مدیر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

پ, 08/26/1390 - 11:12
مدیر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛


افزایش ۶ رشته کاربردی به رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران
 مدیر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ۶ رشته کاربردی به رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران اضافه می‌شود، گفت: رشته‌های فرق و مذاهب اسلامی، امامت، تبلیغ، تربیت مبلغ حج، مهدویت و آشنایی با اندیشه امام خمینی(ره) از این قبیل هستند.
خبرگزاری فارس: افزایش ۶ رشته کاربردی به رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین امین نصیری‌پور، مدیر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران یکی از ماموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را پاسخگویی به نیازهای جامعه خواند و اظهار داشت: بر همین اساس برخی رشته‌ها در حال طراحی و یا تصویب هستند که در سال‌ آینده به رشته‌های در حال ارائه در حوزه‌های علمیه خواهران افزوده خواهد شد.
وی از رشته‌های فرق و مذاهب اسلامی، امامت، تبلیغ، تربیت مبلغ حج، مهدویت و آشنایی با اندیشه امام خمینی(ره) به عنوان رشته‌های در دست پیگیری در حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و ادامه داد: ابتدا کلیات این رشته‌ها از سوی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه و سپس در شورای گسترش و شورای عالی حوزه‌های علمیه به تصویب خواهد رسید.
مدیر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: پس از این مرحله سرفصل‌های رشته مورد نظر از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه می‌شود و در صورت تصویب سرفصل‌ها در شورای عالی حوزه‌های علمیه، این رشته به اجرا درمی‌آید.
وی ادامه داد:‌ در حال حاضر از میان رشته‌های مورد نظر، کلیات رشته‌های فرق و مذاهب اسلامی، امامت، تبلیغ و مهدویت به تصویب شورای گسترش حوزه‌های علمیه رسیده و در دستور کار شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار دارد همچنین کلیات رشته‌های تربیت مبلغ حج و آشنایی با اندیشه امام خمینی(ره) در دستور کار شورای گسترش حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام نصیری‌پور خاطرنشان کرد: علاوه بر این رشته‌ها، مراحل مختلف طراحی و تصویب رشته اخلاق و تربیت اسلامی نیز به انجام رسیده است و امیدواریم در سال آینده این رشته در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه شود.
وی این رشته‌های تحصیلی را مختص طلاب سطح سه (کارشناسی ارشد) دانست و گفت: ایجاد رشته‌های جدید با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای نظام اسلامی و جامعه اسلامی طراحی می‌شوندلذا این امر، زمینه انتخاب‌رشته را بر اساس توانمندی و علایق طلاب در سطوح عالی را فراهم می‌کند.

*طرح «زمزمه قرآنی» در مدارس علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود

«مریم ناصح» مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، هدف از اجرای طرح زمزمه قرآنی را، هماهنگ‌سازی و ارتقای سطح توانایی طلاب در زمینه قرائت قرآن و بسترسازی جهت انس بیشتر با قرآن برشمرد.
وی اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی هر چه بهتر و ساماندهی طلاب در امور قرآنی در گام نخست، برای ثبت توانایی‌های قرآنی طلاب گرامی،  میزان صحیح‌خوانی، تجوید و روان‌خوانی آنها ارزیابی خواهد شد.
ناصح افزود: در راستای تقویت افرادی که احیاناً در این زمینه نیازمند آموزش هستند، با برگزاری کلاس، اعطای لوح‌های آموزشی، تشکیل جلسات قرائت قرآن، مباحثه قرآنی و ... تلاش می‌کنیم تا کمبودها جبران شود و طلاب در یک سطح ارتقاء یافته، هماهنگ شوند.
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، مخاطبان این طرح را طلاب پایه اول ذکر کرد و اظهار داشت: مدارس علمیه خواهران موظف هستند این طرح را در سال تحصیلی جاری در خصوص تمام طلاب پایه اول اجرا کنند.
وی یادآور شد: این طرح در سال گذشته در ارتباط با طلاب تمام پایه‌ها به اجرا درآمد و با استقبال مناسبی از سوی طلاب مواجه شد.
ناصح، کسانی که در این طرح، کار ارزیابی طلاب را برعهده خواهند داشت را شامل مربیان «تدبر در قرآن» که دوره تجوید را با موفقیت گذرانده‌اند و داوران مسابقات قرآنی که از طرف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دارای مجوز هستند، دانست و افزود: ارزیابی طلاب در مدارس علمیه خواهران انجام می‌گیرد و مدارس علمیه، نتایج این ارزیابی را به معاونت فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: طلابی که نتوانند در آزمون اولیه این طرح، نمره قبولی کسب کنند، با شرکت در کلاس‌های آموزشی و استفاده از لوح‌های فشرده در آزمون ارزیابی مجدد، سعی خواهند کرد تا نمره قبولی را به دست آورند.
انتهای پیام/ک
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.