آیت‌الله تسخیری:

ش, 04/18/1390 - 08:37
آیت‌الله تسخیری:

حج رهایی از عناصر تفرقه و توجه به اندیشه‌های تقریبی است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حج را به مثابه روند تربیتی باشکوهی خواند و گفت: حج رهایی از عناصر تفرقه و توجه به اندیشه‌های تقریبی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش حج و امت اسلامی که در تاتارستان برگزار شد، گفت: حج فضای نمونه ای فراهم می کند که در آن تقریب اندیشه ها بعنوان گردآورنده زمینه های تحقق وحدت در مواضع عملی، توازن، میانه گرایی و خردورزی مطلوب در چارچوب باشکوهی از پرستش خالصانه و تقدس عارفانه صورت می پذیرد.

آیت الله تسخیری در این همایش دو روزه، حج را به مثابه روند تربیتی باشکوهی خواند و افزود: در این روند با شکوه نمایندگان بشریت از گوشه و کنار جهان گرد هم می آیند تا درمسائل بسیاری کارآموزی کنند و با به کارگیری در زندگی مادی و معنوی خود به منافع بزرگی دست یابند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه یگانگی و عبودیت، نفی نظامات بشری، پایبندی به حدود و حرمت های الهی، رهایی از عناصر تفرقه مادی، برائت از مشرکین و... را از جمله فواید بی شمار حج برشمرد.

همایش "حج و امت اسلامی" با حضور رئیس جمهور تاتارستان، شیخ راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه، پروفسور اوماخانوف، رئیس کمیته امور دینی و حج دولتی فدراسیون روسیه و جمعی از علما و اندیشمندان جهان اسلام و همکاری رایزن فرهنگی کشورمان در مسکو و شورای فدراسیون روسیه 16 تیرماه آغاز به کار کرد و روز گذشته با برپایی کارگاه تخصصی-آموزشی آقای لیالی رئیس سازمان حج به کارخود پایان داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.