آیت الله صافی گلپایگانی:

ش, 04/18/1390 - 08:23
آیت الله صافی گلپایگانی:

در نظام اسلامی هیچ کسی نمی‌تواند حکمی بر خلاف اسلام صادر کند

  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: در نظام اسلامی هیچ کسی نمی‌تواند حکمی بر خلاف اسلام صادر کند و اگر مسؤولی بر خلاف قرآن و دستورات شرع مقدس حکم نماید هیچ مقامی نباید حکم خلاف شرع وی را بپذیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی روز جمعه در دیدار معاون بین الملل حوزه های علمیه، تبلیغ دین و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام در دیگر کشورها و به خصوص کشورهای اسلامی را مورد تأکید فراوان قرار داد و گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت در دنیای کنونی باید با بهره‌گیری از تمام امکانات، پیام حیات‌بخش اسلام را به دنیا و جهانیان برسانند.

این مرجع تقلید افزود: امروز امام زمان ارواح العالمین له الفدا از ما انتظار دارند و باید برای انجام وظیفه الهی و اسلامی خود با تمام توان فعالیت و تلاش کنیم و همه‌ نیروهای حوزوی باید بسیج شوند تا بتوانیم اندیشه‌های پاک و زلال مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردمی که تشنه حقیقت و معنویت و اخلاقیات هستند برسانیم.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی و مدیریت حوزه در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در همه‌ کشورهای دنیا، اظهار داشت: اینکه انسان ابتدا نقاط ضعف را شناسایی کند، یک گام برای کسب موفقیت است و امروز باید با سفر به کشورهای مختلف اوضاع جهان را مورد بررسی قرار داده و با رفع نقاط ضعف در تقویت و گسترش معارف اهل بیت علیهم السلام تلاش کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به رویکرد و گرایش مردم دنیا به علوم و معارف اهل بیت علیهم السلام افزود: اگر تبلیغ معارف اهل بیت در سراسر دنیا با جدیت دنبال شود برکات و آثار بسیاری به همراه خواهد داشت؛ البته در این کار خلوص نیت بسیار مهم است و باید کار خود را برای کسب رضای پروردگار و امام زمان عجل الله تعالی فرجه و همچنین با هدف نشر معارف اهل بیت علیهم السلام انجام دهید.

وی سفرهای علمی اساتید حوزه به کشورهای مختلف جهان را اقدامی ارزشمند خواند و بیان داشت: بزرگان و علمای دین اسلام از قدیم با کمترین امکانات برای تبیین و ترویج مبانی دینی مسافرت‌های طاقت‌فرسایی را داشتند و اسلام را تا دورترین نقاط دنیا گسترش داده‌اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با توجه به امکانات و وسایل متنوعی که امروزه برای مسافرت و ارتباطات جهانی وجود دارد، ابراز داشت: امروز انتظاراتی که از حوزه و علما و فضلای آن وجود دارد، بسیار زیاد است و ما باید با تمام توان فعالیت کنیم؛ در غیر این صورت در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم.

این مرجع تقلید ان تصریح کرد: اگر ما نتوانیم به کشورهای مختلف مسافرت کنیم و رسالت خود را انجام دهیم، دیگران کار خود را انجام خواهند داد که این مساله خسارات معنوی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تمامی امکانات و تجهیزات علمی روز دنیا ابراز داشت: خوشبختانه امروز زمینه و بسترهای تبلیغ پیام‌های اسلام و قرآن فراهم شده و این مساله فرصتی گرانبها را در اختیار ما قرار داده است و با توجه به عطش جهانی به کسب معنویت و معارف ناب اسلامی، باید رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب و روحانیان فاضل و مسلط به زبان‌های مختلف جهان جهت تبلیغ مبانی اسلامی، اظهار داشت: حوزه باید فضلایی را برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام تربیت کند که مسلط به زبان‌های مختلف باشند و بتوانند معارف ناب اسلامی و دینی را به زبان‌های مختلف تبیین و ترویج کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: امروز تشیع و اسلام در جهان رو به پیشرفت است، چرا که تعالیم اسلامی غنی و همه جانبه است و اگر این مبانی درست عرضه و تبیین شود مورد قبول و پذیرش جهانیان واقع خواهد شد.

این مرجع تقلید با توجه به خیزش و بیداری اسلامی منطقه و به خصوص مصر ابراز داشت: مسلمانان مصر به اهل بیت علیهم السلام بسیار علاقمند هستند و آثار اهل بیت علیهم السلام در آنجا مورد توجه و اقبال بسیار مردم مصر می‌باشد.

وی با توجه به مرقد مطهر رأس الحسین و حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت سیده نفیسه علیها السلام در مصر اظهار داشت: اشتیاق مردم مصر به این مراقد مطهر و اماکن مذهبی آنقدر زیاد است که مردم برای ولادت با سعادت حضرت امام حسین علیه السلام ده روز در آنجا جشن و سرور برپا می‌کنند و عرض حاجت و ادب به پیشگاه این بزرگواران می‌برند.

این مرجع تقلید افزود: عدم حضور جمهوری اسلامی در کشور مصر در این چند سال گذشته، برای ما خسارت بود و ما باید مطالب دینی را بر سایر مطالب مقدم بداریم و حضور علمی و مذهبی و فرهنگی خود را در کشور مصر و دیگر کشورهای اسلامی بیشتر کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده در معاونت بین الملل حوزه برای پیشرفت و موفقیت آنان دعا کردند.

در ابتدای دیدار حجة الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه علمیه و جمعی از اساتید شرکت کننده در این دیدار، گزارشی از آخرین دست‌آوردهای مسافرت‌ علمی خود به کشورهای سوریه و لبنان و برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست انجام ارائه کردند.

همچنین قبل از این دیدار نیز جمع دیگری از اساتید حوزه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کردند که وی در بخشی از بیانات خود گفت: در نظام اسلامی هیچ کسی نمی‌تواند حکمی بر خلاف اسلام صادر کند و اگر مسئولی بر خلاف قرآن و دستورات شرع مقدس حکم نماید هیچ مقامی نباید حکم خلاف شرع وی را بپذیرد.

این مرجع تقلید با توجه به روایت «لاطاعة لمخلوق فی مخالفة الخالق؛ برای رضایت مخلوق نباید غضب پروردگار را جلب نمود» فرمودند: اطاعت مخلوق در حالی که مخالفت با پروردگار می‌باشد، جائز نیست.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه تأکید کرد: امید است که دستورات شرع مقدس اسلام مو به مو در این مملکت اسلامی که ضامن عزت و استقلال و امنیت می‌باشد اجرا شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.