آیت الله مکارم شیرازی:

پ, 04/16/1390 - 13:00
آیت الله مکارم شیرازی:

 مبلغان دین و نهادهای فرهنگی در برابر دشمن حالت تهاجمی به خود بگیرند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: مبلغان دین و نهادهای فرهنگی موظفند در برابر دشمنان حالت تهاجمی به خود بگیرند و منتظر نمانند تا حرکت تهاجمی دشمن را به صورت انفعالی پاسخ دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: مبلغان دین و نهادهای فرهنگی موظفند در برابر دشمنان حالت تهاجمی به خود بگیرند و منتظر نمانند تا حرکت تهاجمی دشمن را به صورت انفعالی پاسخ دهند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی و پس از تحولات بنیادین در جهان اسلام برای دشمنان ثابت شد که انقلاب اسلامی با پیروی از مذهب تشیع سد قوی در برابر تهاجم استکبار است از این رو استکبار جهانی با تمام توان تصمیم گرفته این نظام را دچار آفت کند، به همین سبب وارد صحنه مقابله با این نظام شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: صهیونیست‌ها همدست با آمریکای جهانخوار و دولت‌های مرتجع منطقه برنامه‌های تخریبی خود را علیه شیعه تنظیم کرده اند؛ اما از آن‌جا که تبلیغات آنان آلوده به اکاذیب، تهمت ها و اهانت ها بوده، دوامی‌ نیافته و روز به روز شعاع نورانیت تشیع در جهان اسلام گسترش بیشتری یافته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اکنون شما مدیران دفتر تبلیغات اسلامی موظفید با پیروی از آیه کریمه قرآن در سوره مبارکه آل عمران که می‌فرماید: « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ » هرگز سست و یا غمگین نشوید که شما پیروزید، پیروزی را از آن خود ببینید.

وی اظهار داشت: مبلغان دینی باید با تکیه بر وعده خداوند تعالی در قرآن کریم در سوره عنکبوت که فرموده است: «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا » مشکل اساسی امروز مردم که وجود یأس و ناامیدی در میان جامعه است، را از بین ببرند. و برخی افراد در جامعه می گویند دیگر از ما کاری برنمی‌آید و باید صاحب شریعت و حضرت حجت ارواحنا له ‌الفداء بیاید و امور را اصلاح نماید، مبلغان باید مفهوم این آیه مبارکه را برای مردم بیان کنند و بگویند کسانى که براى [به دست آوردن خشنودى] خداوند [با جان و مال] می کوشند ،خداوند بى‏تردید آنان را به راه ‏هاى خود [راه رشد و سعادت و بهشت و مقام قرب] راهنمایى خواهد کرد.

این مفسر قرآن کریم در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه برخی برای ارزش‌گذاری بر فعالیت‌های فرهنگی خود سعی دارند کارهای دشمن را بزرگ جلوه دهند عنوان کرد: البته ما نباید از تلاش دشمن غافل باشیم و نسبت به مواضع خطرآفرین غفلت کنیم، اما بزرگ‌ نمایی کارهای دشمن ایجاد یأس در روحیه مؤمنان و افراد جامعه می کند.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی باید مجموعه شبهات القاء شده از طرف دشمنان را جمع‌آوری نموده و اولویت بندی کنند، گفت: بایستی شبکه شبهات و سؤالات مهم مشخص شود و آن‌گاه برای شبهات اصلی پاسخ‌های علمی تهیه شده و در اختیار مبلغان دینی و مخاطبان جوان قرار گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که نهادهای فرهنگی و مبلغان دینی نباید از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ عمومی غافل شوند، گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی‌های دقیق تصمیم گرفته‌اند تا مفاسد اخلاقی، بدحجابی، مواد مخدر و امثال این‌ها را در میان جوانان گسترش دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برای مبارزه با مفاسد اخلاقی نیازمند به برنامه‌ریزی جدی اجتماعی و حساس‌سازی مسؤولان و مدیران اجرایی جامعه هستیم.

ایشان با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی باید به این مهم توجه ویژه داشته و در این مبارزه سهم داشته باشد، گفت: امروز بیشتر از هر زمان، اسلام مورد تهاجم قرار گرفته و به همین دلیل مجاهدان فرهنگی باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند جامعه اسلامی را از این مرحله حساس عبور دهند.

گفتنی است، این دیدار با حضور حجت‌الاسلام محمد مهدی مسعودی، مدیر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مدیران ارشد این دفتر در محل اقامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در شهر مقدس مشهد برگزار شد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.