آیت‌الله سبحانی هشدار داد:

س, 05/18/1390 - 07:16
آیت‌الله سبحانی هشدار داد:

پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار خشم خدا را به دنبال خواهد داشت

  حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار(ع) در برخی کشورها، از مسؤولان نظام خواست تا مسؤولان این کشورها را مورد بازخواست قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پس از اقامه نماز ظهر و عصر هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه قم نسبت به پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار(ع) در برخی کشورهای اسلامی هشدار داد.
 
وی با بیان این‌که برخی کشورهای خود فروخته به آمریکا، با نمایش این فیلم چهره امام حسن‌(ع) و امام حسین‌(ع) را نشان می‌دهند، افزود: پخش‌کنندگان این سریال روح رسول خدا‌(ص)، حسنین‌(ع) و روح دخت گرامی امیر مؤمنان‌(ع) را آزار می‌دهند.
 
این مرجع تقلید از احمد الطیب، شیخ الازهر که پخش این سریال را تحریم کرده بود، قدردانی کرد و گفت: همان‌طور که شیخ الازهر پخش این سریال را تحریم کرد، بر مسؤولان نظام هم لازم است تا مسؤولان کشورهایی را که اقدام به پخش این سریال موهن کرده‌اند بازخواست کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که هرگز نمی‌توان انبیا و اولیای الهی را تصویر کرد، افزود: بشر را می‌توان در قالبی گنجاند، اما اولیای الهی به جایی رسیده‌اند که وحی بر آنان نازل می‌شود و کسی که بر او وحی نازل ‌شد انسان والایی است، روح القدس او را کمک می‌کند و دیگر در این قالب‌ها نمی‌گنجد.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: کشورهایی که این سریال موهن را نشان می‌دهند بدانند که مورد خشم خدا قرار خواهند گرفت و روزی ملت‌هایشان علیه آنها خواهند شورید؛ چرا که با خدا مبارزه کرده‌اند و ملت هم در برابر این خواسته، سکوت نخواهد کرد.
 
وی البته پخش این دست فیلم‌ها را سیاسی و برای جلوگیری از پیشرفت تشیع دانست و گفت: مردم پس از چهارده قرن به حقیقت تشیع پی‌برده‌اند و این مذهب آرام آرام و بدون تبلیغ پیش می‌رود و در جهان گسترش می‌یابد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمنان با هدف جلوگیری از پیشرفت تشیع اقدام به ساخت چنین فیلم موهنی کرده‌اند، خطاب به مردم مسلمان کویت، اردن و سایر کشورها که اقدام به پخش این سریال کرده‌اند، گفت: با عصمت خدا و عصمت اولیای الهی بازی نکنید و بدانید که خداوند متعال انتقام می‌گیرد.
  
وی در ابتدای سخنان خود و در تشریح آیه پنجم سوره صف با بیان این‌که ارتباط آیه «وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ یَا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنِی وَقَدْ تَعْلَمُونَ أَنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ» با آیات پیش از آن روشن است، اظهار داشت: آیات پیشین درباره عالم بدون عمل سخن می‌گفت و تصریح می‌کرد که در پیشگاه خدا جرم است بدانید و عمل نکنید.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: قوم موسی‌(ع) هم می‌دانستند که او رسول خدا‌ است اما به علم خودشان عمل نکردند و به آزار و اذیت موسی‌(ع) پرداختند و دائم به آن حضرت می‌گفتند که از وقتی تو آمدی، شرایط ما از دوران فرعون بدتر شده است.
 
وی ادامه داد: قوم موسی‌(ع) از دست فراعنه نجات یافتند، اما به جای این‌که از موسی تشکر کنند و دو رکعت نماز شکر به جای آورند، تا دو بت‌پرست را دیدند، به موسی‌(ع) گفتند همین‌طور که خدایان این‌ها با چشم دیده می‌شوند، چنین خدایی هم برای ما قرار بده.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که قوم موسی‌(ع) برای این‌که آبروی وی را ببرند و به آن حضرت تهمتی بزنند که با مقام عصمت سازگار نیست، تلاش کردند تا موسی کلیم‌الله را متهم به فساد اخلاقی کنند، ابراز داشت: مشرکان اگر نتوانند مصلحان را به فساد مالی متهم کنند، به فساد اخلاقی متهم خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: اکنون هم در برخی کشورها با پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» در تلاش هستند تا ارتباط حسنین(ع) با معاویه را مثبت نشان دهند و گناهان وی را بشویند که با این کار اولیای الهی را اذیت و در حق دخت نبی اکرم(ص) جفا می‌کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.