نداشتن رهبر اشکال اصلی حرکت‌های اسلامی در منطقه است

چ, 08/18/1390 - 09:42
نداشتن رهبر اشکال اصلی حرکت‌های اسلامی در منطقه است

یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه وجود رهبر در پیروزی حرکت‌های اسلامی و انقلابی مهم است، گفت: عمده اشکال در حرکت‌های ضد استکباری در کشورهای لیبی، عربستان و اردن عدم وجود رهبر است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون  از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز ( سه شنبه ) در دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی سراسر کشور ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر اظهار کرد: دوره بصیرت، طرح خوبی است که از سوی برخی مجموعه‌ها آغاز شده است به ویژه که این طرح در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به روایات مختلف در مورد جایگاه قم در آخرالزمان گفت: براساس این روایات، در آخرالزمان قم جایگاه رفیعی پیدا خواهد کرد و اسلام ناب از قم به سراسر جهان پخش می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه پیام انقلاب نیز از قم به جهان صادر شده است، افزود: برخی گمان می‌کردند چگونه ممکن است پیام انقلاب از قم در جهان پخش و اینگونه کشورها را مورد تاثیر قرار دهد؟
وی تصریح کرد: چنانکه می‌بینیم حرکت‌های صورت گرفته در تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین، اردن و عربستان از انقلاب اسلامی و پیامی که شما فرستادید الگو گرفتند و این نهضت ایران بود که آنها را بیدار کرد.
‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها کم کم مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و به کشورهای اروپایی و آمریکا خواهد رسید و اعتراضات و چالش‌ها را وسعت بیشتری می‌بخشد.
وی با بیان اینکه این کشورها از ما در مورد عوامل و رمز موفقیت انقلاب ما در ایران خواهند پرسید، عنوان کرد: نخستین رمز پیروزی ملت ایران، شناخت دشمن است؛ مردم ایران قبل از انقلاب که در خودباختگی برابر غرب به سر می‌بردند دشمن خود را نشناخته بودند و استبداد داخلی و خارجی بر آنها حکومت می‌کرد اما امام خمینی(ره) با فریادگری‌های خود، ملت ایران را بیدار کرد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سلطنت در اسلام نامشروع است، گفت: در اسلام زمام امور جامعه باید دست پیامبر یا امام معصوم و در غیبت آن ولی فقیه متقی، با عدالت، مدیر و مدبر و شجاع و بیدار باشد که در زمان ما آیت‌الله خامنه‌ای این مسئولیت را به شایستگی عهده‌دار هستند..
وی در ادامه با اشاره به وجود مبحثی با عنوان «انفال» در اسلام گفت: امروز در اروپا به دلیل آنکه بیشتر بانک‌ها دست اغنیا و ثروتمندان است و در واقع 99 درصد مردم دچار فقر و بیکاری هستند و تنها یک درصد در رفاه به سر می‌برند، به خروش آمده‌اند.
نوری‌همدانی عنوان کرد: اسلام با تکاثر مخالف است بلکه معتقد است ثروت همانند خون در بدن است که باید در تمام بدن توزیع شده و یکجا نگهداشتن آن صحیح نیست.
وی طاغوت را به سه دسته سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم کرد و ادامه داد: مردم ایران پس از شناخت دشمن، با ایمان و اعتقاد به خدا و روز قیامت و ولی فقیه زمان علیه استبداد قیام کردند و از مرگ و شهادت نهراسیدند.
این مرجع تقلید وجود رهبر را سومین رمز موفقیت ملت ایران دانست و افزود: عمده اشکال در حرکت‌های ضد استکباری در کشورهای لیبی، عربستان و اردن عدم وجود رهبر است.
وی تصریح کرد: شما درس بزرگی برای ملت‌های انقلابی هستید و اگر رهبری در راس حرکت‌های خود داشته باشند پیشرفت خواهند کرد.
نوری‌همدانی تاکید کرد: این روند بیداری روز‌به‌روز گسترش خواهد یافت و با انسجام مستضعفین و منفورتر شدن مستکبرین زمینه برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.