ایت الله کعبی:

د, 08/30/1390 - 07:33
ایت الله کعبی:

دشمنان برای تضعیف انقلاب به دنبال هویت سازی جعلی هستند/ تبعیت از ولی فقیه عامل صیانت از انحرافات است
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هویت سازی های جعلی را یکی از نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه زاویه های انحراف در دولت های مختلف پس از انقلاب خللی در مسیر نظام و مردم ایجاد نکرده است، بصیرت افزایی را یک اصل مهم برای اقشار مختلف مردم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه شنبه در دیدار شماری از کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به آیه شریفه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» به بررسی جریان های مقابل ولایت از صدر اسلام تا کنون و نقش دشمنان در سازماندهی جریان های مقابل ولایت از منظر قرآن کریم پرداخت.

آیت الله کعبی افزود: یهود و دشمنان اسلام از دست پیامبر(ص) عصبانی بودند و دلیل آن نیز این است که حضرت محمد(ص) نظام سیاسی و اجتماعی آنها را به هم ریخت و افزون بر دعوت مردم به توحید و معاد، جامعه اسلامی تشکیل داد و نظام سیاسی برپایه ولایت طراحی کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: نظام سیاسی اسلام بر مدار ولایت یک نگاه جدید به انسان، هستی و جهان و روابط انسان ها افکند و مدام در حال پیشرفت بود، کفار و مشرکان از این وضعیت ناراحت و ناراضی بودند و تثبیت اسلام و اقتدار مسلمانان بر شدت عصبانیت آنها افزوده بود.

آیت الله کعبی اضافه کرد: آنچه که مانع تداوم پیام ولایت در تدوام مسیر پیامبر گرامی اسلام و پیشرفت و عزت مسلمانان شد، انحراف زود هنگام از مسیر ترسیم شده توسط حضرت محمد(ص) و توطئه دشمنان و همسویی عوامل داخلی با آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی نیز بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال انقلابی بر پایه پیام ولایت شکل گرفت، گفت: علت تداوم انقلاب در این مدت و عدم تداوم مسیر پیامبر در آن مقطع تاریخی، عامل رهبری تنها نبود و حضور مردم در صحنه و پیروی از ولایت نقش بسیار برجسته و حائز اهمیتی در این خصوص دارد و ملت ایران در این عرصه کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

حضور مجاهدانه و وفادارانه ملت، نقشه های دشمنان را خنثی کرده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضور مجاهدانه و وفادارانه مردم در صحنه های مختلف انقلاب، تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرده است، تصریح کرد: در بین اقشار مختلف گروه هایی همچون حزب اللهی و بسیجی ها نقش برجسته تری داشته اند که از ابتدا بدون ادعا، پرتحرک و بی هزینه در این مسیر تلاش و مجاهدت کرده اند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه نیروهای حزب اللهی و بسیجی در مقابل هرگونه انحراف ایستاده اند و با تمام وجود از ولایت و آرمان های انقلاب دفاع کرده و می کنند، یادآور شد: نیروهای بسیجی هرکجا احساس کنند انقلاب نیاز به نقش آفرینی آنها دارد، با تمام وجود به میدان می آیند و از آرمان های امام، انقلاب و مقام معظم رهبری دفاع می کنند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دفاع از ولایت، انقلاب و مقام معظم رهبری تنها خواسته حزب اللهی ها است، نیروهای سپاهی نیز برپایه حفاظت از آرمان ها و ارزش های انقلاب در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

آیت الله کعبی بیان داشت: سپاه به عنوان یک نهاد پایدار و مستحکم در مقابل همه توطئه های داخلی و دشمنان خارجی به عنوان پشتیبان نظام و ملت در صحنه حاضر شده و نقش آفرینی کرده و روحانیت آگاه و بیدار نیز در حمایت از نظام و ارزش ها دریغ نکرده است.

