امام جمعه قم:

ش, 04/18/1390 - 08:18
امام جمعه قم:

پنجه مقاومت امت اسلام گلوی رژیم صهیونیستی را خواهد فشرد

  امام جمعه قم دادگاه نمایشی و فرماشی ترور رفیق حریری را حربه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای فشار به حزب الله دانست و گفت: بزودی پنجه مقاومت امت اسلام گلوی رژیم مفسد و متجاوز صهیونیستی را خواهد فشرد.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: ایشان خطاب به مسؤولان و مردم، حفظ انسجام داخلی و پرهیز از التهاب آفرینی را جزو الزامات حرکت رو به رشد ملت ایران دانستند.

وی با بیان اینکه اختلاف‌ سلایق نباید به گونه‌‌ای باشد که دوستان در میدان دشمنان قرار گیرند تصریح کرد: امروز ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و دشمنان خود به این مساله اذعان و اعتراف می‌کنند و باید این مساله را قدر بدانیم.

وی با اشاره به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، از مدیریت ها و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری تجلیل و تاکید کرد: امروز مردم ما به الگویی برای مردم جهان تبدیل شده اند و اگر مردم منطقه بخواهند به پیروزی برسند باید راه مردم ایران را ادامه دهند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه، به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره و خطاب به سیاست‌گذاران فرهنگی نظام و مسؤولان مرتبط با امور جوانان تاکید کرد: جمعیت ایران جمعیتی جوانی است و مسؤولان بایستی مشکلات جوانان را حل و سیاست‌گذاری‌های مرتبط با امور جوانان در حوزه‌های مختلف را تدوین کنند.

وی خطاب به مسؤولان کشور گفت: در همه برنامه‌هایی که برای جوانان اجرا می‌کنید روحیه آنها را در نظر بگیرید و به تعمیق معرفت دینی، ایجاد فضای مناسب برای اخلاق مداری و تقویت روحیه نشاط و شادابی آنان فکر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان از جمله مشکلاتی است که مسؤولان بایستی در راستای حل آن از پیش روی نسل جوان بکوشند.

وی با بیان اینکه نسل جوان کشور حق طلب، عدالتخواه، آزادی‌خواهی، دارای غیرت دینی و ولایت‌مداری است، توصیه هایی به جوانان ارائه کرد و از آنها خواست از وقت خود به خصوص در ایام فراغت به خوبی استفاده کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: نسل جوان ما باید از روحیه ملامت، افسردگی و کسالت دوری کند چرا که این مسائل مانع از بهره مندی انسان از دنیا و آخرت می‌شود.

وی جوانان را به فراگیری قرآن کریم و انتخاب دوستان شایسته توصیه کرد و خطاب به آنان یادآور شد: شما جوانان ذخیره‌های الهی برای کشور امام زمان (عج) هستید، باید قدر خود را بدانید و از کج‌ روی‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اجتناب کنید.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه به تحلیل و بررسی تحولات اخیر در منطقه و جهان پرداخت و با اشاره به فشارهای آمریکا و صهیونیست‌ها به حزب‌الله لبنان تاکید کرد: پیروزی‌های حزب‌الله، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را به زانو درآورده است.

خطیب جمعه قم دادگاه پیگیری ترور رفیق حریری را دادگاهی فرمایشی توصیف و تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با دادگاه فرمایشی رفیق حریری و با تزویر و اتهامات واهی می‌خواهند حزب‌الله را خلع سلاح کنند اما به فضل خدا در این جبهه هم شکست خواهند خورد.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: خوشبختانه رژیم صهیونیستی در محاصره برخی کشورهای منطقه قرار گرفته و سرانجام پنجه مقاومت ملت‌های مسلمان گلوی این متجاوز و مفسد خونخوار را خواهد فشرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد مشهد به دستور رضاخان قلدر ابرازداشت: رضا خان 8 سال با لباس سنتی مردم ایران و حجاب زنان مبارزه و سعی کرد اهداف غرب را در این کشور حاکم کند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام اسلامی در دنیای معاصر حجاب و عفاف به پدیده جهانی و سبک خوبی برای زنان با کرامت تبدیل شده است و همگان فهمیده‌اند که فرهنگ برهنگی دستاوردی جز اسارت زن و تبدیل آنها به کالاهای بی‌ارزش را نداشته و ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز گرایش بانوان اروپایی و آمریکایی‌ به شکل تصاعدی به اسلام افزایش یافته است، تصریح کرد: به خاطر اینکه امواج فمینیست به مسخ هویت انسانی زنان تبدیل شده، اقبال به بنیان و کانون خانواده در کشورهای غربی زیاد شده است.

امام جمعه قم با تبیین نقشه های غرب و دشمنان برای مقابله با فرهنگ عفاف و حجاب ادامه داد: مدعیان آزادی و حقوق بشر در اروپا و آمریکا سعی می‌کنند از طریق وضع قوانین ضد عفاف و حجاب با این مساله مهم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه امروز خط مروه الشروینی که به جرم عفاف و حجاب به قتل رسید تبدیل به نماد حجاب و عفاف زن مسلمان در مغرب زمین شده و اینها به برکت انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: خوشبختانه عمده بانوان ایران اسلامی به حجاب و عفاف اهمیت می دهند و می بایست با کسانی که عالمانه و عامدانه به تخریب حجاب برخاسته‌اند قاطعانه برخورد شود

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.