سردار جعفری:

چ, 04/15/1390 - 07:20
سردار جعفری:

سپاه ضابط دستگاه قضایی در برخورد با جریان انحرافی است

تدابیر ویژه سپاه برای محرومیت زدایی از کشور؛ تغییرات ساختاری سپاه؛ دستیابی سپاه به اطلاعاتی در مورد گروه های مروج فساد در جامعه؛ شرط بازگشت خاتمی و اصلاح طلبان به عرصه سیاسی کشور از جمله محورهای گفتگوی مهر با فرمانده کل سپاه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش دوم مصاحبه خبرنگاران مهر با سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در رابطه با مسائل داخلی  و خارجی کشور که همزمان با فرا رسیدن سالروز با سعادت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار انجام شد، در پی می آید.

* تدابیر ویژه سپاه برای محرومیت زدایی از کشور

وی در بیان برنامه های سپاه در خصوص محرومیت زدایی از کشور گفت: امکانات و تخصصی که در سپاه وجود دارد برای خدمت به مردم و آبادانی کشور به کار می‌رود و در کنار این فعالیت‌های سازندگی موضوع محرومیت زدایی نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار جعفری با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که سپاه برای انجام کارهای عمرانی در دست دارد عمدتاً در نقاط دور دست کشور قرار دارند، گفت:  براین اساس به جمعیت‌های محرومی که در این نقاط دور دست و در کنار این پروژه ها هستند امکاناتی داده می شود و این اقدام به رفع محرومیت در کشور کمک شایان توجه ای می کند.

وی با اعلام اینکه در این راستا دستورات لازم به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) داده شده است، اظهار داشت: علاوه بر این که هر موسسه‌ای (شرکتهای زیرمجموعه قرارگاه خاتم) موظف است که این کارها را در این مناطق انجام دهد هر ساله  مبلغ قابل توجهی از منابع درآمدی این موسسات  به مسئله محرومیت زدایی در کشور اختصاص داده می شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ماموریت اصلی سپاه دفاع و نگهبانی از انقلاب اسلامی است  و براین اساس مردم باید مورد توجه خاص سپاه باشند، گفت:  یکی از ویژگی‌های برجسته نهاد سپاه مردمی بودن آن است و این مردمی بودن آن ایجاب می کند که سپاه در بخش‌های مختلف چه در تعاملات با مردم و چه در مسئله محرومیت زدایی از کشور حضوری فعال داشته باشد.

وی کمک به محرومیت‌زدایی از کشوررا جزو ماموریت های ذاتی سپاه دانست و افزود: سپاه هرجایی که مستقر شود به جمعیت‌های محروم حاشیه آن مناطق خدمات رسانی می کند که انجام این کار کمک بزرگی به رفع محرومیت در کشور می کند.

 

* تغییرات ساختاری سپاه موجب ورود این ارگان به فعالیتهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده است

فرمانده کل سپاه همچنین در مورد فعالیتهای فرهنگی سپاه عنوان کرد: تغییرات ساختاری در سپاه کمک بسیار خوبی کرد تا سپاه علاوه بر انجام ماموریتهای نظامی برای انجام ماموریت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز وارد عرصه بشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعریف جدیدی که از بسیج شده است آن ارتش 20 میلیونی که حضرت امام(ره) فرمودند بسیجیان سازمان یافته ای هستند که دارای کارت بسیج می باشند و در حال حاضر اعضای بسیج در حدود 15 میلیون است و غیر از این افراد جمعیت قابل توجهی از نیروهای مردمی وجود دارند که در بسیج سازماندهی نشده اند یا کارت بسیج دریافت نکردند اما روحیه دفاع از انقلاب اسلامی را دارند که این افراد جزو بسیج ده‌ها میلیونی هستند و مجموعه همه این نیروها که شاید بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل شود پتانسیل بالایی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان دارند.

سردار جعفری اضافه کرد: سازمان بسیج در دو سه سال اخیر چه در بعد دفاعی و چه در بعد تهاجمی بر روی مسایل فرهنگی متمرکز شده است و سعی شده که در این عرصه از ظرفیت بسیج  بخوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: هدف از این کار بالا بردن توان بسیج در انجام این ماموریت است که لازمه‌اش ورود بسیجیان به مسایل سیاسی از نظر افزایش بصیرت سیاسی و همچنین ارتقاء سطح معنویت، اعتقادات و باورهای بسیجیان است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.