تهدید و تحریم مانع مسیر عزتمند نظام نمی شود

این نماینده مجلس خبرگان رهبری تفکر بسیجی را در عرصه های مختلف کارگشا دانست و با بیان اینکه این تفکر باعث تدوام راه امام، شهدا و انقلاب و عزت ایران اسلامی در مقابل توطئه های داخلی و خارجی شد، خاطرنشان کرد: علت تداوم انقلاب به رغم توطئه های ریز و درشت دشمنان در همین حضور وفادارانه و متعهدانه مردم نهفته است.

وی قدرت مردمی انقلاب را بسیار عظیم توصیف کرد و بیان داشت: حماسه مردم کرمانشاه در استقبال از مقام معظم رهبری، ظرفیت عظیم مردمی را نشان داد و این حماسه در جای جای کشور قابل تکرار است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه تهدید نظامی و تحریم نمی تواند مسیر انقلاب اسلامی به سمت پیشرفت و تعالی را متوقف کند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی از دستاوردهای انقلاب و استقامت ملت عصبانی هستند از این رو به دنبال بدبین کردن مردم هستند و می خواهند نیرو جذب کنند، اما به فضل و عنایت خدا همچون گذشته شکست دیگری نصیب شان خواهد شد.

آیت الله کعبی با اشاره به موج بیداری اسلامی و موج اعتراض آمیز اروپایی ها علیه نظام سرمایه داری، خاطرنشان کرد: امروز ماهیت غرب و نظام لیبرال دموکراسی برای مردم برملا شده است و تحولات کشورهای غربی را باید در همین راستا ارزیابی و تحلیل کرد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ملت ایران ملتی عاشواریی است و توطئه ها و طراحی های دشمنان نیز قدرت مردم و نظام را بیشتر می کند، البته این مسائل ایجاب می کند که همواره هوشیار و بیدار باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.

آیت الله کعبی با اشاره به نقشه های متعدد دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: مردم ایران با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب مسیر خود را شناخته اند و زاویه های انحراف در دولت های مختلف آنها را از این مسیر جدا نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار عظیم ملت ایران، دستاوردهای بی بدیل نظام اسلامی را مرهون تدابیر ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: اینها همه به برکت ولایت است و دشمنان نیز طراحی ها و برنامه ریزی های شان ادامه دارد، اما به لطف الهی در همه شیطنت های خود شکست خورده و خواهند خورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان به دنبال هویت سازی های جعلی برای خدشه دار کردن اقتدار و صلابت نظام اسلامی هستند، بصیرت افزایی در بین اقشار مختلف مردم را یک راهکار مهم در جهت مقابله با این توطئه عنوان کرد و گفت: توسعه و پیشرفت کشور باید بر اساس اسلام و انقلاب پیش رود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، عوامل انحراف از مکتب امام راحل را متذکر شد و هوای نفس، نفاق، ضعف بصیرت و معرفت، التقاط فکری و بینشی، خود بزرگ بینی، تاثیرپذیری از اطرافیان و خانواده، تاثیرپذیری از تملق و چاپلوسی را از جمله این عوامل برشمرد.

شهید مقدم مردی تلاش گر، خدوم و بی اعا بود

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رمز عبور از همه مشکلات و مقابله با انحرافات و حرکت کشور و ایستادگی در مقابل استکبار و دشمنان را در توجه به افکار و اندیشه های امام و رهبری و پیروی صادقانه از ولایت فقیه ذکر و تصریح کرد: تبعیت از ولایت فقیه انسان را در مقابل انحرافات بیمه و مصون می کند.

آیت الله کعبی در بخش پایانی سخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه انفجار در جهاد خودکفایی سپاه، تصریح کرد: شهید سردار حسن تهرانی مقدم مردی توانا، خدوم و تلاش گر و البته بی ادعا بود که همواره توکلش به خدا بود و به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متوسل می شد و مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود از این شهید والا مقام به عنوان دانشمندی برجسته و پارسایی بی ادعا یاد کردند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.