دنیا‌، محتاج فکر و اندیشه حوزه علمیه است

چ, 08/11/1390 - 15:00
دنیا‌، محتاج فکر و اندیشه حوزه علمیه است

  دنیا محتاج فکر و اندیشه و راه‌های پیشرو حوزه علمیه برای نجات 99 درصد از مردم آمریکا و اروپا از دست یک درصد است. 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون ، معظم‌له ظهر امروز در دیدار مدیران صدا و سیمای استان قم با بیان این که انسان نسبت به خود، جامعه و شغلی که دارد، مسئول است،‌ اظهار داشتند: انسان در عرصه وظایف فردی باید خود را از نظر علمی، ایمانی، اعتقادی، عقلی، تعهد و تقوا تقویت نماید و نسبت به مسائلی که در جامعه وجود دارد،‌احساس وظیفه کند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی خطاب به مدیران صدا و سیما خاطرنشان کردند: کار شما مانند کار طلبه‌ها است که با روح مردم سر و کار دارید و وظیفه هدایت و راهنمایی مردم را بر عهده دارید.
ایشان با اشاره به شرایط خاص قم گفتند: شهر قم به دلیل وجود حوزه علمیه و‌ بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) وظیفه شما را چند برابر  می‌کند، چون هم خاستگاه انقلاب و متعلق به تمام مردم جهان است، از این رو صدا و سیما می‌تواند به عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی به جهانیان، تعالیم دینی را به  آنها منتقل کند.
این مرجع تقلید انقلاب‌های کشورهای اسلامی خاورمیانه، آمریکا و اروپا را الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران برشمردند و گفتند: امروز دنیا از قم خواهان فکر و اندیشه است مردم امریکا و اروپا می‌خواهند، ببینند اسلام برای نجات 99درصد از چنگال یک درصد سرمایه‌دار، چه راه‌هایی را پیش روی آنها قرار می‌دهد.
ایشان در تبیین دلایل مشکلات به وجود آمدن اوضاع نا مناسب در آمریکا و  کشورهای اروپایی اظهار داشتند:‌ بر اساس موازین اسلام، تمامی ثروت‌ها باید در اختیار پیامبر‌(ص) و امام معصوم‌(ع) و در عصر غیبت در اختیار ولی فقیه باشد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که در اسلام نباید فقیری وجود داشته باشد، تصریح کردند: اگر مبانی اسلامی درجامعه اجرا شود، یک فقیر هم باقی نمی‌ماند.
ایشان افزودند: صرف بیت‌المال در میان سرمایه‌داران، قرار داشتن اموال در دست اغنیا، وجود ربا در بانک‌های آمریکایی و اروپایی دریافت مالیات از افراد فقیر و...، از دیگر دلایل به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در این کشورها و قیام مردم علیه یک  درصد سرمایه‌دار این  کشورها می‌باشد.
*آیت‌الله عمید زنجانی با قلم خود اسلام انقلابی پویا را به نمایش گذاشت
معظم‌له در ادامه با اشاره به ارتحال آیت‌الله عمید زنجانی، تلاش‌های گسترده این عالم در راستای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) را ستود و گفتند: این عالم وارسته در کنار علم و فعالیت‌های گسترده پژوهشی خود، قدرت قلم بالایی داشتند که با ورود به عرصه‌های مختلف، توانست اسلام انقلابی و جوشان و پویا را معرفی و چهره واقعی آن را به نمایش گذاشت.
ایشان معرفی و زنده نگه‌داشتن یاد و آثار چنین افرادی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید تلاش‌های علمی و پژوهشی این افراد برای  مردم تبیین شود.
*13 آبان گرامی داشته شود
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن 13 آبان، با بیان این که این روز، روز ساده‌ای در تاریخ انقلاب نیست، اظهار کردند: باید ریشه این حرکت تاریخی، نتایج آن در پیشبرد انقلاب، تلاش‌های امام در دوره تبعید خود و... برای مردم تبیین شود؛ البته در این عرصه حضور افراد پژوهشگر و اهل‌قلم ضروری می‌باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.