آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب حوزه علمیه قزوین:

پ, 04/16/1390 - 08:33
آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب حوزه علمیه قزوین:

برخی پدیده های امروز جامعه کرامات انسانی را کاهش داده است

  حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که علما و روحانیان باید مردم را نسبت به توطئه افکنی های دشمنان اسلام بیدار و هوشیار نگه دارند، تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه شاهد به وقوع پیوستن پدیده های بسیار مهمی هستیم که کرامات انسانی را کاهش داده و آن را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه قزوین که در مسجد النبی این شهر برگزار شد با مهم ارزیابی کردن نقش روحانیت در طول تاریخ، گفت: روحانیت همواره از مسؤولیت سنگینی در جامعه برخوردار بوده است و مسؤولیت این قشر تأثیرگذار با هیچ قشری قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به این که آیات و روایاتی در خصوص جایگاه روحانیت، افزود: شخصی که در کسوت روحانی قرار دارد اجر و ثواب او در مقایسه با دیگر شغل ها بسیار بالاتر است که این نشان دهنده جایگاه والای روحانیت است.

کسوت روحانیت پرفضیلت و با برکت ترین شغل است
حضرت آیت الله نوری همدانی، کسوت روحانیت را پرفضیلت ترین و با برکت ترین شغل معرفی کرد و با بیان این که همین مسأله رسالت روحانیت را در مقابل دیگران بسیار سنگین کرده است، افزود: هیچ کسی به انداره علما در فضیلت اعظم قرار ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) همواره در چند جبهه گام بر می داشتند، گفت: نخستین جبهه هدایت و عرفان و جبهه دوم نیز خدمت به مردم بود که همه تلاش فرستادگان الهی در این مسیر بود.

وی از علما و روحانیان به عنوان وارثان پیامبر گرامی اسلام (ص) یاد کرد و با اشاره به این که روحانیت باید از میراث گرانبهای نبی مکرم اسلام حراست کند، ادامه داد: پیامبران الهی همواره با رأفت و تواضع با مردم و در میان مردم بودند و نیازها و حاجت های آنها را رفع می کردند که علما و روحانیان نیز در شرایط فعلی همین وظیفه را برعهده دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که روحانیت باید همان مسیر پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) را ادامه دهند، گفت: رسالت امروز علما و روحانیان همان ادامه راه پیامبران الهی است و باید درهمان مسیر قدم بردارند.

وی به نقش روحانیت در هدایت و ارشاد مردم اشاره کرد و با بیان این که تلاش روحانیت در این عرصه اجر و پاداش بیشتری را نصیب آنها خواهد کرد، افزود: روحانیت باید در رفع حاجات و مشکلات مردم تلاش کند.

طلاب پناهنگاه مردم در جامعه باشند
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به نقش طلاب حوزه های علمیه در ترویج مبانی دینی درجامعه اشاره کرد و با بیان این که طلاب باید پناهنگاه مردم در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در طول دوران عمر با برکت خود همواره در جهت رفع نیازهای مردم گام برداشتند و درب خانه های آنها همواره به روی مردم باز بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود خدمات قلبی، بیانی، مناظره‌ها، پاسخگویی به شبهات و مبارزه با کج فهمان را جبهه دیگری دانست که انبیای الهی در آن مسیر گام برداشتند؛ ادامه داد: امروز نیز طلاب و روحانیان چنین وظیفه ای بر عهده دارند و باید در این مسیر گام بردارند.

این مرجع تقلید همچنین به تلاش علمای اسلام در مقابله با انحرافات اشاره کرد و با بیان این که علما در طول تاریخ همواره در این مسیر ثابت قدم بودند، ادامه داد: علما و فقهای دینی در مبارزه با انحرافات در جامعه موضعی قاطع داشتند.

مقابله جدی با دشمنان اسلام یکی از مهم ترین وظایف روحانیت است
وی، مقابله جدی با دشمنان اسلام را یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در شرایط فعلی عنوان کرد و با بیان این که همه تلاش روحانیت باید در جهت روشنگری و بیداری مردم نسبت به نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان اسلام باشد، بیان داشت: این موضوع در شرایط امروز جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که علما و روحانیان باید مردم را نسبت به توطئه افکنی های دشمنان اسلام بیدار و هوشیار نگه دارند، تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه شاهد به وقوع پیوستن پدیده های بسیار مهمی هستیم که کرامات انسانی را کاهش داده و آن را تهدید می کند.

حکومت های ستم کار گذشته عامل عقب ماندگی ملت ها بودند
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حکومت های ستم کار راه استکبار و استعمار را به کشور باز کردند، ادامه داد: متأسفانه در چند دوره طولانی شاهد حضور برخی کشورهای استعمارگر در ایران بودیم که حکومت های گذشته در ایران سبب عقل ماندگی این مردم شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که قبل از نهضت امام راحل، اسلام بدون حکومتی اسلامی، ظلم ستیزی؛ استکبار ستیزی و فرهنگ ناب ایثار و شهادت مانده بود، ادامه داد: اما امام راحل با تشکیل یک حکومت اسلامی همه این مسائل را بار دیگر احیا کرد.

نهضت های مردمی منطقه الگویی از انقلاب اسلامی است
وی در ادامه سخنان خود به نهضت های اسلامی در منطقه و دیگر کشورهای جهان اشاره و آنها را ناشی از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در خاورمیانه جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود قرار داده اند که این همه افتخار به برکت رهبری های امام راحل، مقام معظم رهبری وخون شهدا حاصل شده است.

طلاب در جهت افزایش معلومات خود تلاش کنند
این مرجع تقلید همچنین بر افزایش معلومات طلاب و روحانیان از راه مطالعه تأکید کرد و با بیان این که طلاب حوزه های علمیه باید بیشتر وصیت نامه سیاسی و الهی امام راحل و صحیفه نور را مطالعه کنند، گفت: نماز شب نیز باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و هیچ گاه نباید ترک شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.