسر كشور اعزام می شوند

 معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی كشور گفت: برای برگزاری مراسم ویژه دهه محرم 50 هزار مبلغ و مبلغه از سوی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی به سراسر كشور اعزام می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین'حسین روحانی نژاد'  افزود: برخی از این مبلغین از برادران اهل سنت هستند كه به دلیل علاقه آنان به اهل بیت بویژه امام حسین (ع) در دهه محرم در نقاط مختلف كشور مجالس وعظ و سخنرانی برگزار خواهند كرد.

وی بیان كرد: با توجه به رویكرد ایجابی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، این نهاد توقع دارد در مناسبت های مذهبی ایام محرم، برنامه ها، قرآن محور باشد و این كتاب مقدس در حاشیه قرار نگیرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: هیات های مذهبی باید در ایام محرم با محوریت مساجد فعالیت مذهبی خود را داشته باشند تا در ارتقای معنویت دینی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: ضروری است از وجود مبلغین در هیات های مذهبی بهره گرفته شود و مبلغین در مجالس وعظ نیز سعی كنند احادیث ائمه اطهار (ع) را به مخاطبان انتقال دهند.

روحانی نژاد بر رعایت شئونات مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) تاكید كرد و گفت: برخی اعمال از جمله خودزنی، استفاده از آلات موسیقی، تداخل مجالس بانوان و مردان و از تن در آوردن پیراهن از سوی آقایان از آسیب های مجالس عزاداری است كه سعی در رفع آنها داریم.

قائم مقام ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی كشور افزود: برگزاری یكهزار همایش، آسیب شناسی مناسبات مذهبی در مراكز استان ها و مراكز شهرستان ها در زمینه بررسی چالش ها و نقاط ضعف و قوت مراسم های مذهبی از جمله اقدامات این سازمان است كه از 15 ذی الحجه آغاز شده است و تا پایان این ماه در سراسر كشور ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری نشست های شورای هماهنگی هیات های مذهبی در شهرستان ها برای برنامه ریزی ویژه دهه محرم، برگزاری نشست با كانون مداحان و شعرای اهل بیت بمنظور توجه به بحث محتوایی شعائر و اهنگ ها را از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه دهه محرم در سراسر كشور برشمرد.

روحانی نژاد با اشاره به فعالیت پررنگ زنان در هیات های مذهبی ویژه ایام محرم در سراسر كشور گفت: اكنون دو هزار هیات مذهبی متشكل از بانوان در كشور وجود دارد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی كشور گفت: مناسبت های فرهنگی در كشور یك فرصت استثنایی است كه نظیر آن در هیچ دین و مذهبی یافت نمی شود و همین مناسبت ها باعث شده است مردم با معارف دینی به خوبی آشنا شوند.

او بیان كرد: از آنجا كه دشمن به اهمیت این مناسبت ها پی برده است، درصدد مخدوش كردن این مناسبت ها بویژه عزدارای محرم است تا بتواند خرافات و موهومات را در كشور نسبت به این مناسبت ها گسترش دهد.

روحانی نژاد اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با اقدامی هوشمندانه برای خنثی كردن اهداف دشمن در این زمینه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی را در كشور دایر كرد تا آسیب های این مناسبت ها را شناسایی و درصدد رفع آن برآید.

او افزود: از سال 86 تاكنون كه مدیریت این ستاد به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده ،این ستاد در 240 شهر كشور دایر شده است تا بتواند آسیب های مناسبت ها را شناسایی و ارزش ها را تقویت كند.

روحانی نژاد ثبت رویدادهای تاریخی- مذهبی در سالنامه ایران اسلامی را از دیگر وظایف این ستاد برشمرد و گفت: به پیشنهاد و صلاحدید مقام معظم رهبری اخیرا ایام بین تولد حضرت معصومه (س) و تولد امام رضا (ع) به عنوان دهه كرامت و ایام بین اعیاد قربان و غدیر را به عنوان دهه 'امامت و ولایت' نامگذاری و بزودی در سالنامه ایران اسلامی ثبت خواهد شد.

ك/2 7315 /

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.