آیت الله شبستری:

ش, 04/18/1390 - 08:20
آیت الله شبستری:

آشوب‌های سوریه برخاسته از توطئه‌های استکبار است

امام جمعه تبریز گفت: ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درصدد مشابه سازی بیداری اسلامی بر اساس منافع خود در سوریه هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ادامه روند بیداری اسلامی در دیگر کشورهای منطقه و اروپا اظهار داشت: نهضت اسلامی مسلمانان جهان تا سرنگونی نظام سلطه و برقراری دولت‌های اسلامی بر پایه اراده ملت‌ها ادامه خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که آمریکا و اسرائیل به دنبال انحراف در نهضت بیداری ملت های مسلمان هستند، خاطر‌نشان کرد: دشمنان اسلام با تحریک آشوبگران و گروه‌های معاند اسلامی در سوریه، به دنبال‌ مطامع شوم خود در منطقه هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر هوشیاری مردم سوریه در برابر توطئه‌های آمریکایی در خاورمیانه تاکید کرد: آشوب ‌های سوریه از جنس حرکت‌‌های بیداری اسلامی نیست، چراکه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در صدد مشابه سازی بیداری اسلامی بر اساس منافع خود در این کشور هستند.

آیت الله شبستری با اشاره به بخش‌هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب خاطر‌نشان کرد: همان‌گونه که ایشان اشاره کرده ‌اند هر حرکتی که علیه استکبار جهانی باشد، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده و با حرکت‌‌های دیگر موافق نیستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در کشور اظهار داشت: طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی نباید منحصر به استان‌های خاصی باشد، نقشه دشمنان در ترویج بی‌بند‌و‌باری گسترده است.

وی ادامه داد: امروز معضلات اجتماعی و اجتماعی از جمله روابط نامشروع، سقط جنین، ربوده شدن دختران، مواد مخدر و طلاق خانواده های مسلمان ایرانی را تهدید می ‌کند که نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب در سراسر کشور است.

آیت الله شبستری با اشاره به آغاز از طرح امنیت اخلاقی از ششم تیر در آذربایجان شرقی گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بایستی با توجه به مطالبات به حق مردم، برخورد قاطع و جدی با هنجارشکنان اجتماعی و اخلالگران نظم عمومی داشته باشند.

وی ترویج فرهنگ تذکر لسانی در سطوح مختلف اجتماعی را خواستار شد و گفت: ضابطان قضایی بایستی با افرادی که به صورت هدایت شده و لج بازانه به دنبال تهدید امنیت اخلاقی و روانی خانواده های مسلمان هستند، برخوردی منطقی و قاطع داشته باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه طرح عفاف و حجاب نباید مقطعی باشد، اظهار داشت: خانواده متدین از وضعیت فرهنگی موجود در کشور و عدم توجه به مقوله عفاف و حجاب ناراضی هستند، بایستی راهکارهای فرهنگی در جهت گسترش شعائر اسلامی و ایجاد نشاط معنوی در جامعه طرح ریزی شود.

آیت الله شبستری در پایان با اشاره به برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب پس از برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: راهپیمایی عفاف و حجاب نمایش غیرت دینی مردم مومن و انقلابی و نشانگر عدم رضایت آنان از شرایط فرهنگی عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه این مصداق بارز عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مردم خواهان اجرای احکام الهی و ترویج ارزش‌ های دینی در جامعه هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.