حجت‌الاسلام پناهيان:

چ, 05/05/1390 - 08:11
حجت‌الاسلام پناهيان:

حجاب پرچمدار مبارزه با تمدن پوسيده غرب است

 حجت‌الاسلام پناهيان گفت: حجاب و پوشش اسلامي در غرب مي‌تواند بيرق مبارزه با تمدن پوسيده غرب شود.
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب اظهار داشت: تمدن غرب بر فكري كه محور آن بر پايه خود‌خواهي‌هاي انسان با توجه به هواي نفساني بنا نهاده شده است، قرار دارد.

وي عنوان كرد: سرمايه‌داري غرب مبتني بر خودپرستي و جذب حداكثر منافع براي خود است، هرچند به قيمت آسيب‌رساندن به ديگران است؛ از نظر فرهنگي‌ هم بغضي كه در ليبراليسم فرهنگي مشاهده مي‌كنيم در واقع آزادي انسان نيست بلكه آزادي هواي نفس است.

اين استاد اخلاق در ادامه بيان كرد:‌ در غرب انسان آزاد نيست فقط خود‌خواهي‌ها و هوي نفس و مسائلي از اين قبيل آزاد بوده و به آن اصالت داده شده است.

وي ادامه داد: وقتي يك زني با حجاب در جامعه حاضر مي‌شود به دو شيوه با هواي نفس مبارزه مي‌كند يكي با هواي نفس خود مبارزه و اعلام مي‌كند كه اهل جلب توجه و هوس‌هايي از اين دست نيست و ديگر اينكه در مقابل هواي نفساني ديگران ايستاده و با چشم‌چراني‌ها و لذت‌هاي هواپرستانه مردان جامعه مبارزه كرده است.

حجت‌السلام پناهيان افزود: وقتي مبارزه با هواي نفس از سوي يك دين با عقلانيت كافي و معنويت وافي پشتيباني مي‌شود مي‌تواند به ديگر شئون جامعه سرايت كند و بنياد تمدن غرب را فرو بريزد؛ تمدني كه در ارضاء هواهاي نفساني انسان بنا شده است، در مقابل حجاب خود را متزلزل و آسيب‌پذير مي‌بيند.

وي ادامه داد: وقتي‌ انسان‌هايي در جامعه پرچم مبارزه با هواي نفس را بر اساس يك منطق قوي و گرايش‌هاي فطري به دوش گيرند، بيم اين است كه اساساً با حاكم شدن چنين منطقي، هوا پرستي كه ريشه اومانيسم است، از بين برود.

اين استاد اخلاق عنوان كرد:‌ لذا حجاب و پوشش اسلامي در غرب مي‌تواند بيرق مبارزه با تمدن پوسيده غرب شود، غرب به اين دليل با حجاب مواجه سخت و سنگين دارد كه دقيقاً مي‌داند ضرر حجاب براي تمدن دروغيني كه ساخته است تا چه حد بالاست.

وي افزود: بايد براي ما مايه افتخار باشد كه حجاب اين حكم بسيار ساده و روشن، نقش استراتژيك و مهمي در احياء فرهنگ انساني و اسلامي دارد و از سوي ديگر چه ضربه مهلكي بر تمدن كفر آلود غرب وارد مي‌آورد.

حجت‌الاسلام پناهيان تأكيد كرد: بيش از اينكه بدحجابي برخي در جامعه براي ما مشكل محسوب شود، حجاب براي جوامع غربي مشكل‌ساز است البته همين ميزان بدحجابي‌‌ها در جامعه‌ ما هم ناشي از كم‌آگاهي و عدم تبليغات صحيح است و يك نوع ناسپاسي براي نعمت حجاب محسوب مي‌شود كه بايد برطرف شود.

وي اظهار داشت: بدحجابي هيچ‌زماني در جامعه ما ريشه عميقي نداشته و آثار زيان‌بار و مهلك نيز براي جامعه اسلامي ما نخواهد داشت، بلكه حجاب و پوشش اسلامي براي اساس جريان استكبار آثار مهلكي دارد منتهي اميدوارم كه بتوانيم جامعه خود را به عنوان جامعه‌اي الگو و پيشتاز در امر حجاب به جهانيان معرفي كنيم و گرايش مردم جهان به حجاب بيش‌ از گذشته شود به حدي كه دولتمردان كشورهاي غربي نتوانند با وضع قوانين جعلي به مقابله با حجاب برخيزند.

اين استاد اخلاق تأكيد كرد: از سوي ديگر بسياري ‌از جوان‌هاي با فضيلت در جامعه ‌ما به عمق حجاب پي‌بردند و از نظر معرفتي و معنوي انگيزه و معرفت لازم را نسبت به تبليغ حجاب دارند كه اميدواريم همت كنند و به تبليغ حجاب در جهان بپردازند.

وي در پايان خاطر‌نشان كرد: اكنون تبليغ حجاب در جهان نسبت به تبليغ حجاب در داخل كشور براي تعداد كمي كه به دلايل مختلف از حجاب فاصله گرفتند، بيشتر نتيجه خواهد داد؛ گاهي اوقات مشاهده تأثير حجاب در جامعه غرب موحب مي‌شود افراد جامعه ما منطق حجاب را آسان‌تر بپذيرند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.