دبیر شورای عالی امنیت ملی:

پ, 05/06/1390 - 08:33
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

بیداری اسلامی موازنه قدرت را به نفع ایران تغییر داده است/ قدرت ما به اندیشه و مبانی دینی است نه جنگ افزار
 دبیر شورای عالی امنیت ملی، موفقیت های جمهوری اسلامی را تابعی از گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب دانست و تبیین اندیشه دینی و معارف ناب اهل بیت را وظیفه اصلی حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با بیان اینکه تمسک به معارف الهی و اسلامی به انسان اطمینان خاطر و آرامش می دهد، تصریح کرد: اگر ما امروز استقلال، آزادی و پیشرفتی داریم در سایه یک چنین ظرفیت بزرگی است.

وی با بیان اینکه امنیت ما بر پایه ایمان و عدالت، پایدار و قابل امیدواری و اتکاست، پیشرفت های مختلف جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر یک مبنای دینی ذکر و خطاب به مبلغان و روحانیان تاکید کرد: شما باید این الگو را برای کارگزاران نظام، مردم و توده هایی که به شدت به این مباحث علاقمند هستند، تبیین کنید.

جلیلی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حیات جدیدی برای ملت به ارمغان آورد، به خصومت های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب گریزی زد و تاکید کرد: برخلاف خواست آنها انقلاب اسلامی شکل گرفت و تثبیت و تکثیر شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از پیشرفت های انقلاب اسلامی خوشحال نمی شوند، جلوگیری از تبدیل شدن انقلاب به الگوی سایر کشورها را توطئه دشمنان ارزیابی و اضافه کرد: دشمنان و بدخواهان ما از اینکه به اسم دین و اسلام، حرکتی موفق و رو به جلو ظهور پیدا کند ناخرسند هستند.

جلیلی افزود: دشمنان ما از هر کاری که از دست شان برآمده علیه ملت ما کوتاهی نکرده اند و اقداماتی همچون جنگ، ترور و تحریم های اقتصادی را باید در همین راستا ارزیابی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به رایزنی های دیپلماتیک خود اشاره و تصریح کرد: من به آقای سولانا گفتم شما می گویید ما معتقدیم شما بمب ندارید اما نگران هستیم که در آینده داشته باشید اما در مقابل شما چقدر بمب دارید پس چرا نگران هستید چرا در این 30 سال نتوانسته اید در حرکت خودتان در تقابل با ملت ما موفق باشید؟

وی با بیان اینکه دشمنان تمرکز جدی خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی روی جنگ نرم قرار دادند، تاکید کرد: این موضوع برای ما یک تهدید نیست و اگر توجه لازم را داشته باشیم یک فرصت است.

جلیلی گفت: مزیت نسبی ما در نرم افزار و اندیشه دینی ما است که دشمنان از این هراس دارند و همین مزیت نیز دستاوردهای بیشماری را عاید ما کرده است.

این مسؤول عالی رتبه نظام اسلامی، بزرگ نمایی مشکلات و وارونه نشان دادن مسائل را دسیسه دشمنان دانست و تاکید کرد: آنها می خواهند آنچه از موفقیت در مسیر انقلاب حاصل شده است را یا انکار کنند و یا آن را به دروغ به شکل دیگری جلوه دهند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه بزرگ همه ما این است که این جایگاه را حفظ و نقاط ضعف را برطرف کنیم، بیان داشت: بدون شک موفقیت های جمهوری اسلامی تابعی از گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب بوده است.

جلیلی افزود: ما هرگاه به این گفتمان باور و ایمان داشتیم به تبع موفقیت های ما هم حاصل شده و هر زمان باورمان ضعیف شده، به همان میزان موفقیت های ما نیز کاهش پیدا کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: ما اگر این باور را داشتیم که لازمه حقانیت این است که در عرصه سیاست خارجی مدعی باشیم نه متهم، موفقیت های دشمنان به همان میزان کاهش پیدا می کرد.

وی افزود: هرگاه گفتمان امام و رهبری غلبه پیدا کرد ما در عرصه های مختلف توفیقات بسیاری را به دست آوردیم و اگر گفتمان عدالت، استکبار ستیزی و خدمت، گفتمان غالب باشد به همان میزان توفیق کسب می کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تشدید فشارهای اقتصادی دشمنان در سال گذشته اظهار داشت: آنها تصور کردند بحران های اجتماعی در کشور ما به وجود خواهد آمد اما در همین شرایط ما بزرگ ترین جراحی اقتصادی را انجام دادیم.

وی یادآور شد: همزمان با تشدید تحریم های اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین جراحی اقتصادی خود را انجام می دهد، که این مساله جای افتخار دارد و این نمود و جایگاهی از تبعیت از گفتمان امام و رهبری است.

وی با اشاره به فتنه سال 88 و صرف هزینه 400 میلیون دلاری آمریکا برای حمایت از فتنه در ایران، تاکید کرد: با همه ترفندهای دشمنان و کارهایی که عوامل خارجی انجام دادند، این فتنه خنثی شد و انقلاب راه خود را ادامه می دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با برجسته توصیف کردن موقعیت جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: امروز نظام اسلامی در شرایط بسیار ارزشمندی قرار دارد، امروز در فرصتی هستیم که برای بیست سال آینده برنامه داریم و باید با شتاب مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

جلیلی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر همین اساس، دهه چهارم انقلاب اسلامی را به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده اند و امسال را سال جهاد اقتصادی نامیده اند و این موضوع نشان می دهد باید در این راستا یک حرکت جهادی صورت گیرد.

وی تبیین اندیشه جهادی و نشر معارف اهل بیت(ع) و عرضه آن به جهان تشنه معنویت را وظیفه حوزه های علمیه دانست و بر ضرورت هوشیاری آحاد مختلف جامعه در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد.

جلیلی اضافه کرد: ظرفیت بزرگ بیداری اسلامی در منطقه فرصت دیگری است، امروز دشمنان نظام اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است، البته آنها از این خوش شان نمی آید.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی، این تحولات را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته موازنه قدرت را به ضرر رژیم صهیونیستی و به نفع جمهوری اسلامی تغییر داده است و باید از این شرایط به خوبی استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: باید این ظرفیت را حفظ کنیم و پیشرفت دهیم، قدرت ما در سخت افزار و جنگ افزار نیست، بلکه قدرت ما به اندیشه و نرم افزار ما که همان معارف اهل بیت و مبانی دینی است،‌ می باشد.

وی با بیان اینکه خاستگاه قدرت نرم افزاری ما در حوزه های علمیه قرار دارد، ابراز داشت: حفظ و تدوام پرشتاب این مسیر رسالت بزرگ همه ما است و حوزه های علمیه نیز باید در تبیین این اندیشه دینی در عرصه های مختلف تلاش کنند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.