آرامش زمین و آسمان به برکت وجود امام زمان‌ است

س, 08/17/1390 - 11:37
آرامش زمین و آسمان به برکت وجود امام زمان‌ است

 آیت‌الله علوی‌گرگانی ، استاد حوزه علمیه قم آرامش زمین و آسمان‌ها به برکت وجود امام زمان(عج) است، گفت: روزی همه انسان‌ها به واسطه فیض ولی‌عصر(عج) به دست آنها رسیده و او سبب استقرار ما بر روی زمین است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون از قم، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران شرکت‌کننده در طرح بصیرت با اشاره به آیات سوره نساء اظهار کرد: خداوند در این سوره نه تنها مومنین بلکه همه انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده و بیان فرموده که همه برهان‌ها را در اختیارشان قرار داده است.
وی افزود: برهان به مطلبی اطلاق می‌شود که دارای پایه و اساس محکمی بوده و نتوان آن را مورد شک و شبهه قرار داد و در این آیات نیز خداوند می‌فرماید که چراغی روشن را به عنوان برهان به انسان عرضه داشته است.
استاد حوزه علمیه قم پیامبر اسلام و قرآن را همان نوری دانست که خداوند برای هدایت بشریت فرستاده است و گفت: امروز همه مطالب قرآن دارای اهمیت اساسی برای انسان‌هاست و نیز خداوند تمام وسایل برهانی و امکانات علمی را برای نجات بشر فراهم ساخته است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت سپاه پاسداران تصریح کرد: در رژیم گذشته، نظامیان و لشکریان دارای برنامه‌هایی برای آشنایی با روحانیت و آگاهی از مسائل دینی نبودند و اتصال برخی از سران آنها با روحانیون نیز تنها به دلیل سوء استفاده آنها از جایگاه علما و کسب وجاهت بود وگرنه آنها خود را دارای مرزبندی جدا با روحانیت می‌دانستند.
علوی‌گرگانی تربیت انقلابی نیروهای سپاه را به برکت حرکت امام خمینی(ره) دانست و افزود: فرزندان سپاهی در دامن این انقلاب رشد یافته‌اند بنابراین شرکت آنها در دوره‌های بصیرت نیز ضروری است، زیرا همانگونه که خداوند در قرآن فرموده،‌ هیچ کس در لحظه تولد چیزی نمی‌داند، اما ابزار یادگیری در اختیار او نهاده شده است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری افراد می‌توانند به حفظ قرآن مشغول شوند، تصریح کرد: هرچند حفظ آیات این کتاب آسمانی اهمیت زیادی دارد اما آنچه ارزش دارد، عمل به مفاهیم قرآن است زیرا ارزش هر شخص به عملکرد او بستگی دارد و گفتار، تنها پوسته را تشکیل می‌دهد که اعتبار چندانی ندارد.
وی گفت: برخی افراد تنها گفتار و کلام خوبی دارند اما خود به آنچه می‌گویند عمل نمی‌کنند اما باید توجه داشت که به گفته امام باقر(ع) خداوند با هیچ کس قوم و خویشی نداشته و تنها عمل انسان دارای اهمیت است و کسانی سعادتمند می‌شوند که اهل عمل باشند.
علوی‌گرگانی با اشاره به کسانی که با عملکرد خود موجب جلب دیگران به سوی خداوند می‌شوند، افزود: وجود پیامبر اکرم(ص) نخستین برهانی است که از طرف پروردگار برای انسان‌ها فرستاده شده است و بعد از او نیز ائمه ‌اطهار(ع) این نقش را بر عهده دارند تا زمان حاضر که حضرت ولی‌عصر(عج) رهبری تمام جهان را بر عهده دارد اما برخی نمی‌خواهند این را قبول کنند.
این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه رهبری جانشین عام امام زمان(عج) است، تاکید کرد: در حقیقت باید گفت رهبر حقیقی همه ما حضرت صاحب‌الزمان(عج) است و تمام برکات روی زمین نیز به واسطه حضور او در اختیار ما قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آرامش زمین و آسمان‌ها به برکت وجود امام زمان(عج) است، گفت: روزی همه انسان‌ها به واسطه فیض ولی‌عصر(عج) به دست آنها رسیده و او سبب استقرار ما بر روی زمین است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.