آیت الله کعبی:

ی, 04/19/1390 - 08:52
آیت الله کعبی:

مدعیان اعتدال در دفاع از آرمان های انقلاب دچار تردید، عقب نشینی و خطای استراتژیک شده اند
  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از کسانی که به نام اعتدال گرایی، مدافعان آرمان های انقلاب و اسلام را به افراطی گری متهم می کنند، گفت: اینها خود در دفاع از آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی دچار تردید، سکوت و اشتباه در تشخیص و خطای استراتژیک و عقب نشینی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس ایلام با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) تاکید کرد: کسانی که در عصر غیبت امام زمان(عج) به سر می برند و منتظر حقیقی آن حضرت هستند بهتر از اهل همه عصرها و نسل ها هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس پیشتازان عرصه دفاع از ارزش ها هستند، تاکید کرد: پیشکسوتان چهره های ماندگار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند و بازنشستگی برای آنها معنایی ندارد و باید به آنها توجه و عنایت ویژه ای بشود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه چهره های پیشکسوت انقلاب باید در راستای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بکوشند، تاکید کرد: ماموریت پیشکسوتان انقلاب سنگین است؛ اگر پیشکسوتان درگیر امور روزمره شوند این یک آفت آسیب زا است و تامل در تاریخ اسلام از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون این مدعا را تایید می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اینکه انسان در یک زمانی پیشکسوت بوده مهم نیست، مهم این است که انسان پیشکسوتی خود را حفظ کند، به تعبیر دیگر انقلابی بودن مهم نیست، بلکه انقلابی ماندن مهم است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ارزش های ماندگار را باید برای خود حفظ کنیم، به تبیین گفتمان اصولگرایی پرداخت و گفت: زمانی که از اصولگرایی صحبت می کنیم منظور ما التزام به مجموعه مبانی اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به تهیه و تدوین گفتمان اصولگرایی که به تایید آیات محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان و رییس جامعه روحانیت مبارز تهران رسیده است، به تشریح برخی از اصول گفتمان اصولگرایی پرداخت و ابراز داشت: اسلام، خط و سیره امام و ولایت مطلقه فقیه از جمله اصول گفتمان اصولگرایی است که در این طرح عنوان شده است.

وی گفت: فرد اصولگرا خود را مقید به دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی می داند و در عمل به مبانی انقلاب اسلامی ملتزم و پایبند است، فرد اصولگرا التزام علمی به ولایت فقیه دارد و اندیشه ها و بیانات ولی فقیه را فصل الخطاب می داند.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب دانستن بیانات رهبر انقلاب یکی از پایه های گفتمان اصولگرایی است، تاکید کرد: احترام و توجه به جایگاه روحانیت و مرجعیت از دیگر شاخص های گفتمان اصولگرایی به شمار می رود، در مقابل این گفتمان جریان های انحرافی به دنبال ترویج اسلام منهای روحانیت و مرجعیت هستند.

آیت الله کعبی ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی را یکی دیگر از شاخص های اصولگرایی عنوان کرد و گفت: اصولگرایی اصیل ساده زیست و از تجمل گرایی به دور است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما باید مراقب باشیم آرمان های دفاع مقدس و نظام را فراموش نکنیم و تدوام راه شهدا و امام باید رسالت اصلی ما باشد.

وی احترام به آزادی های مشروع و قانونی را شاخصه دیگر اصولگرایی عنوان کرد و گفت: عدالت محوری، تلاش برای پیشرفت کشور، اعتقاد و التزام به تعاون و وحدت، دشمن شناسی، استکبار ستیزی، استقلال طلبی و موضع گیری صریح در برابر فتنه ها از دیگر ویژگی های گفتمان اصولگرایی است.

تبعیت از رهبری رمز پیشبرد و تدوام اصولگرایی است
آیت الله کعبی ابراز داشت: اصولگرای واقعی در راه دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام دارای خط کشی و مرز بندی مشخص با گروه های منحرف است و حاضر است در این راه هزینه بپردازد.

وی تصریح کرد: اصولگرای واقعی اختلافات داخلی خود را در تریبون های عمومی ذکر نمی کند و همواره به نقشه های دشمنان اسلام و نظام توجه دارد و رسالت خود را به درستی انجام می دهد.

آیت الله کعبی ابراز داشت: ما باید در چارچوب وحدت اصولگرایان تدوام بخش انقلاب اسلامی باشیم و بدانیم که تبعیت و پیروی از ولی فقیه و مقام معظم رهبری رمز پیشبرد و تدوام اصولگرایی است.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه گفتمان اصولگرایی پاسدار اسلام و انقلاب است و دنیا گرایی در آن جایی ندارد، گفت: در چارچوب گفتمان اصولگرایی نباید کاری کنیم که چند دستگی ایجاد شود و گفتمان بدلی را به جای گفتمان اصیل اصولگرایی جا بیندازند.

هر کس محافظه کار شد، اصولگرا نیست
وی تصریح کرد: التزام به اصول و بایسته های انقلاب اسلامی در یک حرکت انقلابی خود را نشان می دهد، اصولگرایی محافظه کاری نیست، هر کس محافظه کار شد اصولگرا نیست، گفتمان اصولگرای واقعی، گفتمان انقلاب و اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: گفتمان اصولگرا به دنبال تحقق اسلام است و جریان اصولگرایی توقف ندارد، گفتمان اصولگرا گفتمان حزبی و جناحی نیست بلکه اصولگرایی گفتمان توده های مردم معتقد به انقلاب و ولایت فقیه است.

آیت الله کعبی در ادامه به تحلیل آرایش های انتخاباتی احزاب و گروه های مختلف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: سه جریان خود را برای انتخابات آینده آماده می کنند، نخست جریان فتنه، جریان دوم جریانی است که به نام اعتدال در صدد همسبتگی با اصلاح طلبان مردود در جریان فتنه است و می خواهد وارد صحنه شود.

وی افزود: این جریان دفاع کنندگان از آرمان های انقلاب و اسلام را افراطی و تندرو توصیف می کنند؛ در حالی مدعیان اعتدال، اصولگرایی را افراط می دانند که خود در دفاع از شعارهای انقلاب دچار تردید شده، گاهی عقب نشینی کرده و گاهی هم دچار اشتباه در تشخیص خطای استراتژیک به ویژه در فتنه سال 88 شده اند.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: جریان سوم که خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می کند، مجموعه تفکرات انحرافی است، این جریان با استفاده از رانت ثروت و قدرت می خواهد بخشی از کرسی های مجلس شورای اسلامی را از آن خود کند.

وی اضافه کرد: امروز این جریان ها برای حضور در صحنه انتخابات مجلس فعال هستند و همه باید در برابر این جریان ها هوشیار باشیم و کسانی را انتخاب کنیم که مدافع واقعی و حقیقی ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.