برنامه‌های بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشریح شد

چ, 05/05/1390 - 08:06
برنامه‌های بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشریح شد

   رئیس بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم از اختصاص 19 غرفه به بخش حوزوی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت­ الاسلام  سید حسن طیب­ ‌حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به این­که بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بالغ بر 5 سال است راه ­اندازی شده، اظهار داشت: این بخش با هدف ارائه آخرین دستاوردها و توسعه مناسبات قرآنی حوزه با سایر مراکز علمی راه­اندازی شده است.

وی با بیان این­که بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین ­المللی قرآن کریم با کمک مراکز کلان و تأثیرگذاری همچون مرکز مدیریت حوزه­های علمیه، جامعة­المصطفی­العالمیه، مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راه­اندازی شده است، ابراز داشت: بعد از شناسایی و بررسی 132 مرکز به عنوان مراکز مرتبط به این نتیجه رسیدیم که 32 مرکز در قالب 19 غرفه می­توانند در بخش حوزوی این نمایشگاه مشارکت داشته باشند.

رئیس بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین ­المللی قرآن کریم ادامه داد: این ستاد در راستای نیل به اهداف خود، ، پشتیبانی، تدارکات، تشریفات و تبلیغات و اطلاع­رسانی را تعریف و هرکدام از این کمیته­ها نیز با بررسی کارکرد نمایشگاه در سال­های گذشته، پیشنهادهایی را به ستاد ارجاع دادند.

وی با اشاره به این­که 14 برنامه از سوی بخش حوزوی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که 6 برنامه آن برای اولین بار است، اذعان داشت: ارائه آثار جدید و دستاوردهای ممتاز حوزوی، معرفی حوزه­های کهن، برگزاری نشست­های علمی، پاسخ به شبهات قرآنی و مشاوره، ارائه آثار هنری و کتب خطی و نسخ قرآن کریم، معرفی خادمان قرآن کریم، برگزاری جلسات دفاعیه پایان­نامه­های سطح 4 و انتخاب 12 پایان­نامه برتر، رونمایی از آثار جدید حوزوی، برپایی غرفه ویژه نرم­افزاری قرآن، معرفی سایت­های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزای شب شعر قرآنی، برپایی کارگاه­های آموزشی در زمینه حفظ و قرائت و اجرای زنده ترمیم آثار و نسخ خطی کهن، 14 برنامه بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­ المللی قرآن کریم می­باشد.

حجت­الاسلام طیب­ حسینی خاطرنشان کرد: در نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم اردوهایی را برای اساتید، طلاب، ائمه جماعات، و  جمعه و شخصیت­های ملی و بین­المللی جهت بازدید از بخش حوزوی و سایر بخش­ها در نظر گرفته ایم تا بتوانیم علاوه بر معرفی آثار از حضور این افراد نیز بهره کافی را ببریم.

*حضور اساتید بین المللی در نمایشگاه قرآن

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه­های علمیه با بیان این­که بعد بین­المللی بخش حوزوی با مشارکت جامعه­المصطفی و معاونت بین­ الملل مرکز مدیریت حوزه­های علمیه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این بخش اساتید بین­المللی حوزه از 20 ملیت حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم با اشاره به این­که شرکت در بخش حوزوی برای مراکز حوزوی به صورت رایگان است، اظهار داشت: در این نمایشگاه سامانه­ای را جهت مدیریت سریع و بهتر آماده کردیم تا مراکز حوزوی که در این نمایشگاه حضور پیدا می­کنند، بتوانند به راحتی خدمات­رسانی شوند.

*افتتاحیه بخش حوزوی با حضور مراجع

وی با اشاره به آغاز به کار نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم از 6 مرداد مصادف با 26 شعبان­المعظم، ابراز داشت: بخش حوزوی دو روز بعد از افتتاح کلی نمایشگاه کار خود را با حضور یکی از بزرگان حوزه آغاز به کرده و در 26 ماه مبارک رمضان به پایان خواهد رسید.

حجت­الاسلام طیب­ حسینی ساعت کار نمایشگاه را از ساعت 17 تا 24 اعلام کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین نمایشگاه بین­ المللی قرآن کریم بیداری اسلامی است و با هدف ترویج قرآن کریم و عترت است.

رئیس بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین ­المللی قرآن کریم در پایان محل برگزاری این نمایشگاه را مصلی امام خمینی(ره) در تهران مدنظر قرار داد و ضمن نامناسب خواندن آن اذعان داشت: فضای کلی برپایی نمایشگاه بسیار کم شده و فضای اندکی به بخش حوزوی اختصاص داده شده است. 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.